بازاریاب دیجیتال مارکتینگ وظیفه آگاهی بخشی از برند و تولید لید از طریق کانال های دیجیتال تحت اخیار شرکت را دارد. این کانال
توسعه مهارتهای فردی دیجیتال مارکتینگ راههای توسعه کسب وکار

بازاریاب دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟

بازاریاب دیجیتال مارکتینگ وظیفه آگاهی بخشی از برند و تولید لید از طریق کانال های دیجیتال تحت اخیار شرکت را دارد. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی ، وب سایت شرکت ، رتبه بندی موتورهای جستجو ، ایمیل، تبلیغات کلیکی و وبلاگ شرکت می باشد.

بازاریاب دیجیتال مارکتینگ معمولاً برای هر کانال روی KPI (شاخص عملکرد کلیدی)متفاوتی متمرکز است تا بتواند عملکرد شرکت را در هر یک از آنها به درستی اندازه گیری کند. برای مثال ، یک بازاریاب دیجیتال که مسئولیت SEO را بر عهده دارد ، “ترافیک طبیعی” وب سایت خود را اندازه گیری می کند – این میزان ترافیک مربوط به بازدید کنندگان وب سایت است که از طریق جستجوی گوگل ، صفحه ای از وب سایت این کسب و کار را پیدا کرده اند.

بازاریابی دیجیتال امروزه در بسیاری از بخش های بازاریابی انجام می شود. در شرکت های کوچک، یک فرد متخصص ممکن است بسیاری از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال را به صورت همزمان اجرا کند. در شرکت های بزرگتر، این تاکتیک ها دارای چندین متخصص هستند که هرکدام فقط بر روی یک یا دو کانال بازاریابی دیجیتال تمرکز دارند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نمونه هایی از متخصصان دیجیتال مارکتینگ :

بازاریاب دیجیتال مارکتینگ – متخصص سئو (SEO)

KPI (شاخص کلیدی عملکرد) های اصلی: ترافیک طبیعی

مدیران سئوتلاش می کنند که کسب و کارها در گوگل رتبه بیاورند. با استفاده از روش های متنوعی برای بهینه سازی موتورهای جستجو ، این شخص ممکن است مستقیماً با سازندگان محتوا کار کند تا مطمئن شود محتوای تولید شده در Google عملکرد خوبی خواهد داشت.

بازاریاب دیجیتال مارکتینگ – متخصص بازاریابی محتوا

KPI های اصلی: زمان بودن در صفحه، ترافیک کلی وبلاگ ، مشترکین کانال YouTube

متخصصان بازاریابی محتوایی سازندگان محتوای دیجیتال هستند. آنها غالباً برای ارائه محتوا طبق زمانبندی و استراتژی عمل می کنند و این محتوا شامل ویدئو نیز هست. این متخصصان غالباً با افراد در بخش های دیگر همکاری می کنند برای اطمینان ازاینکه محصولات وکمپین هایی که این تجارت راه اندازی می کند با محتوای تبلیغاتی در هر کانال دیجیتال هماهنگ باشد.

روش های دیجیتال مارکتینگ

بازاریاب دیجیتال مارکتینگ – مدیر شبکه های اجتماعی

KPI های اصلی: دنبال کردن ، نمایش ها ، به اشتراک گذاری ها

نقش یک مدیر شبکه های اجتماعی به راحتی از عنوان آن استنباط می شود، اما اینکه آنها کدام شبکه ی اجتماعی را برای شرکت مدیریت می کنند بستگی به کسب و کار دارد. مهمتر از همه، مدیران شبکه های اجتماعی یک برنامه زمانبندی برای ارسال محتوای نوشتاری و تصویری شرکت تعیین می کنند. این شخص ممکن است با متخصص بازاریابی محتوایی همکاری کند تا بتواند در این رابطه راهکاری ارائه بدهد که کدام محتوا را برای کدام شبکه اجتماعی ارسال کند.

(توجه: براساس KPI های فوق ، “Impression” به تعداد دفعات نمایش پست های یک تجارت در صفحه گوگل گفته می شود.)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPI های اصلی: نرخ باز کردن ایمیل ، نرخ کلیک از طریق تبلیغات ، نرخ تولید لید (تبدیل)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزاری کمک می کند که به کل تیم بازاریابی اجازه می دهد تا رفتار مشتریان خود را درک کرده و رشد شغلی خود را اندازه گیری کند. از آنجا که بسیاری از عملیات بازاریابی شرح داده شده در بالا ممکن است به طور جداگانه از یکدیگر انجام شود ، مهم است که شخصی وجود داشته باشد که بتواند این فعالیت های دیجیتال مارکتینگ را تجمیع نموده و عملکرد هر کمپین را ردیابی کند.

کارن کارت ارائه دهنده کارت ویزیت دیجیتال و راهکار های دیجیتال مارکتینگ

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.