بازاریاب های ماندگار: استیو جابز / اپل:به نظر می رسد که اپل همیشه از لحاظ جلب توجه مصرف .....- مری کی - هلن لنسدون - دیوید اگلیوی -کنراد - جیمز بل-ست گادین
بازاریابی و فروش عمومی

بازاریاب های ماندگار

در تاریخ بازاریابی، با بازاریاب هایی آشنا می شویم که مسیرهای جدیدی را برای ما هموار کرده اند تا امروز  بتوانیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم. این افراد مسیر انجام بازاریابی را با انجام کارهایی تغییر داده اند  که به دست هیچ کس دیگری صورت نگرفته و به همین دلیل، میراث آنها برای نسل های آینده به جا خواهند ماند. در این مطلب راجع به  افرادی صحبت می کنیم که  به عنوان بازاریاب های ماندگار در تمام دوران به شمار می روند. بازاریاب های ماندگار

  • استیو جابز / اپل

از “۱۹۸۴” که کامپیوتر مکینتاش به جهان معرفی شد، به نظر می رسد که اپل همیشه از لحاظ جلب توجه مصرف کنندگان جلوتر از بقیه می باشد. استیو جابز، با فراتر رفتن از مرزهای محدودیت های تکنولوژی موجود  از  عملکرد تا زیبایی به گونه ای بازاریابی انجام داد، که اپل را به عنوان یکی از بهترین مارک های دنیا معرفی نمود .

  • مری کی

لوازم آرایشی مری کی لوازم آرایشی زن خانه دار عادی را با استفاده از آنها به عنوان توزیع کنندگان، فروشندگان و بازاریابان تبدیل به غول کسب و کار کرد. بازاریابی شبکه، استراتژی که امروزه توسط شرکت هایی مانند Avon و Essential Oils استفاده می شود، مدت ها قبل از وارد شدن مری کی به صحنه لوازم آرایشی وجود داشت. با این حال، شرکت های دیگر قادر به درک پتانسیل زنان خانه دار خسته نبودند که به دنبال چیزی انعطاف پذیر تر از  خانه داری  می گشتند و در نتیجه، مری کی نشان داد که لیاقت تحول بازاریابی شبکه ای را  دارد. علاوه بر این، به نبوغ پشت اعطای کادیلاک صورتی به  فروشندگان بزرگ خود و در واقع ایجاد تبلیغات سیار نیز باید اشاره شود.

  • هلن لنسدون

در سال ۱۹۱۱، هلن لنسدون و  وود بری سووپ، ظاهر تبلیغات را با استفاده از ابزار قدرتمند یعنی  جذابیت جنسی تغییر دادند. شعار تبلیغاتی هلن “پوستی که دوست دارید آن را لمس کنید ” در زمان خودش نسبت به دیگر تبلیغات متمایز بود ، زیرا بر کاربران محصول به جای خود محصول به تنهایی تمرکز کرد. تبلیغ ها شامل “دلبری خانم های جوان خوش اندام برای آقایان” جذاب بود و توسط بسیاری از مورخان به عنوان اولین تبلیغات مدرن تلقی شد که از جاذبه جنسی استفاده کرده بود.

  • دیوید اگلیوی

تبلیغات بازاریابی مشهور دیوید اگلیوی که به عنوان  “پدر تبلیغات” شناخته شده از ایده های جدیدی استفاده کرد که امروزه هنوز هم کاربردی و مورد نیاز هستند. نقل قول مشهور او “مشتری احمق نیست، او همسر شما است”، مبنی بر این ایده بود که تبلیغات برای مصرف کننده نباید بی محتوا باشند، بلکه در عوض غنی از اطلاعاتی بوده که برای آنها اهمیت دارد.  تبلیغات اگلیوی همچنین حاکی از اهمیت داشتن یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد، تحقیق در مورد مصرف کننده، متقاعد کردن ، تأثیر مصرف کنندگان و ایجاد محتوای خوب و  تمام پایه و اصول بازاریابی  بود که امروزه استفاده می شوند.

  • کنراد

یکی از اهداف مشترک بسیاری از بازاریابان امروزه، تولید محتوایی است که  به سرعت  در بین کاربرها پخش شده و توسط میلیون ها نفر بیشتر از طریق اینترنت دیده خواهد شد. اما تاریخچه بازاریابی ویروسی به مدت ها قبل از یوتیوب و … بر می گردد. کنراد گیاه شناس بود و زمانی که سخنان او در وصف پیاز گل لاله موجب حباب اقتصادی گل لاله گردید، به عنوان نابغه ی بازاریابی شناخته شد. اگرچه چند سال طول کشید تا حباب اقتصادی گل لاله توسعه یابد، بعضی از لاله ها به قیمت  میلیون ها دلار امروز فروخته شدند، زیرا اخبار زیبایی عجیب و غریب لاله همه جا دهان به دهان پخش شده بود . اولین بازاریابی ویروسی هیچ ارتباطی با اینترنت نداشت و صرفا  برای توصیف گسترش اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات از فردی به فرد دیگر، انجام شد.

  • جیمز بل

بل برای ایجاد اولین  تبلیغ که در شب کریسمس سال ۱۹۲۶ اتفاق افتاده، مشهور شده است. تبلیغ “آیا Wheaties را امتحان کردید؟ “، موجب شد تا فروش این محصول در مناطقی که تبلیغاتش منتشر شد، به شدت افزایش یابد. بل تصمیم گرفت این تبلیغ را  به یک برنامه ملی تبدیل کند و این تبلیغ، Wheaties را به یکی از محبوب ترین غلات صبحانه در جهان تبدیل کرد.

  • ست گادین

یکی از بهترین بازاریاب ها در زمان ما، ست گادین می باشد، زیرا او عقیده دارد که بازاریاب  برای موفقیت و پایداری باید راه حل متمایزی را برگزیند. «گاو بنفش» یک زلزله در دنیای بازاریابی بود، که به زیبایی توسط ست گادین طراحی شد. این نظریه برگرفته از قدرت بیشتر مصرف کنندگان  امروزی است و بازاریابان به نظر مصرف کنندگان احترام می گذارند . بازاریاب های ماندگار

www.karenkart.com

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.