چگونه بهتر و سریعتر بفروشیم؟
بازاریابی و فروش راههای توسعه کسب وکار

چگونه به فروش بهتر و سریعتر دست یابیم؟

فروشندگان بزرگ می دانند که چگونه با مشتری حرف بزنند و به او گوش دهند که نه تنها توجه او را جلب کرده بلکه در نهایت به خرید منجر گردد.
لسلی در مقاله خود راجع به مهارت های ارتباطی، مهمترین عامل موفقیت در فروش، می نویسد: “ریشه موفقیت در فروش، توانایی جمع آوری و ارائه اطلاعات به منظور فراهم کردن چشم انداز موردنظر در کسب و کار می باشد.”

چطور باید با مشتری ارتباط برقرار کنید؟ 

شما باید تمرین کنید و آمادگی داشته باشید. افکارتان را جمع بندی و مهارت های ارتباطی خود را تمرین کنید تا موثر عمل نمایید. سخنرانان از طریق سمینارها و سخنرانی ها، مهارت هایی را به وجود می آورند که به آنها اجازه می دهد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و راه آنها را به قلب های خود باز نمایند.
به همین دلیل مطالعه سخنرانان حرفه ای می تواند کمکی بزرگ برای بهبود عملکرد فروشنده باشد. یک فروشنده که محصول و مشتری را می شناسد، با دستی پر وارد میدان فروش می شود، زمانی که او نیز می داند چگونه به عنوان یک حرفه ای ارتباط برقرار کند.

در اینجا نکاتی برای بهبود مهارت های ارتباطی با مشتری را نام می بریم:

۱) اعتماد و اعتبار

تصور کنید چقدر ارتباط با مشتری آسان تر می گردد، زمانی که به راحتی با گروهی از دوستان و آشنایان صحبت می کنید و اطلاعات جدید با آنها به اشتراک می گذارید. بهبود مهارت های گفتاری تان می تواند به شما در غلبه بر ترس طبیعی از صحبت کردن در مقابل جمع کمک کند. همانطور که در مهارت های ارتباطی پیشرفت می کنید، ارتباط هایی معتبر نیز ایجاد می نمایید.

 

۲) زبان بدن و آگاهی موقعیتی

بخش مهمی از یادگیری مهارت ارتباطی در مقابل مخاطب، خودآگاهی است. سخنران باید بتواند از حرکات بدن خود برای تکمیل گفتارش استفاده کند. برای اینکه واقعا روی صحنه راحت تر بازی کنید، باید کنترل داشته باشید، اما خودآگاهی هم نیاز است . این مهارت به تمرین نیاز دارد.

۳) مدولاسیون و کنترل صدا

هنگامی که صحبت می کنید، صدای شما تبدیل به یک وسیله ای می شود که نه تنها کلمات بلکه احساسات و تأکید را نیز در بر می گیرد. همچون ابزاری، شما می توانید ریتم و آهنگ صدای خود را برای افزایش گیرایی ارائه تان تنظیم کنید. تصحیح صدا و آهنگ کلام تان یکی دیگر از مهارت هایی است که حرفه ای ها در مهارت های ارتباطی توسعه می دهند.

۴) داستان سرایی

صحبت کردن توانایی و داستان سرایی یک هنر است. سخنرانان حرفه ای با گفتن داستانی عالی به تشویق مشتری می پردازند. متخصصان فروش که می توانند داستانی قانع کننده به مشتری خود ارائه دهند، نقشه موفقیت آمیزی در سر دارند.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.