بازاریابی دیجیتال
بازاریابی و فروش توسعه مهارتهای فردی دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی درونگرا

اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” بین تاکتیک های فشار و کشش بازاریابی (یا آنچه اکنون می توانیم از آن به عنوان روش های “درونگرا” و “برونگرا” یاد کنیم) فرقی نمی گذارد. هر دو می توانند به عنوان زیرمجموعه ی دیجیتال مارکتینگ قرار بگیرند.

بازاریابی برونگرا با هدف قرار دادن یک پیام بازاریابی در مقابل تعداد بیشتری از افراد در فضای آنلاین صورت می گیرد – صرف نظر از این که این پیام مرتبط باشد یا مورد استقبال قرار گیرد. به عنوان مثال، آگهی های تبلیغاتی که در بالای بسیاری از وب سایت ها مشاهده می کنید، سعی می کنند کالا یا تبلیغاتی را به افرادی که لزوماً آماده دریافت آن نیستند برسانند.

از طرف دیگر، بازاریاب هایی که از روش های بازاریابی درونگرا استفاده می کنند، از محتوای آنلاین مفید برای جذب مشتریان هدف خود بهره می برند. یکی از ساده ترین و در عین حال قدرتمندترین موارد بازاریابی دیجیتال درونگرا، وبلاگ نویسی است که به وب سایت شما این امکان را می دهد تا بر روی مواردی که مشتریان هدف در جستجوی آن هستند سرمایه گذاری کند.

در نهایت، بازاریابی درونگرا روشی است که از روش های Digital Marketing برای جذب، تعامل و رضایت مشتریان به صورت آنلاین استفاده می کند. از طرف دیگر، بازاریابی دیجیتال به سادگی یک مفهوم کلی برای توصیف هر نوع  تاکتیک بازاریابی آنلاین است، صرف نظر از اینکه درونگرا یا برونگرا باشند.

آیا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) برای همه مشاغل مفید است؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر شغلی در هر صنعتی مفید باشد. صرف نظر از آنچه شرکت شما می فروشد، بازاریابی دیجیتال در حال ساختن پرسوناهای خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان شما و ایجاد محتوای آنلاین ارزشمند است. با این حال، این بدان معنا نیست که همه مشاغل باید از یک استراتژی Digital Marketing یکسان استفاده کنند.

بازاریابی دیجیتال - دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال B2B

اگر شرکت شما B2B است، احتمالاً تلاش های شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ حول مشتری یابی آنلاین متمرکز است و هدف نهایی صحبت با کارشناس فروش است. به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و معرفی بهترین مشتری ها به کارشناسان فروش از طریق وب سایت و پشتیبانی کانال های دیجیتال است.

کانال هایی مانند LinkedIn به علت متمرکز بودن روی تجارت می تواند برای کسب و کار های B2B بسیار مفید باشد.

بازاریابی دیجیتال B2C

اگر شرکت شما بسته به میزان قیمت محصولاتتان از مدل B2C استفاده می کند، احتمالاً هدف شما از تلاش های بازاریابی دیجیتال جذب افراد به وب سایت و تبدیل آنها به مشتری بدون نیاز به مکالمه با کارشناس فروش است.

به همین دلیل، شما احتمالاً کمتر روی “مشتری ها” به معنای سنتی آن تمرکز می کنید، و بیشتر تمرکز خود را برای ایجاد یک سفر خرید سریع از لحظه ای که شخصی به وب سایت شما وارد می شود تا زمانی که خریدی انجام می دهد، صرف می کنید. این به این معناست که مشخصه های محصول شما در محتوایتان بالاتر از حد ممکن در قیف بازاریابی در یک تجارت B2B است ، و شما ممکن است نیاز به استفاده از CTA (دعوت به عمل) قوی تر داشته باشید.

برای شرکت های B2C ، کانال هایی مانند اینستاگرام و Pinterest اغلب می توانند با ارزش تر از پلتفرم های متمرکز بر تجارت LinkedIn باشند.

سپنتا ارائه دهنده کارت ویزیت دیجیتال ، کارت ویزیت الکترونیکی و خدمات دیجیتال مارکتینگ

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.