معرفی کتاب کفش باز
معرفی کتاب

کتاب کفش باز

معرفی نویسنده

کتاب کفش باز داستان تاسیس شرکت نایک به زبان بنیانگذار آن فیل نایت می باشد. داستان کتاب از دهه ی ۱۹۶۰ شروع می شود. زمانی که نایت در سن ۲۴ سالگی تصمیم گرفت به دور دنیا سفر کند.او ایده بلندپروازانه صادرات کفش ژاپنی به آمریکا را در سر می پروراند. نه تنها علاقه مند دویدن بود بلکه این ایده را به عنوان بخشی از برنامه MBA خود در استنفورد توسعه داد.خاطرات نایت با تقاضای عمومی اولیه در سال ۱۹۸۰ پایان می یابد. بعد افکار امروز نایت به ادامه مطالب کتاب افزوده می گردد.

این کتاب داستان سفری کوتاه و پر از مشکل و دردسر به همراه امید و پیروزی می باشد.

نایت بسیاری از دیدگاه های خود را برای فروش در این کتاب بیان می کند.

ترسو هرگز شروع نمی کند، ضعیف در میان راه دوام نمی آورد، ولی ما هیچکدام از آن دو نبودیم.

معرفی کتاب کفش باز
معرفی کتاب کفش باز

سیر روند کتاب

کتاب در سال ۱۹۶۲ آغاز می شود. زمانی که نایت برای اولین بار برای صادر کردن کفش ژاپنی، پول قرض گرفت. او دوست داشت محصولاتش را در قفسه های فروشگاه ها جای دهد. اما آنها به اندازه کافی پر بودند. بعد به سمت قراردادهای محلی رفت. اما همه زمان بر بودند. دوسال بعد از اولین سفرش، او شرکتی را با همکاری مربی قدیمی اش بیل بورمن تاسیس کرد. سه سال بعد، شرکت نیاز به دفتر داشت و آنها اتاق کوچکی در نزدیکی یک بار اجاره کردند. به مرور زمان رشد حاصل شد. اما هنوز شرکتی کوچک بودند.

اما در سال ۱۹۷۲، در همه جای جهان معروف گشت یعنی یک دهه بعد از آغاز کار نایت.به طور حتم، در ۱۹۶۰ همه چیز آهسته تر پیش می رفت. خبری از اینترنت نبود. جهانی سازی هنوز در پشت دیوارهای چین صورت می گرفت و دیوار آهنی همچنان جهان را به دونیم تقسیم کرده بود.

تاسیس شرکتی که محصولات ورزشی به فروش برساند بسیار زمان می برد. نه تنها برای فروش بلکه نوآوری، توسعه و جلب اعتماد هم نیازمند زمان طولانی بودند.آنچه موجب موفقیت نایت شد، ایده های بلند پروازانه او بود. ایده ای نه تنها برای فروش بلکه برای حمایت دیگران و این زمان بر است.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.