اتخاذ این عادت ها ممکن است شما را میلیاردر نکند، اما موثرتر و موفق تر خواهید بود.
توسعه مهارتهای فردی

۸ عادت موثر در موفقیت بیل گیتس

اتخاذ این عادت ها ممکن است شما را میلیاردر نکند، اما موثرتر و موفق تر خواهید بود.

چگونه بیل گیتس تبدیل به ثروتمند ترین فرد در جهان با دارایی حدود ۸۰ میلیارد دلار شد؟ در حقیقت زمان و مکان مناسب به همراه رایانه شخصی او به طور قطع با موفقیتش در ارتباط بوده است. اما رویکردهای بسیار هوشمندانه ای در کار و زندگی او وجود دارد که همه ما میتوانیم آن را دنبال کنیم.

سایت مالی شخصی GO Banking Rates اخیرا لیستی از ۱۰ عادت و تجربه گیتس ارائه کرده است که موجب موفقیت و ثروتمند شدن او گردیدند.

۱) همیشه در حال یادگیری است

اگر چه گیتس هاروارد را رها کرد، اما در عوض او و پل آلن فرصتی را برای شروع یک شرکت نرم افزاری یافتند. در واقع، گیتس یادگیری را دوست دارد و اغلب در کلاس های مختلف شرکت می کند. همانند این استیو جابز هر دو پس از خروج از دانشگاه به سراغ کلاس هایی رفتند که به آن علاقه مند بودند.

۲) او همه کتابی را مطالعه می کند

پدر گیتس در مصاحبه ای گفت: ” گیتس به هر نوع کتابی از دانشنامه ها، علمی، تخیلی و غیره علاقه داشت.” اگرچه پدر و مادرش از این موضوع خوشحال بودند ، اما قانونی هم داشتند که بر سر میز غذا مطالعه ممنوع بود. این عشق به خواندن در او همچنان ادامه دارد و گیتس سالانه لیستی از کتاب های مورد علاقه خود را منتشر می کند. مطالعه زیاد، عادتی برجسته در گیتس بود.

۳) او به دیگران اعتماد می کند

گیتس در مصاحبه ای راجع به بهترین تصمیمات تجاری گفت: ” به نظر من بهترین تصمیمات کسب و کار واقعا مربوط به نظرات دیگران است.” هرچند گیتس و آلن رابطه پیچیده ای داشتند، او ادامه داد که انتخاب آلن به عنوان شریک تجاری در بالای لیست قرار دارد. همه ما باید در ارتقاء خودمان خوب باشیم، اما این هوشمندانه است که به هر شخص ممکن اعتبار دهیم.

۴) او به قضاوت خود اعتماد دارد

اگر شما همیشه به نظرات و پیش بینی های دیگران گوش فرا دهید، می توانید شغلی واقعا خوب داشته باشید. اما برای داشتن شغلی همانند گیتس یا جابز، ابتدا باید به خودتان گوش دهید، حتی اگر کل دنیا به شما بگویند که اشتباه می کنید. این همان چیزی است که در هنگام شروع کسب و کار گیتس و آلن مایکروسافت اتفاق افتاد. گیتس در سخنرانی خود گفت که این شرکت براساس این ایده که غیر قابل باور بود، هیچ کسی با آن موافقت نکرده است – تراشه های رایانه ای اینقدر قدرتمند بودند که رایانه و نرم افزار تبدیل به ابزار هایی شوند و بر روی هر میز و در هر خانه حضور داشته باشد. ” همه گفتند اشتباه کردیم اما ما به کار خود ادامه دادیم و موفق شدیم.

۵) فردی حسابگر است

گیتس در مصاحبه ای در سال ۱۹۹۸ گفت: “من می خواستم پول کافی در بانک برای پرداخت یک سال حقوق و دستمزد داشته باشم، حتی اگر هیچ پرداختی دریافت نکردیم و تقریبا تمام وقت این را تایید می کنم.” ما اکنون حدود ۱۰ میلیارد دلار داریم که برای سال آینده تقریبا به اندازه وکافی است.

۶) از اشتباهاتش درس می گیرد

در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۸، گیتس برخی از موفقیت های مایکروسافت را منوط به توانایی رهبری اش و در سرعت تشخیص اشتباه می داند، مثلا وقتی به مشکلی برمی خورد، راه دیگری را امتحان می کرد. او قطعا در طول سال های زیاد کسب و کارش ، از اشتباهاتی که داشته درس گرفته است.

 

در مصاحبه ای در سال 2008، گیتس برخی از موفقیت های مایکروسافت را منوط به توانایی رهبری اش و در سرعت تشخیص اشتباه می داند، مثلا وقتی به مشکلی برمی خورد، راه دیگری را امتحان می کرد. او قطعا در طول سال های زیاد کسب و کارش ، از اشتباهاتی که داشته درس گرفته است.

۷) به اندازه کافی می خوابد

همه ما میدانیم خواب مهم است و گیتس ضرروری می داند که حتما هفت ساعت خواب شبانه داشته باشد، این قطعا یک عادت خوب است که همه باید دنبال کنند.

۸) او واقعا بر آنچه که انجام می دهد متمرکز است

بسیاری از ما در انجام وظایف خود کوتاهی می کنیم و حواس پرت هستیم. گیتس نه تنها در برابر وسوسه چند وظیفه ای مقاومت می کند، بلکه غالبا غرق در کار بر روی وظایفش است. به طوری که در هنگام برنامه نویسی از خستگی می خوابد و یک ساعت بعد بیدارشده و دوباره ادامه می دهد. به جای گشتن در فیس بوک و یا بررسی قیمت سهام، می توانید بر روی کار خود تمرکز نمایید.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.