نه شیوه ای که مشتریان خود را از دست می دهید
رازهای موفقیت راههای توسعه کسب وکار مهارتهای کارآفرینی

نه شیوه ای که جذب مشتری خود را از دست می دهید

میخواهیم در رابطه با ۹ شیوه ای که جذب مشتری خود را از دست می دهید صحبت کنیم، هنگامی که از صاحبان کسب و کار در مورد بدترین مشتریان آنها بپرسید، نمی دانند کدام مورد را برای شما بگویند.اما وقتی در مورد بهترین مشتریان بپرسید، به خاطر نمی آورند. طبق اصل پارتو یا قانون ۸۰-۲۰ ۸۰ درصد فروش‌ها مربوط به ۲۰ درصد مشتریان است و برای اکثر افراد، خاطره های ناخوشایند، تند و زننده و یا ظالمانه در حافظه ثبت شده و خاطره های خوب  فراموش می گردند.

این قانون توضیح می دهد که چرا بعنوان  صاحبان کسب و کار، گاهی اوقات این حقیقت اساسی که مشتریان ما بزرگترین حامیان ما هستند را فراموش می کنیم. آنها می خواهند دیدگاه خوبی نسبت به ما (محصولات و خدمات ما) داشته باشند و خواهان موفقیت مان هستند.

بسیاری از مشتریان در ابتدا با ما در ارتباط هستند و امیدوارند که به مشتریان تکراری تبدیل شوند. اگر افراد بتوانند با یک قصاب یا یک تمیزکار برای همیشه ارتیاط داشته باشند، زندگی بسیار ساده تر می شود و همه آنها از ما می خواهند که بتوانیم انتظارات شان را برآورده کنیم – بدین معنی که هیچ  خواسته و تقاضایی بدون پاسخ باقی نماند.

یاد بگیرید که چگونه مشتریان را با بازبینی راه های از دست دادن آنها حفظ نمایید، با روش معکوس راه هایی که مشتریان خود را از دست می دهید، جذب مشتریان را افزایش دهید.

۱.مشارکت کارکنان با دانش ناکافی

تصور کنید که شما به یک فروشگاه پرده فروشی می روید و مایل به خرید پرده برای خانه خود هستید. اما اگرچه چندین فروشنده برای  کمک به شما مشتاق هستند، هیچ یک از آنها به نظر نمی رسد چیزی در مورد پرده بدانند! تصور کنید که چقدر ناامید کننده است و چه مدت طول خواهد کشید تا کسب و کار خود را  رونق بخشید.

مشتریان انتظار دارند که فروشنده ها در یک کسب و کار در مورد محصولات و خدمات آگاه باشند.
با این حال، با چنین کارکنان بی تجربه هرگز در کسب و کار خود موفق نخواهید بود. فروشگاه  های زنجیره ای بزرگ این کار را با موفقیت انجام داده اند و در دید مشتریان تجارت منصفانه با قیمت های پایین تر دارند، زیرا مشتریان را درست راهنمایی می کنند.

بهتر است نیروهای متخصص داشته باشید، مخصوصا اگر فروش شما به آنها بستگی دارد.

۲.محدود کردن ساعات کاری

کافی شاپی که تنها تا ۳ صبح باز است یا پزشکی که فقط دو روز در هفته کار می کند. مغازه نانوایی که برای یک ماه بسته می شود و صاحبان آن در تعطیلات هستند. سه نمونه از کسب و کارهایی می باشند  که مشتریان را به خاطر ساعات محدود از دست می دهند

در حال حاضر اکثر کسب و کار های خرده فروشی ساعت کاری محدودی دارند.به عنوان مشتری، ما انتظار نداریم که فروشگاه های خرده فروشی در اواسط شب بازباشند. ساعات کاری باید به نظر مشتری معقول برسند. 
شما باید برای مشتریان دسترسی معقول به محصولات و خدمات فراهم نمایید. اگر این کار را نکنید، آنها آنچه را که می خواهند در جای دیگری پیدا  می کنند.

