راهکار هایی برای افزایش خلاقیت: انجام کارهای متفرقه برای گسترش دانش برای افزایش خلاقیت تغییر سبک زندگی برای افزایش ........
توسعه مهارتهای فردی رازهای موفقیت مهارتهای کارآفرینی

راهکار هایی برای افزایش خلاقیت

خلاقیت مهارتی است که می توانید با زمان، آموزش، و تلاش آن را بهبود بخشید. در حوزه های  زیادی می توانید بر خلاقیتان تمرکز کنید. تمرینات خلاقانه مانند خواندن، نوشتن و گوش دادن به موسیقی برای افزایش خلاقیت تان مناسب باشند. تا آنجا که ممکن است  چیزهای جدید یاد بگیرید و خود را با  ایده ها و تجربیات جدید آشنا نمایید. تغییر سبک زندگی مانند پیاده روی بیشتر، ورزش  منظم و خواب برای تقویت مغز و افزایش مهارت های خلاقانه ضروری است.

روش ۱

انجام کارهای متفرقه برای افزایش خلاقیت

۱.خود را با تمرینات خلاقانه به چالش بکشید

آزمون ۳۰ دایره را برای رفع خستگی در حین کار انجام دهید. این به شما کمک می کند تا سریع و خلاقانه فکر کنید. برای شروع، ۳۰  دایره بکشید.  در هرکدام از آن دایره ها، در یک دقیقه چندین دایره نقاشی کنید. این آزمون را می توانید بارها و بارها انجام دهید، هر بار تلاش کنید که رکورد قبلی خود را بشکنید.

 آزمون ۳۰ دایره خلاقیت را افزایش می دهد، زیرا شما را مجبور می کند تا چند ایده را بپذیرید. بسیاری از افراد تمایل دارند که نقاشی های خودشان را ویرایش کنند و بررسی نمایند که آیا  این ایده خوبی بوده است یا خیر. آزمون ۳۰ دایره موجب سریع فکر کردن شده و مجبور می شوید ایده های تان را  بدون رد کردن آزمایش کنید.

۲. در اوقات فراغت خود کاغذی را خط خطی کنید

گاهی اوقات خط خطی کردن به عنوان یک سرگرمی کودکانه به شمار می رود، اما در واقع می تواند به افزایش خلاقیت کمک کند. این امر می تواند خلاقیت را با افزایش تعامل شما با جهان و توجهات افزایش دهد. خط خطی کردن به شما کمک می کند که در فعالیت هایی بدون تمرکز  مشغول باشید. هر چه اطلاعات بیشتری جذب کنید، خلاق تر خواهید بود.

در حین فعالیت هایی که ذهن تان خیلی درگیر است، خط خطی کنید. به عنوان مثال، اگر شما در طول جلسه ای در محل کار خود  تمرکز  ندارید، خط خطی کنید. همچنین می توانید در مدرسه در طول سخنرانی های خسته کننده از این شگرد استفاده نمایید.

همیشه یک کاغذ و قلم برای خط خطی کردن در هنگامی که احساس خستگی می کنید همراه خود داشته باشید.

  ۳.  نوشتن داستان کوتاه

داستان کوتاه اغلب بیش از ۱۰۰ کلمه نیست. نوشتن یک داستان  کوتاه به شماکمک خواهد کرد تا خلاق تر باشید. خلق آغاز و میانه و پایان یک داستان کوتاه تنها  با تعداد کمی از کلمات بسیار خلاقانه است. این کمک می کند که یاد بگیرید چگونه اطلاعات لازم را در یک فضای محدود انتقال دهید.

 در  بسیاری از جوامع نوشتن داستان کوتاه به طورآنلاین امکان پذیر است. سعی کنید در یک انجمن داستان نویسی شرکت کنید.

 ۴.گوش دادن به موسیقی

پخش موسیقی، به سادگی می تواند خلاقیت تان را افزایش دهد. این می تواند کمک کند  تا تمرکز بیشتری داشته باشید و تمرکز کلی خود را افزایش دهید. موسیقی کلاسیک به ویژه برای خلاقیت و تمرکز بسیار مفید است.

هر نوع ژانر موسیقی برای همه افراد موثر نیست. در حالی که موسیقی کلاسیک برای افراد بسیاری مفید است، موسیقی را پیدا کنید که با آن تمرکز و احساس خلاقیت را تجربه نمایید.

