در این مطلب به بررسی مزایا و معایب نیچ مارکتینگ خواهیم پرداخت. بازاریابان در نیچ مارکتینگ معمولاً با تقسیم یک بخش به زیربخش ها یا با تعریف گروهی....
بازاریابی و فروش برند سازی راههای توسعه کسب وکار

مزایا و معایب نیچ مارکتینگ

در این مطلب به بررسی مزایا و معایب نیچ مارکتینگ خواهیم پرداخت. بازاریابان در نیچ مارکتینگ معمولاً با تقسیم یک بخش به زیربخش ها یا با تعریف گروهی، گروه هایی را شناسایی می کنند که نیازهای آنها به خوبی توسط بازار های موجود تامین نمی شود. به طور معمول، بنگاه های کوچک وارد نیچ مارکتینگ می شوند، زیرا ممکن است این بخش آنقدر کوچک باشد که بنگاه های بزرگتر انعطاف پذیری یا تمایل ورود به آن را نداشته باشند.

با این حال ، شرکت های بزرگ و معتبری وجود دارند که نیچ مارکتینگ انجام می دهند ، این شرکت ها شامل Rolls Royce، Rolex Watches، Nike، Johnson & Johnson، Procter & Gamble و غیره می باشد. نیچ مارکتینگ را بازاریابی متمرکز نیز می نامند.

بازاریابی متمرکز به دلایل زیر می تواند سودآور باشد:

  • رقابتی کم یا ناچیز وجود دار
  • بازاریابان به خوبی مشتریان هدف را می شناسند.

نیازهای خود را بهتر از سایر بنگاه هایی که بطور تصادفی در بخش های کوچک می فروشند ، برآورده می کنند. در نتیجه ، به دلیل ارزش افزوده کالاها و خدمات، به حاشیه فروش بالایی می رسند.

 

در این مطلب به بررسی مزایا و معایب نیچ مارکتینگ خواهیم پرداخت. بازاریابان در نیچ مارکتینگ معمولاً با تقسیم یک بخش به زیربخش ها یا با تعریف گروهی....

مزایای نیچ مارکتینگ:

سرمایه گذاری کمتر:

بازاریابان به سرمایه گذاری کمتری نیاز دارند زیرا باید کالاهای محدودی را تولید کنند.

خطرات کمتر:

ممکن است خطرات کمتری وجود داشته باشد ، زیرا بازاریابی در بخش کوچکی از بازار انجام می شود.

سود بالاتر:

نیچ مارکتینگ سودآور است زیرا بازاریابان در نهایت می توانند گروه مشتری هدف را آنقدر خوب بشناسند که نیازهای خود را بهتر از سایر بنگاه هایی که بطور تصادفی به این گروه می فروشند ، برآورده سازد.

وفاداری به برند:

وفاداری به برند وجود دارد. ممکن است مشتریان به تکرار خریدهای همان برند ادامه دهند و حتی ممکن است آن را به دوستان خود و دیگران توصیه کنند.

شهرت:

بازار شما می تواند در بازار نام و شهرت کسب کند. به عنوان مثال ، شرکت هایی مانند ساعت رولکس و رولزرویس از شهرت زیادی برخوردارند.

رقابت کمتر:

بازاریابان Niche معمولاً با رقابت کمتری در بازار روبرو هستند، زیرا با یک محصول خاص برای بخش کوچکی از بازار سر و کار دارند.

مشکلات در نیچ مارکتینگ:

  • استراتژی نیچ مارکتینگ ممکن است برای بازاریابی طولانی مدت مناسب نباشد.
  • ممکن است گروه ها توسط شرکت های بزرگ مورد تهاجم واقع شوند.
  • اگر تنها استراتژی فروش باشد، ممکن است شانس بقای یک شرکت کاهش یابد.مزایا و معایب نیچ مارکتینگ
کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.