۳.ظاهری غیر حرفه ای

برای صاحبان کسب و کار کوچک، شعار “لباس موفقیت” در واقع باید “لباسی برای تحت تاثیر قرار دادن (مشتری)”  باشد، زیرا این همه آن چیزی است که مشتری می بیند. یعنی بنا به ظاهر شما مشتری در مورد تان قضاوت می کند. بنابراین شما نیازی به پوشیدن یک کاور قدرت ندارید؛ بلکه باید ظاهرتان به گونه ای باشد که انگار در مورد هر چیزی تخصص و آگاهی دارید.

۴. بد معامله بودن

تلاش برای انجام یک معامله ساده با برخی از کسب و کار های کوچک مانند مبارزه ای سخت است و در نهایت تعجب می کنید که چرا تلاش کردید.

یک کسب و کار بدون سرویس پاسخگو یا پست الکترونیکی صوتی، دستگاه کارت خوان یا بالعکس فقط پرداخت نقدی، مشتریان زیادی نخواهد داشت. وقتی محل کسب و کار شما مناسب نباشد، مشتری جذب نخواهد شد.  اینها همه تجربه هایی هستند که مشتریان نمی خواهند تکرار شوند.

۵. پس نگرفتن کالا

برای مشتریان سخت است که  شما کالاهای خود را  پس نگیرید. شما باید این اختیار را به مشتریان خود بدهید که به راحتی محصولات شما را در هر موقع که می خواهند باز گردانند و شما با خوشرویی تمام و بدون هیچ تنشی از آنها قبول نمایید. اینگونه مشتریان شما خوشحال می شوند و مایل به بازگشت به کسب و کار شما و خرید دوباره هستند.

9 شیوه ای که  مشتریان خود را از دست می دهید
9 شیوه ای که مشتریان خود را از دست می دهید

۶.  اصرار در فروش محصول

برای صاحبان چنین کسب و کاری  اصطلاح  ” آدم زیاده ” را باید به کار برد. به جای تلاش برای فروش اجباری و با اصرار محصول به مشتری، چنین صاحبان کسب و کار باید خدمات و محصولی برای مشتری ایجاد کنند که باعث افزایش بازگشت مشتریان می شود. محبوب ترین راه برای جذب مشتریان از طریق کاهش قیمت ها، پیشنهاد قیمت هایی پایین تر از رقبا و فروش تبلیغاتی است.

 

۷. عدم پاسخگویی

عدم پاسخگویی به مشتریان می تواند در هر مرحله از چرخه فروش رخ دهد. یک طراح داخلی که انتخاب رنگ مشتری را نادیده می گیرد و یا به طور کامل پاسخ به سوالات مشتری نمی دهد عملا درست پاسخوی مشتری نیست. متاسفانه، در دنیای پیامک های تلفنی و رسانه های اجتماعی، انتظارات مشتریان در حال رقابت هستند. اگر حوصله پاسخگویی به مشتریان خود را ندارید، وقت آن است که حوصله پیدا کنید تا جذب مشتری را از دست ندهید.

۸. ایجاد احساس ناخوشایند

ایجاد احساس ناخوشایند در مشتری، او را برای همیشه فراری می دهد و جذب مشتری اتفاق نمی افتد.زمانی که ما چیزهایی مانند تماس با مشتری را به تعویق می اندازیم، به آنها توجه کامل نمی کنیم (یا بدتر پاسخ آنها را نمی دهیم!) عملا به آنها  می گویید که برای ما مهم نیستند. هرگز باور نکنید که مردم  همیشه در مورد شما درست قضاوت خواهند کرد وقتی که اعمال شما چیزی متفاوت را بیان کنند. برای موفقیت در خدمات مشتری، شما باید به  نظر مشتری بها بدهید. با مشتری به نحوی رفتار کنید که او دوست  دارد.

۹.دروغ گفتن به مشتری

این یکی از سریع ترین راه های خلاص شدن از شر مشتریان نیست، اما قطعا یکی از بهترین هاست،  اگر برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.