برخلاف بیشتر تلاش های بازاریابی آفلاین، Digital Marketing (بازاریابی دیجیتال) به بازاریاب ها اجازه می دهد نتایج دقیق را در زمان واقعی ببینند.
بازاریابی و فروش توسعه مهارتهای فردی دیجیتال مارکتینگ راههای توسعه کسب وکار

Digital Marketing در کسب و کار

برخلاف بیشتر تلاش های بازاریابی آفلاین، Digital Marketing (بازاریابی دیجیتال) به بازاریاب ها اجازه می دهد نتایج دقیق را در زمان واقعی ببینند. اگر از آگهی تبلیغاتی در روزنامه ها استفاده کرده باشید، می دانید تخمین ورودی این تبلیغ ، چقدر دشوار است. هیچ راه مطمئنی وجود ندارد که بفهمید آیا آن تبلیغ اصلا باعث فروش بوده یا خیر.

از طرف دیگر ، با بازاریابی دیجیتال می توانید میزان بازده سرمایه گذاری (ROI) را تقریباً از هر جنبه ای از تلاش های بازاریابی خود بسنجید.

در ادامه چند نمونه مطرح کرده ایم:

Digital Marketing – ترافیک وب سایت

با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توان تعداد دقیق افرادی که صفحه اصلی وب سایت شما را مشاهده کرده اند، با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل دیجیتال ، که در پلتفرم های بازاریابی مانند HubSpot موجود است، مشاهده کنید.

همچنین می توانید در میان سایر داده های تجزیه و تحلیل دیجیتال ، تعداد صفحات بازدید شده ،دستگاهی که استفاده می کنند و اینکه از کجا آمده اند را مشاهده کنید.

درک این موضوع به شما کمک می کند اولویت بندی خود را بر اساس تعداد افرادی که  این کانال ها به وب سایت شما هدایت می کنند، مشخص کنید. به عنوان مثال ، اگر فقط ۱۰٪ از بازدید شما از طریق جستجوی ارگانیک حاصل می شود، می دانید که برای افزایش این درصد احتمالاً باید مدت زمان بیشتری را بر روی سئو صرف کنید.

با بازاریابی آفلاین ، قبل از تعامل با یک فروشنده یا خریدار ، تشخیص نحوه تعامل افراد با برند تجاری شما بسیار دشوار است. با استفاده از بازاریابی دیجیتال ، می توانید روندها و الگوهای رفتاری افراد را قبل از رسیدن به مرحله نهایی شناسایی کنید، به این معنی که می توانید آگاهانه تر درباره چگونگی جذب آنها به وب سایت خود درست در بالای قیف بازاریابی تصمیم گیری کنید.

Digital Marketing-عملکرد محتوا و تولید مشتری

تصور کنید که شما یک بروشور محصول درست کرده اید و از طریق صندوق های پستی آن را ارسال کرده اید – این بروشور نوعی از محتوا است، ولو اینکه آفلاین می باشد. مشکل این است که شما نمی دانید چند نفر بروشور شما را باز کردند یا چند نفر آن را مستقیم به سطل آشغال انداختند.

اکنون تصور کنید که شما درعوض آن بروشور را در وب سایت خود دارید. می توانید تعداد دقیق افرادی که بروشور را درصفحه ای که در آن قرار دارد دیده اند اندازه گیری کنید و با استفاده از فرم ها ، اطلاعات تماس افرادی که آن را دانلود می کنند جمع آوری کنید. نه تنها می توانید تعداد افرادی که با محتوای شما درگیر هستند اندازه گیری کنید ، بلکه همچنین قادر خواهید بود هنگامی که افراد در حال دانلود آن هستند به دنبال تولید مشتری های مناسب باشید.

برخلاف بیشتر تلاش های بازاریابی آفلاین، Digital Marketing (بازاریابی دیجیتال) به بازاریاب ها اجازه می دهد نتایج دقیق را در زمان واقعی ببینند.

این سناریو در مورد کارت ویزیت نیز صادق است. زمانی که شما کارت ویزیت خود را به اشخاص مختلف می دهید هرگز نمیتوانید مطمعن باشید که کارت ویزیت شما دور انداخته نشود! اما با داشتن کارت ویزیت الکترونیکی اطمینان خواهید داشت که افراد همیشه اطلاعات شما را خواهند داشت و شما نیز شماره تماس آنها را در پنل خود ذخیره خواهید نمود.

مدل سازی اسنادی

یک استراتژی Digital Marketing موثر همراه با ابزارها و فناوری های مناسب به شما امکان می دهد تمام مراحل را از اولین ارتباط مشتری با کسب و کار خود بررسی و پیگیری کنید.

 این مدل سازی به مدل سازی اسنادی معروف است ، و به شما امکان می دهد روندهای موجود در روش تحقیق و خرید محصولتان توسط افراد را شناسایی کنید. این روش به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرید در مورد اینکه چه بخش هایی از استراتژی بازاریابی شما مورد توجه بیشتری قرار گرفته و چه قسمت هایی از چرخه ی فروش تان نیاز به اصلاح دارد؟

اتصال نقاط بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است – طبق گفته ی گروه Aberdeen ، شرکت های دارای جایگاه فروش و بازاریابی قوی ۲۰٪ نرخ رشد سالانه را در مقایسه با ۴٪ کاهش درآمد شرکت های دارای جایگاه ضعیف بدست می آورند. اگر بتوانید سفر مشتری خود را در چرخه خرید با استفاده از فن آوری های دیجیتال مانند سئوی سایت ، ابزار دیجیتال ، شبکه های اجتماعی، طراحی وبسایت ، کارت ویزیت دیجیتال و …  بهبود ببخشید ، آنگاه به نظر می رسد تأثیرات مثبتی در مورد خط مشی کسب و کار شما وجود داشته باشد.

سپنتا ارائه دهنده راهکار های دیجیتال مارکتینگ

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.