پنج راز برای ارائه خدمات بهتر به مشتری
راههای توسعه کسب وکار مهارتهای کارآفرینی

پنج راز برای ارائه خدمات بهتر به مشتری

برای خدمات بهتر به مشتری ، هدف کسب و کار خود را وفاداری مشتری قراردهید.خدمات بهتر به مشتری جزء لاینفک کسب و کار شما است.

 ۱- هدف کسب و کار خود را وفاداری مشتری قرار دهید.

این رازی بسیار مهم برای خدمات مشتری بهتر است. هنگامی که شمادر مورد مشتریان خود نگران هستید، این یعنی ایجاد وفاداری مشتری و شما آن را به دست آورده اید.

ارائه خدمات واقعی به مشتری. در محیط بازار امروز، خدمات تبدیل به یک کلیشه شده اند و به نظر می رسد که “همه این کار را انجام می دهند.” بنابراین، اگر همه این کار را انجام دهند، چرا شما متفاوت نباشید و خدمات مشتریان واقعا را عالی و به شکل خلاقانه و شخصی تر به مشتریان خود ارائه ندهید. 

یکی ازخدمات تبلیغاتی برجسته شده شما، تحویل در درب خانه است. مشتریان استقبال خواهند کرد، زیرا برای آنها سخت است که بیرون بیایند و به صورت شخصی خرید کنند.

۲- خدمات بهتر به مشتری دوم

نوع دوم مشتری شما ممکن است از ” دیدن ویترین ها” لذت ببرد و از فروشگاهی به فروشگاه دیگر برود. او علاقه ای به خدمات تحویل درب خانه ندارد. بنابراین، به او پیشنهاد تخفیف برای خرید نقدی و یا کوپن تخفیف برای خرید بعدی بدهید، این یک نوع بهبود برای کسب و کار شما محسوب میشود.

خلاق باشید و شخصا مشتریان خود را بشناسید و نیازهای شخصی آنها را درک کنید. بالاتر از همه، اطمینان حاصل کنید، چیزی که شما واقعا ارائه می دهید، همان است که مشتری می خواهد. این کلید خدمات بهتر به مشتری می باشد.

پنج راز برای ارائه خدمات بهتر به مشتری
پنج راز برای ارائه خدمات بهتر به مشتری

۳- همیشه حق با مشتری است.

اگر مشتری به هر دلیلی ناراضی است، در مورد چگونگی رسیدگی به آن بسیار جدی باشید. اگرمشتری ناراحت و عصبانی است، اول، او را آرام  کنید و نشان دهید که در مورد اصلاح مشکل  مصمم هستید.

حتی اگر واضح است که او اشتباه می گوید، گاهی اوقات بهتر است که حق را به مشتری دهید سپس، زمانی که مشتری شما راضی شد، از او برای  مطرح کردن مشکل سپاسگزاری نمایید.به یاد داشته باشید، هیچ گونه حجم تبلیغات نمی تواند آسیب های ناشی از ناتوانی در پاسخ دادن به نگرانی مشتری را جبران کند.

بیشترین آسیب برای یک کسب و کار کوچک “مشتری ناراضی” است.  یعنی مشتری که به راحتی از یک مغازه بیرون می آید، بدون اینکه یک کلمه بگوید و دیگر او را نبینید.

۴- با مشتریان خود صادق باشید.

به گونه ای رفتار کنید که مشتری حس کند شما برای رفاه حال او در تلاش هستید. اعتماد به نفس را به مشتری خود تحمیل کنید، به طوری که در آینده مشتریان شما بدانند که کجا برای صرفه جویی واقعی باید بیایند .

۵-مشتریان خود را با قیمت های وسوسه انگیز تحریک نمایید.

اگر مشتری از شما مشاوره در مورد یک محصول بخواهد، سعی نکنید محصول خود را به اجبار به او بفروشید در بلند مدت، این رویکرد موجب افزایش فروش شما شده و مشتریان از اینکه این انتخاب را انجام داده اند متشکر خواهند بود.

آموزش کارمندان بسیار مهم می باشد. هنگام استخدام، کارمندانی با مهارت های بالا برای خدمات به مشتری انتخاب کنید. در صورت لزوم دوره های آموزشی برای کارکنان خود تعبیه ببینید. مهارت های لازمه را به آنها آموزش داده و کارمندان خود را به متخصصانی با تجربه تبدیل کنید.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

یک پاسخ به “پنج راز برای ارائه خدمات بهتر به مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.