چرا  مدیران فروش به CRM نیاز دارند؟از فضای ذخیره سازی امن لذت ببریدبرنامه و زمان را مانند یک حرفه ای مدیریت کنیدتوقف جستجو در نت، شروع هدف گیری
بازاریابی و فروش توسعه مهارتهای فردی راههای توسعه کسب وکار

۱۰ دلیل ضرورت CRM برای فروشندگان

به طور معمول، فروشندگان، در مورد  استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) آگاهی دارند. فروشندگان در مورد ذخیره اطلاعات فروش خود در CRM و فرمت آسان برای پیاده سازی، احساس رضایت می کنند، زیرا به آنها این امکان را می دهد که بر فرایندهای فروش و  عملکرد کارکنان نظارت کرده و در نتیجه، فروش را بهینه سازی کنند.

اما برخی فروشندگان CRM را به عنوان ابزاری  برای کار بیشتر و پیگیری کارفرمایان در مورد کار خود در نظر می گیرند. همچنین زمان زیادی  برای وارد کردن داده ها به برنامه CRM نیاز بوده  که باعث اذیت بیشتر آنها می شود. فروشندگان فکر می کنند این برنامه آنها را از کار اصلی خود یعنی فروش دور خواهد کرد.

CRM به معنای واقعی کلمه به افزایش فروش کمک می کند. در سال ۲۰۱۲، Tech News World تحقیقاتی  را منتشر کرد که نشان می دهد بیش از نیمی از تمام کسب و کارها (۵۴٪) انتظار دارند که فروش خود را با CRM بهبود بخشند.

مزایای اصلی نرم افزار CRM

 

آمار نشان می دهد که در سال ۲۰۱۴ افزایش قابل توجه ۸۷٪ در استفاده از CRM رخ داده است. در همین حال، مطالعه دیگری ادعا می کند که ۶۵٪  فروشندگان به فروش مجدد  با استفاده از CRM  دست یافتند و ۷۸٪ از کسانی که از CRM استفاده نکردند، به اهداف خود نرسیدند.

آماری بیان می کند که تعداد مدیران فروش که در مورد  CRM اشتباه می کنند ۸۷ درصد  بوده، زیرا آنها فکر می کنند این برنامه به منظور نظارت بر فعالیت هایشان می باشد. این ترس باعث می شود که آنها بدون اینکه ارزش واقعی این ابزار را بدانند، در موردش قضاوت نمایند.

چرا  مدیران فروش به CRM نیاز دارند؟

بدون  اغراق، بزرگترین چالش هایی که مدیران فروش با آن مواجه هستند ۱) نحوه  کار و پیگیری  های مورد نیاز و ۲) چگونگی اولویت بندی فعالیت های فروش می باشند.

با این حال، CRM ابزاری است که نه تنها این مشکلات کلیدی را حل می کند. در حقیقت، این توانایی را دارد که مسائل دیگری را نیز برطرف نماید.

چرا  مدیران فروش به CRM نیاز دارند؟از فضای ذخیره سازی امن لذت ببریدبرنامه و زمان را مانند یک حرفه ای مدیریت کنیدتوقف جستجو در نت، شروع هدف گیری

با CRM از فضای ذخیره سازی امن لذت ببرید

CRM به مدیران فروش کمک می کند تا به راحتی و به طور مرکزی مخاطبین خود، فرصت های فروش، فعالیت ها و برنامه های برنامه ریزی شده را در یک مکان ذخیره کرده و دسترسی بی وقفه به آن پایگاه داده از مکان های مختلف داشته باشند.  آنها اطمینان دارند که داده های شان از دست نخواهند رفت.

برنامه و زمان را مانند یک حرفه ای مدیریت کنید

CRM به مدیران فروش کمک می کند تا برنامه های روزانه خود را بهینه سازی کرده و وظایف را اولویت بندی کنند تا اطمینان حاصل شود مشتری ها نادیده گرفته نمی شوند و با  چشم انداز های کلیدی در زمان مناسب تماس می گیرند. در حقیقت، CRM به  فروشندگان اجازه می دهد زمان بیشتری را با مشتریان صرف کنند، که منجر به انجام بیشتر معاملات و رابطه قوی تر با مشتری می شود.

گزارش های فعالیت

CRM به فروشندگان کمک می کند تا به راحتی گزارش های هفتگی یا ماهانه خود را برای مدیریت آماده کنند. این فرایند خودکار و شفاف است و فقط با چند کلیک طول می کشد تا دیگران را در مورد آنچه در حال فروش و انجام بوده مطلع سازند.

توقف جستجو در نت، شروع هدف گیری

CRM به فروشندگان کمک می کند تا داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و فرصت های با ارزش را از طریق انتخاب بر اساس معیارهای خود تعیین کنند. این باعث می شود که شما از ساعت ها جستجوی بی مورد در نت، رها شوید.

