ارائه بهترین خدمات به مشتریان: ارائه‌ی خدمات خوب به مشتری عنصر حیات‌بخش هر کسب و کار است. می‌توان با قیمت‌ های مناسب مشتریان زیادی را به خود ...
توسعه مهارتهای فردی مشتری مداری مشتری مداری

چگونگی ارائه بهترین خدمات به مشتریان

ارائه‌ی خدمات خوب به مشتری عنصر حیات‌بخش هر کسب و کار است. می‌توان با قیمت‌ های مناسب مشتریان زیادی را به خود جذب کرد اما تا زمانی که نتوان مشتریان را به خرید مجدد ترغیب کرد، نمی توان کسب و کار پررونقی داشت. باید کاری کرد تا مشتریان، با رضایت کامل به کسب و کار وفادار گردند. آنها باید آن‌قدر راضی باشند که کسب و کار شما را به دیگران توصیه کنند و در نهایت به مشتریان همیشگی شما تبدیل شوند.ارائه بهترین خدمات به مشتریان

یک فروشنده‌ی خوب می‌تواند یک بار، هر چیزی را به هرکسی بفروشد، اما ارائه‌ی خدمات به مشتریان عاملی تعیین کننده در فروش مجدد است. باید بتوانید با مشتریان خود رابطه‌ی خوبی تشکیل دهید تا مشتری تمایل داشته باشد آن را حفظ کند. برای رسیدن به این منظور، کافیست که از هشت اصل زیر پیروی کنید.

پاسخگوی تلفن خود باشید

به عنوان اولین اصل باید به تلفن‌های کاری خود جواب دهید. باید اطمینان حاصل کنید که وقتی یک مشتری با شما تماس می‌گیرد؛ کسی هست که تماس را پاسخ دهد. به یاد داشته باشید که مشتریان می‌خواهند با یک شخص صحبت کنند، نه با یک روبات مخصوص پاسخدهی.

ارائه بهترین خدمات به مشتریان: ارائه‌ی خدمات خوب به مشتری عنصر حیات‌بخش هر کسب و کار است. می‌توان با قیمت‌ های مناسب مشتریان زیادی را به خود ...

خوش قول باشید

شاید این مهم‌ترین قانون باشد. قابل اطمینان بودن یکی از کلیدهای ایجاد ارتباط خوب با مشتری است. اگر به یک مشتری بگویید که کالای مورد نظرشان تا روز سه شنبه به دستشان می‌رسد، باید تا روز سه شنبه محصول را در اختیارشان قرار دهید. در غیر این صورت نباید به آن‌ها قول بدهید.

شنونده باشید

اگر می‌خواهید بهترین خدمات را به مشتری ارائه دهید؛ اجازه دهید که مشتری با شما صحبت کند و با ارائه‌ی پاسخ مناسب به او نشان دهید که حرفش را گوش داده‌اید. مثلا جملات او را خلاصه کنید و به او راهکار ارائه دهید.

به شکایت‌ها رسیدگی کنید

هیچ کس از شنیدن شکایت خوشحال نمی‌شود. در مواجهه با شکایات، اکثر ما می‌گوییم: «نمی‌شود همه را با هم راضی کرد». شاید این امر واقعیت داشته باشد، اما شاید بتوانید افراد را یکی یکی راضی کنید. شکایات، در صورتی که به خوبی به آن‌ها رسیدگی کنید، می‌توانند به موقعیت تبدیل شوند. آن‌ها به شما این فرصت را می‌دهند که بتوانید مشکلاتتان را شناسایی و برطرف کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریانی که رضایتشان جلب شده، تا۷۰ درصد احتمال بیشتری برای وفاداری به برند شما دارند.

یاری کننده باشید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از کسی خدماتی دریافت کرده اید اما در ازای آن مبلغی از شما دریافت نشده است. فکر می‌کنید با بروز مشکل بعدی، به چه کسی مراجعه خواهید نمود؟ و یا این ماجرا را برای چند نفر تعریف کرده اید؟

قطعا فروشنده سودی در این معامله نداشته؛ اما شما در آینده به سراغ او خواهید رفت و مشتریان زیادی هم به خاطر توصیه‌ی شما پیش او خواهند رفت. پس چشمتان به مشتری باشد؛ نه به سود.

کارمندان تان را آموزش

کارمندان خود را تعلیم دهید تا مودب، مشتری‌‍ مدار و با اطلاعات بالا باشند. یا خودتان آن‌ها را تعلیم دهید و یا کسی را برای این کار استخدام کنید و با کارمندانتان در مورد خدمات‌رسانی خوب صحبت کنید و اصول حفظ مشتری را برایشان توضیح دهید. کارمند شما نباید بگوید «من نمی‌دانم، اما فلانی در ساعت فلان حاضر خواهد شد.»

کار اضافه‌ای انجام دهید

اگر مشتری وارد فروشگاهتان شد و جای چیزی را پرسید؛ تنها محل کالای مورد نظر را به او نگویید. جا را به او نشان دهید یا حتی صبر کنید و ببینید که آیا آن مشتری سوالی در مورد این خدمات دارد؟ هر کار اضافه‌ای که می‌توانید برای او انجام دهید. شاید مشتریان به شما نگویند، اما قطعا از برخورد خوب شما، به دیگران خواهند گفت و این تبلیغ کلامی مشتریان بیشتری برای شما خواهد داشت.

خدمات اضافه ارائه دهید

چه کوپن و تخفیف خریدهای بعدی، و چه اطلاعات اضافی در مورد نحوه‌ی استفاده از کالا، چه لبخندی از ته دل: مشتریان دوست دارند که خدمات بیشتر دریافت کنند. لازم نیست این خدمات زیاد باشند تا مورد توجه قرار گیرند. به خدمات خود فکر کنید و خدمات اضافه‌ای به آن اضافه کنید.ارائه بهترین خدمات به مشتریان

اگر این ۸ قدم را رعایت کنید؛ کسب و کار شما رونق خواهد یافت و مشتریان جدیدی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

www.karenkart.com

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.