استفاده از اینترنت 5٪ افزایش یافته است. در نتیجه این تغییر عادت، نحوه خرید مردم نیز در کنار آن تغییر کرده است . و این یعنی افزایش تاثیر دیجیتال مارکتینگ.
بازاریابی و فروش برند سازی توسعه مهارتهای فردی دیجیتال مارکتینگ راههای توسعه کسب وکار

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

طبق تحقیقات Pew Research، استفاده “دائم” از اینترنت در میان بزرگسالان در سه سال گذشته ۵٪ افزایش یافته است. در نتیجه این تغییر عادت، نحوه خرید مردم نیز در کنار آن تغییر کرده است . و این یعنی افزایش تاثیر دیجیتال مارکتینگ.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال، روش های بازاریابی از طریق وسایل الکترونیکی بر بستر اینترنت است. کسب و کار ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و آتی، از کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل و وب سایت های دیگر بهره می گیرند. از نظر برخی بازایابان سنتی ممکن است بازاریابی حضوری و بازاریابی دیجیتال یکسان باشد ، اما تفاوت های جزئی وجود دارد.

نقش بازاریابی دیجیتال برای یک شرکت چیست؟

بازاریابی سنتی با تبلیغات چاپی، ارتباط تلفنی یا بازاریابی حضوری و بازاریابی دیجیتال، بصورت الکترونیکی و آنلاین انجام می شوند. در نتیجه تعداد بی شماری از فرصت های فروش برای کسب و کارها در ایمیل، ویدئو، شبکه های اجتماعی و اینترنت وجود دارد .

بنابراین، بازاریابی دیجیتال برای آشنایی با کسب و کار و آگاهی از برند شما بسیار مهم است. امروزه اغلب کسب وکارها وب سایت مخصوص به خود داشته ویا حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی حضور دارند و از طریق آن به تبلیغ دیجیتال می پردازند. محتوای دیجیتال و بازاریابی به حدی رایج است که مصرف کنندگان به عنوان راهی برای آشنایی و اعتماد به برندها از آن استفاده می کنند.

برای اینکه به عنوان صاحب یک کسب و کار وارد رقابت شوید، باید برخی از جنبه های دیجیتال مارکتینگ را بپذیرید.

استفاده از اینترنت 5٪ افزایش یافته است. در نتیجه این تغییر عادت، نحوه خرید مردم نیز در کنار آن تغییر کرده است . و این یعنی افزایش تاثیر دیجیتال مارکتینگ.

دیجیتال مارکتینگ گزینه ها و استراتژی های بسیاری دارد، شما می توانید با استفاده ابزارهایی مانند داشبورد های تحلیلی (برای مدیریت کمپین ها) ، کمپین های تبلیغاتی، ایجاد وبسایت، صفحه ی اینستاگرام و یا حتی استفاده از کارت ویزیت الکترونیکی به جای کارت ویزیت چاپی تاثیر تبلغیاتی بیشتری نسبت به یک محتوای تبلیغاتی سنتی – مانند بیلبورد یا تبلیغات چاپی – داشته باشید.

بازاریابی دیجیتال برای یک کسب وکار چگونه تعریف می شود

امروزه افراد بیشتر وقت خود را در اینترنت میگذرانند و همانطور که گفتیم بازاریابی دیجیتال استفاده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتالی بی شمار برای ارتباط با مشتریان بر بستر وب است. از خود وب سایت گرفته تا تبلیغات دیجیتال، ایمیل مارکتینگ، بروشورهای آنلاین، کارت ویزیت دیجیتال و غیره  طیفی از تاکتیک ها موجود تحت عنوان “بازاریابی دیجیتال” هستند.

یک بازاریاب دیجیتال باید تصویر روشنی از نحوه ی پشتیبانی هر کمپین خود داشته باشد و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی ، می توانند از طریق کانال های رایگان و پولی که در اختیارشان است از یک کمپین بزرگتر حمایت کنند.

به عنوان مثال ، یک بازاریاب محتوا می تواند مجموعه ای از پست های وبلاگ را تولید کند که در ساخت کتاب های الکترونیکی جدیدی که اخیرا ایجاد کرده است، استفاده شود .سپس بازاریاب رسانه های اجتماعی این شرکت ممکن است به تبلیغ این وبلاگ از طریق پست هایش بپردازد. ویا بازاریاب ایمیل یک کمپین ایمیلی ایجاد کند تا برای کسانی که کتاب الکترونیکی دانلود می کنند اطلاعات بیشتری در مورد این شرکت ارسال کند.

برخی از انواع دیجیتال مارکتینگ

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات کلیکی (PPC)
  • بازاریابی پورسانتی
  • تبلیغات بومی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات با کارت ویزیت الکترونیکی
کارت ویزیت دیجیتال کارن کارت
کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.