با CRM به روز باشید

CRM تقویم های مشترک، قالب های اسناد و ادغام ایمیل، متحد کردن تمام اعضای تیم و به روز نگه داشتن همه را فراهم می کند. به اشتراک گذاری الگوهای فروش و فرایندها به فروشندگان اجازه می دهد که بهترین کار را انجام دهند. CRM همچنین ارتباط بین نیروی فروش و مدیریت فروش را افزایش می دهد.

نمایش به موقع برای فروش جدید

با پیگیری تمام ارتباطات با مشتریان، CRM به فروشندگان کمک می کند تا دقیقا زمان تماس با مشتریان را به عنوان مثال، برای جایگزینی محصول، تمدید قرارداد، یا برای فروش محصول یا خدمات جدید بدانند. تمام این عوامل شانس فروش تان را افزایش می دهد.

حرکت های فروش خود را منطقی سازید

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کمک می کند تا کل چرخه فروش را ساده کند و منجر به بسته شدن معاملات در هنگام فروش می شود و به همه ی تیم ها کمک می کند تا سریعا به هدف برسند. از آنجا که پردازش سفارش و … در CRM خودکار است، تیم های فروش توانایی کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد فروش را دارند.

بدانید که مشتریان واقعا چه می خواهند

از آنجایی که تمام اطلاعات مرتبط با مشتری در CRM ذخیره می شود، به فروشندگان کمک می کند تا نیازهای مشتریان را تجزیه و تحلیل کنند و حتی مشکلات خود را در زمان مناسب پیش بینی نمایند. همه این افزایش رضایت مشتری و تضمین وفاداری و همچنین سود بالاتر را در پی دارد.

کاهش وظایف مدیریتی

CRM تیم های فروش را از اکثریت وظایف مدیر ها تا کاهش و حتی حذف برخی از اقدامات تکراری آگاه می کند که زمان زیادی را نیاز داشته اما سودآوری کمی در پی دارد. CRM محصولات و قیمت با جزئیات را فراهم کرده ، باعث یادآوری فعالیت ها می گردد و افراد را  در مراحل فروش گام به گام قرار می دهد.

صرفه جویی در هزینه

گرچه همه ی سیستم های CRM ارزان نیستند، اما آنها واقعا برای شما سودآوری دارند! CRM می تواند به فروشندگان در کاهش اشتباهات کمک کند. تلاش و هزینه زیادی  باید برای اصلاح این خطاها صرف شود. در نهایت، این نیز  موجب صرفه جویی در پول شده و هر اطلاعات جدید می تواند با خیال راحت در سیستم ذخیره می شود.

نتیجه

به طور خلاصه، فروشندگان و CRM  شاید به سرعت باهم کنارنیایند، اما در طول زمان با هم تلفیق شده و بهتر با هم کار می کنند.

اگر CRM به درستی انتخاب و مورد استفاده قرار گیرد، عملکرد هر تیم فروش را تقویت کرده  و به فروشندگان کمک خواهد کرد تا در چهار حوزه مهم پیشرفت کنند:

  •  جستجوی بهتر، مرتب کردن و  پیدا کردن مشتری هدف؛
  • پیگیری فرصت های فروش به طور سیستماتیک در زمان لازم؛
  •  اولویت بندی و منطقی سازی  فعالیت های پیگیری و
  •  افزایش سرعت رسیدن به هدف.

با این وجود، بهبود و پیشرفت با  CRM ، بدون تلاش، درک و تصمیم گیری از طرف فروشندگان حاصل نمی گردد. فروشندگان باید درک کنند که به روز رسانی CRM برای موفقیت آنها اهمیت دارد.

همچنین تیم های فروش باید فعالیت های خود را هماهنگ کرده  و بر اساس بهترین شیوه ها بنا کنند. این باعث به اشتراک گذاری بهتر اطلاعات می شود و کار موثرتری را با CRM تضمین می کند.

به همین ترتیب، تیم های فروش باید این ایده را در نظر بگیرند که با ثبت تمام فعالیت ها و پیروی از رویه های فروش ثابت، احتمال بیشتری برای رسیدن به اهداف فروش خود دارند. مهم این است که متوجه شوید که فروشندگان با به اشتراک گذاری جدیدترین اطلاعات در مورد چشم اندازها و مشتریان می توانند از مزایایی با دسترسی آسان بهره مند شوند.

در نهایت، CRM باعث افزایش تحرک افراد در فروش می شود، زیرا پایگاه داده و تمام فعالیت های مربوط به کار آنها در چندین دستگاه و از مکان های مختلف قابل دسترسی است.

www.karenkart.com

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.