هفت نکته در رابطه با کارت ویزیت
کارت ویزیت مقالات کارت ویزیت الکترونیکی

هفت نکته در رابطه با کارت ویزیت

کارت ویزیت خوب نه تنها ابزاری برای دادن اطلاعات شما به مشتریان بوده بلکه فرصتی برای ارتباط با مشتریان جدید است. به همین دلیل، کارت های کسب و کار خوب هرگز با هیچ یک از ابزارهای شبکه های دیجیتالی در اختیار ما  جایگزین نخواهند شد، زیرا ابزارهای دیجیتالی فاقد فاکتور معادلات انسانی هستند.

یک کارت ویزیت خوب، ابزاری برای گسترش نام تجاری تان بوده و اطلاعات درستی را درباره شخصیت و حرفه شما در شکلی به یاد ماندنی، قدرتمند و معنی دار ارایه می نماید. با یک آرم کسب و کار کیفیت بالا و یا طراحی سفارشی شروع کنید، که به شما امکان پایه گذاری کارتی مناسب را می دهد. بعد از طراحی خوب کارت، شما باید جزئیات کلیدی را به آن اضافه نمایید.

بنابراین چه اطلاعاتی باید بر روی یک کارت ویزیت وجود داشته باشد؟

در اینجا هفت نکته در مورد نوع اطلاعات بر روی کارت ویزیت آمده که موجب می گردند تا کارت شما قدرتمند گردد که همانند آهنربا مشتریان را به سمت خود بکشاند.

آرم و شعار تبلیغاتی

مهترین اطلاعات بر روی کارت ویزیت تان،  آرم و شعار تبلیغاتی شما است.  آرم و شعارتبلیغاتی به عنوان یک پسوند نام تجاری شما بر روی کارت ویزیت بوده و هویت آن را (از طریق اشکال، رنگ ها و کلمات) برای مشتریان مشخص می کند.

هر فردی که کارت ویزیت شما را می بیند باید بتواند نام تجاری شما را شناسایی کند و هر زمان که نیاز دارد با استفاده از آن به وبسایت، نمونه کارها، خبرنامه و یا حتی دفتر شما دسترسی پیدا نماید.

نام و مسئولیت شما

به نظر می رسد این نکته واضح بوده ، اما شگفت زده خواهید شد وقتی بفهمید که تعداد زیادی  از  افراد دچار  اشتباه  می شوند. نام خود را کوتاه و مختصر بر روی کارت ذکر کنید و نیازی به القاب و نام مستعار نیست. کارت ویزیت به معنای ارائه اطلاعات مربوط به شجره نامه نیست بلکه معرف شما و کسب و کارتان به  افرادی می باشد  که ممکن است علاقه مند به صحبت کردن و برقراری ارتباط با شما هستند.خودتان را آنگونه که دوست دارید مورد خطاب قرار بگیرید به مشتریان معرفی کنید.

مسئولیت اصلی کارت ویزیت

همیشه مسولیت اصلی خود را بر روی کارت ویزیت تان توضیح دهید، به طوری که همه متوجه جایگاه شغلی و مهارت خاص شما شوند. بر روی بسیاری از کارت ها تنها عنوان رییس، مدیر عامل یا چیزهایی شبیه به این در کنار نام افراد و شرکت دیده می شود. این کافی نیست و مشخص نمی کند که به طور صریح موقعیت شغلی شما چیست. اگر می خواهید اعتبار و موقعیت خود را در کارت ویزیت تان به خوبی نشان دهید، خود را کامل ولی مختصر معرفی نمایید مثلا  به جای اینکه بنویسید :

جان اسمیت مدیر عامل شرکت ویدئو مستر

بنویسید:

جان اسمیت، فیلمبردار و مدیر عامل شرکت ویدئو مستر

اطلاعات تماس

اطلاعات تماس جزء قسمت های اصلی کارت ویزیت است. اگر می خواهید مشتریان با شما تماس بگیرند، باید به آنها بگویید که چگونه این کار را انجام دهند. اما چه اطلاعات تماسی باید بر روی کارت قرار داده شود؟

