آیا تا به حال در مورد تفاوت کارت اعتباری و دبیت کارت فکر کرده اید؟ کارت های اعتباری Card) (Credit و کارت های بدهی (Debit Cards) در مکان های مشابه پذیرفته می شوند.
عمومی

تفاوت بین دبیت کارت و کردیت کارت

آیا تا به حال در مورد تفاوت کارت اعتباری و دبیت کارت فکر کرده اید؟ کارت های اعتباری Card) (Credit و کارت های بدهی (Debit Cards) در مکان های مشابه پذیرفته می شوند. کارت های بدهی همچنین نمادی از یکی از انواع اصلی کارت های اعتباری می باشند و می توانند در هر جایی همانند کارت های اعتباری پذیرفته می شوند. هدف هر دو آنها فراهم کردن رفاه و راحتی برای استفاده کنندگان می باشد. با ما همراه باشید تا تفاوت اساسی بین کارت بدهی و کارت اعتباری را توضیح دهیم. به صورت خلاصه می توان گفت که توسط کارت های بدهی یا دبیت کارت ها، پول از حساب بانکی شما کم می شود اما کردیت کارت ها هنگام پرداخت وجه از میزان اعتبار شما قرض می گیرند.

کارت اعتباری (Credit Card) چیست؟

کارت اعتباری، کارتی است که به شما این امکان را می دهد تا فراتر از میزان پولی که در کارت خود دارید؛ خریداری کنید. شما از این کارت برای انجام معاملات اساسی خود می توانید براحتی استفاده نمائید.
کارت های اعتباری دارای نرخ بهره بالا هستند که بعد از پرداخت قرض تان می توانید دوباره از آن استفاده کنید. وجه داخل کارت اعتباری و سابقه پرداخت شما می تواند اعتبار شما را تحت تأثیر قرار دهد.

کارت بدهی (Debit Card) چیست؟

استفاده از کارت های بدهی نیز به راحتی کارت های اعتباری می باشد، اما کار متفاوتی را انجام می دهند. کارت های بدهی زمانی که شما کالا یا خدمتی را خریداری می کنید، پول را به طور مستقیم از حساب بانکی شما کسر می کند.

تفاوت بین دبیت کارت و کردیت کارت چیست؟

در گذشته بسیاری از افراد احساس می کردند که برای انجام برخی از معاملات مانند اجاره یک ماشین یا خرید وسایل آنلاین تنها به کارت اعتباری نیاز داشته باشند. آنها همچنین تصور می کردند که مسافرت با کارت اعتباری امن تر و راحت تر است. با این حال، کارت های بدهی (Debit Cards) همان راحتی را ارائه می دهند. البته برخی معتقدند که کارت اعتباری کارمزد بیشتری کسر می کند و درخواست بازپرداخت یا بازگشت را آسان تر می کند.

برای رزرو هتل و اجاره اتومبیل حتما باید از کارت های اعتباری استفاده نمائید. همچنین اگر قصد استفاده از پاداش ها را دارید، مطمئنا جهت پرداختی های خود باید از کارت های اعتباری (Credit Card) استفاده کنید. ما به بیشتر استفاده کنندگان برای خرید روزانه، کارت بدهی را پیشنهاد می کنیم. یک دلیل رایج برای استفاده از کارت های بدهی، اجتناب از پرداخت هزینه های بهره به شرکت های ارائه دهنده کارت اعتباری می باشد.

از لحاظ کاربر پسند بودن

امیدوارم تا به اینجا تفاوت بین دبیت کارت و کردیت کارت را درک کرده باشید. بهتر است هر زمان که امکان پذیر می باشد از کارت بدهی خود استفاده کنید، زیرا این امر شما را از وارد شدن به تله کارت های اعتباری حفظ می کند. دوستان عزیزم به شما پیشنهاد می کنم هنگامی که می توانید برای بسیاری از اقلام خود پول نقد پرداخت کنید، به جای استفاده از کارت، خرید خود را با پول نقد بپردازید.اگر پول کافی برای خرید خود دارید، چرا از دبیت کارت استفاده نمی کنید؟ شما می توانید پول نقد خود را در یک حساب پس انداز نگه دارید، درآمد کسب کنید و از پرداخت کارمزدهای کارت های اعتباری در امان باشید.

برخی از آژانس های مسافرتی و هتل ها ممکن است علاوه بر کارت بدهی ، کارت اعتباری شما را نیز درخواست کنند زیرا آنها می خواهند در صورتی که خسارتی وارد شد از کارت اعتباری شما استفاده نمایند. قبل از مسافرت اطمینان حاصل کنید که می توانید از کارت های بدهی (Debit Cards) خود به جای کارت اعتباری استفاده نمائید.
برخی از افراد نیز هستند که برای اکثر خرید های خود از کردیت کارت جهت گرفتن پاداش کارت اعتباری استفاده می کنند. لازم به توضیح است برای بهره مندی از این امتیاز، ماهانه باید تراکنش های زیادی داشته باشید. با این حال، اگر شما این کار را نکنید، به اندازه کافی درآمد کسب نکرده اید. چرا که شرکت های اعتباری، پاداش ها را به عنوان انگیزه ای برای استفاده از کارت اعتباری ارائه می دهند.

از لحاظ امنیت

هر دو کارت اعتباری و بدهی، خطرات مشابهی در مورد سرقت دارند. اگر اطلاعات کارت اعتباری یا بدهی شما به خطر افتاده باشد، باید بلافاصله با بانک خود تماس بگیرید. همچنین باید اقدامات بیشتری انجام دهید و میزان وجه داخل کارت و اعتبار تان را چک فرمائید تا اطمینان حاصل کنید که مبلغی به سرقت نرفته باشد. مهم است در هر ماه از تراکنش خود اطمینان حاصل کنید تا همه اتهامات را شناسایی کنید. بانک ها هنگام انتقال پول مدت زمانی را محدود می کنند تا شما بتوانید یک حساب متقلبانه را گزارش دهید. در صورتی که گزارش سرقت به بانک بدهید، بانک حساب شما را مسدود خواهد کرد و یک کارت جدید برایتان صادر می کند.

 

هر دو کارت اعتباری و بدهی، خطرات مشابهی در مورد سرقت دارند. اگر اطلاعات کارت اعتباری یا بدهی شما به خطر افتاده باشد، باید بلافاصله با بانک خود تماس بگیرید.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.