 ۵. هنر دستی  

استفاده از دستان تان برای انجام هنر دستی  بدان معنی است که شما اطلاعات را از همه حواس خود دریافت می کنید. این می تواند به تفکر خلاق تر کمک کند. اگر میخواهید احساس خلاقیت بیشتری داشته باشید ، سعی کنید فعالیت هایی را با استفاده از دستان خود انجام دهید. به عنوان مثال، هنر های دستی مثل بافتنی، گلدوزی یا صنایع دیگر را امتحان کنید تا خلاقیت خود را تقویت نمایید.

۶. بازی های ویدئویی

 برخی از بازی های ویدئویی در واقع برای ذهن خلاق مفید هستند. بازی های تعاملی که نیاز به حرکت دارند، باعث تحریک حواس چندگانه و تفکر خلاق می شوند. چیزهایی مانند تنیس و یا رقص بسیار خوب هستند. از بازی هایی اجتناب کنید که نیاز به نشستن به مدت طولانی  دارند.

۷.  برای افزایش خلاقیت تان مطالعه کنید

مطالعه برای ذهن خلاق عالی است. به مطالعه منظم عادت کنید. کتاب ها را از ژانرهای مختلف و سبک های نوشتن انتخاب نمایید تا افق های دید خود را گسترش دهید و واقعا خلاقیت خود را تقویت نمایید. سعی کنید هر روز مطالعه داشته باشید.

عضو کتابخانه ای شوید،  در آنجا شما را در مورد انتخاب کتاب ها راهنمایی می کنند، اگر مطمئن نیستید از چه نوع کتابی باید شروع نمایید. با کارت کتابخانه دیگر نیاز به خرید کتاب نیست.

راهکار هایی برای افزایش خلاقیت: انجام کارهای متفرقه برای گسترش دانش برای افزایش خلاقیت تغییر سبک زندگی برای افزایش ........

روش ۲

گسترش دانش برای افزایش خلاقیت

۱.برای افزایش خلاقیت تان تخصص و دانش خود را توسعه دهید

 بخشی از خلاقیت با به دست آوردن تخصص در یک حوزه و یادگیری در مورد آن حاصل می گردد. شروع به خواندن مقالات و تماشای فیلم ها راجع به  موضوع مربوطه  برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد آن حوزه کنید. در صورت امکان، برای یک دوره مقدماتی در یک کالج یا مرکز اجتماعی ثبت نام نمایید (به عنوان مثال، یک کلاس نقاشی مبتدی).

از آثار خلاق دیگران در حوزه  مورد علاقه تان،  الهام بگیرید. به عنوان مثال،  برای اینکه یاد بگیرید چگونه نقاشی کنید، از یک موزه یا گالری هنری بازدید نمایید.

 ۲. از تجربیات جدید استقبال کنید

 افراد خلاق تر مایل به تعامل بیشتر  با ایده های متعدد هستند تا افق های دید  خود را گسترش دهند. با اجتناب از مخالفت و  نپذیرفتن چیزهایی که برای شما نا آشنا هستند،  فرصت هایی را برای تلاش های جدید خلاقانه اتخاذ کنید. برای مثال، هنری مانند مجسمه سازی را امتحان نمایید، حتی اگر فکر می کنید آن را دوست ندارید یا در آن خیلی خوب نیستید.

۳. از بازی برای ارتقاء خلاقیت استفاده کنید

بازی بیشتر می تواند به  بهبود خلاقیت شما کمک  نماید، زیرا ذهن تان را آزاد می کند. از اسباب بازی ها و لوازم هنری برای تحریک تخیل و ارتباطات جدید استفاده کنید. اگر ایده های خلاقانه ندارید ، از اسباب بازی های مختلف کمک بگیرید.

 ۴. دانش خود را به اشتراک بگذارید و توضیح دهید

 محققان باور دارند که ۹۰٪ چیزهایی را که یاد  گرفته اید را با یاد دادن به دیگران به خاطر می آورید. توضیح دانش جدید برای خودتان و دیگران می تواند به ماندگارماندن آن در ذهن شما کمک کند. در حالی که چیز جدیدی یاد می گیرید، برای خود آن را در ذهن تان توضیح دهید. فرض کنید که معلم خصوصی هستید.

