اشتباهات شرکت ها در هنگام ارتقا مدیران جدید
تیم سازی مهارتهای کارآفرینی

اشتباهات شرکت ها در هنگام ارتقا مدیران جدید

شرکت های بزرگ در زمینه مدیریت، گاهی مرتکب اشتباهاتی می شوند که منجر به سوء تفاهم، درگیری، تضعیف روحیه، کاهش بهره وری و افزایش گردش مالی می گردند. در زیر نمونه ای از اشتباهات شرکت ها را ذکر کرده ایم:

 

۱. ارتقا بدون آموزش

اغلب اوقات، ما موقعیت افراد را ارتقا می دهیم، زیرا از لحاظ فنی، صلاحیت دارند، اما لزوما این بدان معنا نیست که آنها می دانند چگونه  مدیریت کنند. مهارت خوب فروش به این معنا نیست که آنها یک مدیر فروش خوب خواهند بود و تنها به این دلیل که آنها در IT سر رشته دارند، نمی توانند یک مدیر فناوری عالی باشند. بازیکنان ستاره، همیشه مربیان بزرگ نیستند. هر عضو تیمی که به نقش رهبری ارتقا یابد، باید تمام مهارتهای رهبری مهم مورد نیاز به او آموزش داده شود. اگر ما این کارها را انجام ندهیم، آنها را درون استخر پرتاب می کنیم و انتظار می رود که آنها بدانند چگونه شنا کنند. این تصمیمی بسیار ناعادلانه برای آنها و افرادی است که هر روز به آنها گزارش می دهند.

 

۲.  با زمان پیشرفت نمی کنند

اگر شرکتی کسی را به عنوان مدیر آینده در نظر گیرد، باید قبلا او را در یک برنامه توسعه مدیریت قرار داده یا در کنار یک مربی برای آماده شدن برای آینده کار کند.  شرکت ها باید یک فرآیند را برای شناسایی، آموزش و تربیت افراد داشته باشند که به منظور ترغیب آنها برای فرصت های آینده و تقویت توانایی مدیریت در آینده است. مدیر ارشد باید با منابع انسانی، آموزش و عملیات برای پرورش استعداد خود با دقت کار کند.

اشتباهات شرکت ها در هنگام ارتقا مدیران جدید
اشتباهات شرکت ها در هنگام ارتقا مدیران جدید

۳. اهل بحث و گفتگو نیستند

در هر سازمان، من اعتقاد دارم که فراتر از بررسی عملکرد باید یک جلسه جداگانه برای هر عضو تیم به منظور بحث در مورد اهداف شغلی خود با مدیر وجود داشته باشد. خیلی غم انگیز است که چنین بحثی تقریبا در سازمان ها اتفاق نمی افتد. در شرکت ها زمان، تلاش یا تعهد برای این روند بسیار مهم، وجود ندارد. این بحث به سازمان ها کمک می کند تا مشخص نمایند که چه کسی علاقه مند به داشتن نقش مدیریت بوده و چه کسی نیست. بحث در مورد  مدیریت و نقش آن در  آینده نباید یک رمز و راز و یا محرمانه باشد. این باید بحثی باز، صادقانه در مورد اهداف کوتاه، متوسط ​​و بلند مدت بوده و سپس مدیر می بایست متعهد شود که به آنها تا جایی که ممکن است از طریق آموزش، توسعه و تجربیات  کمک کند تا به کار خود ادامه دهند.

 

۴.  مسئولیت پذیر نیستند

بسیاری از مدیران مسئولیت پذیر نیستند، من فکر می کنم آموزش پذیرفتن مسئولیت، باید مسئولیت همه مدیران برای توسعه مدیران آینده شرکت باشد. چند شرکت چنین هدفی را دارند؟ تقریبا هیچ کدام در پی این هدف نیستند. توسعه مدیریت بخشی از بررسی عملکرد مدیران یا بخشی از اهداف مدیران نیست، ولی باید باشد. افرادی که در نقش مدیر هستند باید با توسعه و تقویت استعداد و ایجاد قدرت کار کنند. آینده هر شرکت، بستگی به داشتن مدیران بزرگ برای رشد، هدایت نتایج، فروش و بهره وری دارد.

همانطور که جک ولش میگوید: “قبل از اینکه یک مدیر باشید، رشد مدوام از اهدافتان است. هنگامی که مدیر  می شوید، رشد مداوم دیگران باید هدفتان باشد“.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.