در این مطلب سعی داریم نکاتی ارزشمند در برخورد مشتریان را ارائه نماییم تا با رعایت آنها  جلب رضایت مشتری هایتان  حاصل گردد.شنونده خوبی باشید...
اخبار بازاریابی و فروش برند سازی توسعه مهارتهای فردی رازهای موفقیت راههای توسعه کسب وکار مشتری مداری

۱۰ نکته برای جلب رضایت مشتری

در این مطلب سعی داریم نکاتی ارزشمند در برخورد مشتریان را ارائه نماییم تا با رعایت آنها  جلب رضایت مشتری هایتان  حاصل گردد.

شنونده خوبی باشید

گوش دادن به مشتریان و رفع نیازهای آنها برای جلب رضایت مشتری ضروری است و می تواند برای برند شما واقعا مفید باشد. اگر شما به انتقادات و پیشنهادات آنها گوش ندهید ، چگونه می توانید بفهمید انتظاراتشان چیست؟

اما فقط گوش دادن کافی نیست شما باید به مشتری های خود پاسخ دهید. جمع آوری و پردازش بازخورد مشتری برای اجرای تغییرات درخواست شده و توسعه شرکت شما بسیار مهم است.

پاسخگو باشید

طبق مطالعات جدید SuperOffice.com ، زمان پاسخ در بسیاری از صنایع بسیار مهم است.  هیچ کس نمی خواهد و دوست دارد منتظر جواب باشد. اگر در پاسخگویی به اندازه کافی سریع نیستند ، روی آن کار کنید یا حتی یک شخص  برای این کار استخدام کنید تا به شما کمک کند مشتریان را راضی نگه دارید.

ربات نباشید

زمانی که به سؤالات مشتریان خود پاسخ می دهید یا شکایات آنها را برطرف می کنید ، سعی کنید به جای استفاده از الگوهای خسته کننده و خشک ، چهره ای دوستانه نشان دهید.

به زبان خودشان صحبت کنید و سعی کنید به رفتار متداول شرکت یا، چه بدتر از آن، به خط مشی شرکت مراجعه نکنید که در اغلب موارد قابل درک نیست.

با مشتریان خود بیشتر آشنا شوید

ارزش این را دارد که کمی بیشتر در مورد مشتریان خود بدانید – نه تنها از نظر CRM و پیگیری فعالیتهای آنها بلکه درباره  نوع شخصیت آنها. شما می توانید برای برخی از مواقع خاص آنها را با یادداشت یا محصول سفارشی شگفت زده کنید.

کارمند راضی مشتری راضی تر!

در تمام این تلاش ها برای جلب رضایت مشتری ، کارمندان خود را که ارائه دهنده خدمات به مشتریان هستند فراموش نکنید. اگر کارمندان از کاری که انجام می دهند راضی باشند ، عاشقانه کار می کنند و باعث می شوند مردم عاشق برند شما نیز باشند.

بنابراین ، در حالی که مراقب ارائه بهترین کیفیت خدمات به مشتریان هستید ، مراقب افرادی باشید که این خدمات را نیز ارائه می دهند.

در این مطلب سعی داریم نکاتی ارزشمند در برخورد مشتریان را ارائه نماییم تا با رعایت آنها  جلب رضایت مشتری هایتان  حاصل گردد.شنونده خوبی باشید...

 مشتری مهم تر از هر مساله ای است

هرگز اجازه ندهید که یک مسئله یا مشکلی به دلیل اهمیت آن بر مشتری و نیازهای آن پیشی بگیرد. اگر چیزی خراب شد، مشتری خود را سرزنش نکنید و یا دلالت نکنید که آنها از محصولات شما به روش اشتباه استفاده می کنند.

سعی کنید نیازهای آنها را برطرف کنید و به یاد داشته باشید که در تجارت، این مشتری مهمترین مشتری است (و همیشه درست است).

برند آگاهی بخش داشته باشید

خدمات مشتری باید با ارتباطات عالی و باکیفیت  باشد که شما را در جایگاه یک متخصص در صنعت قرار دهد. ارزش افزوده خود را به شکل مقالات ، نکات ، ترفندها ، به روزرسانی خدمات و پیشنهادات ویژه در محتوایی که به اشتراک بگذارید این کار می تواند منجر به جلب رضایت مشتری شده و حتی او را به برندتان وفادار سازد.

بازاریابی محتوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

سازماندهی کنید

برای اینکه مشتری های خود را کاملاً راضی کنید ، بخش های مختلف شرکت شما باید با یکدیگر همکاری کنند. شما بایدبدانید ، “آیا آنها به تعداد خاصی از سفارشات رسیدگی می کنند؟” یا “آنها واقعاً بهترین کیفیت را ارائه می دهند؟”

فقط هنگامی که تمام چرخ دنده های شرکت شما به خوبی روغن کاری شده و محکم به هم وصل شوند ، می توانید بهترین نتیجه را داشته باشید.

اندازه گیری و بهبود

هیچ چیز واحدی در جهان وجود ندارد که نمی توانسته بهتر انجام شود. همین قانون در مورد خدمات به مشتری صدق می کند. تنظیم اهداف تجاری ، مرتبط با خدمات به مشتریان و همچنین KPI ، به شما کمک می کند تا تمام تلاش خود را برای رشد رضایت مشتری با گذشت زمان پیگیری کنید.

راه های ارتباطی خود را افزایش دهید

سعی کنید در تمامی شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید تا مشتریان بتوانند به همان روشی که راحت تر هستند با شما ارتباط برقرار کنند. (مثلا کارت ویزیت الکترونیک داشته باشید)

نتیجه

فاکتورهای بسیار دیگری وجود دارد که می توانید هنگام فکر کردن در مورد خدمات به مشتری و افزایش رضایت مشتری در برند خود، به آنها توجه کنید. توصیه می کنیم برای آسانتر کردن کارها، نکات خود را دنبال کنید، اما خودتان را محدود نکنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با روش های جلب اعتماد مشتریان مقاله ی چگونه می توان اعتماد مشتریان را جلب کرد ؟را مطالعه نمایید.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.