 اگر اعتماد به نفس دارید،  ویدیویی در مورد موضوع در شبکه های اجتماعی آپلود کنید، یا دانش خود را برای  یک دوست یا همکارانتان توضیح دهید.

 ۵. درباره ایده های جدید فکر کنید

در فعالیت هایی مشارکت نمایید که به طور فعال شما را مجبور به فکر کردن درباره ایده های جدید می کنند. به عنوان مثال، بازی با کلمات  یا بازی های فکری بسیار سودمند هستند. از تقابل برای پیدا کردن شباهت بین دو چیز به ظاهر غیر مشابه برای بررسی ارتباطات خود با هر یک از آنها استفاده کنید.

۶.برای افزایش خلاقیت تان زمانی را برای خطور ایده های جدید تعیین کنید 

خلاقیت نیاز به تمرین دارد، به طوری که هر روز باید در مکانی آرام و یا الهام بخش برای ایجاد ایده های جدید فکر کنید. به عنوان مثال، به یک پارک آرام بروید یا در یک کتابخانه بنشینید و ذهن خود را آزاد نمایید. تمام ایده های خود (خوب یا بد) را در یک نوت بوک، تخته سفید و یا بر روی کامپیوتر خود یادداشت نمایید، تا بعدا ویرایش و یا تجدید نظر کنید. زمان مناسبی را برای این کار  به طور مرتب انتخاب نمایید. برای مثال، اگر بعد از شام همیشه وقت دارید ، یک ساعت بعد از شام بدون حواس پرتی با ایده های جدید ارتباط برقرار کنید.

راهکار هایی برای افزایش خلاقیت: انجام کارهای متفرقه برای گسترش دانش برای افزایش خلاقیت تغییر سبک زندگی برای افزایش ........

روش ۳

تغییر سبک زندگی برای افزایش خلاقیت

۱.برای افزایش خلاقیت تان با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید

 برای ایجاد خلاقیت ، سعی کنید اجتماعی شوید و با دیگران ارتباط برقرار نمایید، مخصوصا با افرادی که با شما متفاوتند. صرف زمان با افرادی که تجربه زندگی و دیدگاه های شان متفاوت از شماست، ذهن تان را گسترش  داده و دیدگاه تازه ای را در مورد امور روزمره ارائه می دهد. برای ملاقات با افراد جدید به مکان هایی بروید و یا در انجام فعالیت هایی شرکت کنید که خارج از روال عادی  تان هستند .

 به عنوان مثال، اگر جهان هنر برای شما تازه است، از یک گالری یا موزه بازدید کنید و مکالمه ای با یک هنرمند داشته باشید. مثلا چیزی شبیه به  این بگویید: “من با دنیای هنرآشنایی ندارم، آیا شما علاقه مند آن هستید؟”

 سعی کنید روش های مختلفی را در پیش بگیرید تا شانس بیشتری برای پیدا کردن  افراد جدید داشته باشید.

       در هنگام پیاده روی به ایده های جدید فکر کنید، با این کار از بینش همیشگی  خارج می شوید و با افکار خلاقانه ارتباط برقرار می کنید. قدم زدن نیز به شما اجازه می دهد تا با محیط جدید یا طبیعت ارتباط برقرار کنید، که هر دو ممکن است خلاقیت شما را الهام بخشند پیاده روی را چندین بار در هفته برای حداقل پانزده دقیقه انجام دهید.

 ۳. برای افزایش خلاقیت تان ورزش کنید

 ورزش منظم می تواند خلاقیت را با کاهش استرس و بهبود عملکرد شناختی تقویت کند. یک برنامه  ورزشی برای خودتان داشته باشید تا روزانه حدود ۳۰ دقیقه ورزش کنید. ورزش هایی مانند پیاده روی ، دویدن یا دوچرخه سواری انتخاب نمایید.

 ۴.خواب کافی

 خواب می تواند به ذهن تان کمک کند تا تجدید قوا  نماید و شما خلاقانه تر عمل کنید. مغز نیز در طول خواب بسیار فعال است، بنابراین در هنگام رویاروی مشکلات بخوابید، تا ذهن تان به ارزیابی مجدد اتصالات و تدوین و فرموله ایده های جدید در مورد یک موضوع بپردازد. تلاش کنید تا ۸  الی ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشید.

 

www.karenkart.com

www.sepantadp.com

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.