اینترنت در هند مجانی می ماند

1397/04/25
اینترنت در  هند مجانی می ماند

 

اداره تلکام هند تصویب کرد که ارائه دهندگان خدمات اجازه محدود کردن دسترسی به اینترنت پر سرعت را ندارند. با این وجود برخی از برنامه های کاربردی یا سرویس های حیاتی مانند جراحی راه دور و خودروهای بدون سرنشین خارج  شامل این قانون نمی شوند. اداره تلکام هند (TRAI) محدودیت هایی را برای ارائه دهندگان خدمات  در مورد  قراردادهایی وضع کرده که منجر به رفتار تبعیض آمیز راجع به محتوا در اینترنت می شوند.

برای کشورهند زیرساخت های دیجیتالی مهمتر از زیرساخت های فیزیکی بوده و این کشور می بایست ابتدا زیرساخت های دیجیتال را تأمین کرده و برای سهولت در تجارت الکترونیکی و ایجاد محیط  مناسب سیاست گذاری خاص داشته باشد.یک مقام رسمی هند اعلام کرد که تا ماه دسامبر 2018، حدود 12.5 وای فای در تمام نقاط پانکایات را تأمین کند.

با توجه به اینکه راه‌آهن در هندوستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و روزانه میلیون‌ها نفر از افراد برای جا‌به‌جایی از سیستم قطار و ترن‌های برقی استفاده می‌کنند. گوگل در اقدامی مبتکرانه قصد دارد تا پایان سال آینده میلادی 400 ایستگاه قطار از جمله 100 ایستگاه بسیار پُر تردد این کشور را به شبکه وای فای در ابتدا به صورت رایگان متصل و در دسترس عموم قرار می‌دهد.


روزانه 10 میلیون نفر در هندوستان از شبکه حمل‌ونقل ریلی استفاده کرده که بسیاری از آن‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌ها دسترسی به اینترنت ندارند. شرکت گوگل قول داده است اینترنتی با سرعت بالایی را به کاربران خود ارائه دهد به طوری که ویدئو‌های HD بدون مشکل سریع لود شده و پخش شود.


با توجه به رقابت و منطق نظام سرمایه‌داری و تجارت آزاد، قطعا این کار گوگل جنبه نوع‌دوستی نداشته و رقابت با دیگر شرکت‌ها در انجام این چنین فعالیت‌هایی جایگاه خاصی برای این شرکت در میان مخاطبان و مصرف کنندگان عرصه فضایی مجازی به ارمغان خواهد آورد.


مایکروسافت دیگر شرکت بزرگ در عرصه فناوری و اینترنت با برنامه اینترنت ارزان برای 500 هزار روستا در هندوستان یکی از رقبای اصلی گوگل است که به شکل جدی و وسیعی در این زمینه وارد شده است. گوگل از این که تعداد بیشتری از افراد امکان مشاهده تبلیغاتش را داشته باشند قطعا سود خواهد برد. نخست وزیر هند نیز از این تحولات و توسعه زیرساخت‌های اینترنت توسط کمپانی‌های گوگل و مایکروسافت حمایت کرده است.

اینترنت در  هند مجانی می ماند
اینترنت در  هند مجانی می ماند