چگونه جف بزوس آمازون را به اوج رساند

1397/05/09
چگونه جف بزوس آمازون را به اوج رساند

 

دو دهه پیش، او پیش بینی کرد که با یک کلیک  همه چیز در درب خانه برای شما مهیاست، مراکز تجاری محبوبیت بیشتری دارند و مغازه ها دیگر رونق ندارند.سپس او با این تصور یک امپراتوری ساخت.

آمازون، که در سال 1994 تاسیس شد، در حال حاضر  به اولین  شغل تریلیون دلاری جهان در حال تبدیل شده  و از فروش کتاب دست دوم به  یک تجارت جهانی مبدل گشته است.

اما آقای بزوس، که در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان است، اهداف بیشتری را در سر دارد. با شرکت هوافضایی خود، Blue Origin، قصد دارد سال آینده بلیط سفر به فضا را بفروشد و در تابستان برنامه های بشردوستانه ای را اعلام خواهد کرد.

آمازون، طی یک ماه عرضه ی در سال 1995، سفارشات خود را به تمام 50 ایالت و 45 کشور فرستاد.در پنج سال اول آمازون، حساب های مشتری از 180000 به 17 میلیون و فروش از 511000 دلار به بیش از 1،6 میلیارد دلار افزایش یافت و اینگونه آقای بزوس با کمک خود به سفارش کتابها ، به یکی از ثروتمندترین مردان جهان قبل از 35 سالگی تبدیل شد.در سال 1999،  روزنامه تایمز او را "  مرد سال" و "پادشاه تجارت الکترونیک" نامید.

آقای بزوس، که به عنوان یک رئیس سختگیرانه شناخته شده، آمازون را با آنچه  هدایت کرده که به عنوان یک استراتژی دراز مدت توصیف  نموده و تمرکز خود را بر روی مشتری گذاشته است.

در عمل، این بدان معنی است که شرکت مایل است که پول را برای کسب درآمد صرف کند، از آنجایی که قیمت ها  و هزینه های آن را کاهش داده ، حمل و نقل رایگان را ارائه می دهد و سالهاست که دستگاههای جدیدی مانند Kindle e-reader را در اختیار دارد.

آمازون در سه ماهه پایانی ماه ژوئن، نزدیک به 53 میلیارد دلار فروش ، با سود تقریبی 2.5 میلیارد دلاری در سه ماهه پایانی سال گذشته داشته است.انتظار میرود این شرکت تقریبا نیمی از فروش کلی آنلاین در ایالات متحده را در سال جاری  و تقریبا 5 درصد کل بازار خرده فروشی کشور را از آن خودکند.

 

چگونه جف بزوس آمازون را به اوج رساند
چگونه جف بزوس آمازون را به اوج رساند