کارت های ویزیت ارتباط شخصی بین شما و مشتریان ایجاد می کنند، پس نباید این ارتباط را از طریق ارائه ایمیل عمومی info@DomainName.com و یا یک خط تلفن عمومی برقرار کنید که مشتریان باید از طریق یک منو دیجیتال و سه اپراتور مختلف به شما برسند. بلکه باید شماره تماس مستقیم را بر روی کارت ویزیت قرار دهید. در عین حال ارایه شماره خانه شما یا آدرس ایمیل شخصی شما @ gmail.com  بسیار غیر حرفه ای است. همچنین، آدرس  محل کسب و کار بسیار مهم است.

هفت نکته در رابطه با کارت ویزیت
هفت نکته در رابطه با کارت ویزیت

 

آدرس وب سایت شما، اما نه صفحه شخصی تان

هدف از قرار دادن آدرس وب سایت در کارت های ویزیت چیست؟  این کار نه فقط برای  حفظ مشتریان فعلی شما  بلکه جذب مشتریان مورد هدف آینده  مفید است. آنها آدرس وب سایت تان را در مرورگرشان تایپ می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد شما پیدا کنند. پس باید وب سایتی قوی طراحی نمایید  تا مشتریان بتوانند بهتر شما  را بشناسند و بدانند که چگونه میتوانید به آنها کمک کنید. پیشنهاد ویژه ای برای آنها ارائه نمایید یا پاداش کوچکی را در نظر بگیرید که می تواند به عنوان یک تشکر برای برقراری ارتباط با شما باشد. به طور خلاصه، با کارت ویزیت، مشتریان را به صفحه ای هدایت  کنید که ارتباطی شخصی با آنها ایجاد می نمایید. آدرس وب سایت کوتاه انتخاب کنید تا مشتری به آسانی آن را  تایپ نماید. هیچ کس حوصله تایپ یک آدرس اینترنتی ۳ خطی را  ندارد.

پروفایل های رسانه اجتماعی

پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را بر روی کارت ویزیت خود قرار دهید . کانال های رسانه های اجتماعی بخش های ضروری کسب و کارهای سنتی و مجازی شده اند. اگر شما در رسانه های اجتماعی نیستید، به نظر مشتریان شما وجود خارجی ندارید.  اما منظور این نیست که شما باید تمام پروفایل رسانه های اجتماعی را  بر روی کارت کسب و کار خود قرار دهید. در مورد لیست رسانه های اجتماعی خود استراتژیک باشید و تنها کانال هایی را  فهرست کنید که می توانند مشتریان را جذب کنند. قوی ترین پروفایل های خودتان را فهرست کرده و آنهایی را انتخاب نمایید که بسیار فعال هستند.

 فضای سفید

فضای سفید برای کارت ویزیت بسیار مهم  بوده و در بالای لیست قرار می گیرد. کارت هایی که فضای خالی ندارند و خیلی مملو از اطلاعات هستند، احساس ناخوشایندی به خواننده القاء می کنند. به خاطر داشته باشید، کارت های ویزیت باید به عنوان  دعوتی از مشتری برای ارتباط با شما باشند. پس طرح های بسیار جذاب برای کارت های ویزیت خود انتخاب نمایید که حاوی تمام اطلاعات لازم اما نه غیر ضروری باشد.

خلاقیت

برای کارت ویزیت خود خلاق باشید! طراحی کارت خود را به گونه ای انجام دهید که در مورد کسب و کارتان به سادگی اطلاعات بدهد. برای مثال، اگر شما در صنعت موسیقی هستید، می توانید از یک کارت کسب و کار مانند یک دایویکس دیجیتال یا یک قالب پیانو کلاسیک استفاده کنید که با موسیقی شما در ارتباط باشد. اگر شما عکاس هستید، ممکن است یک طراحی کارت مدرن یا کلاسیک را انتخاب نمایید. از ایده های خوب برای کارت کسب و کارتان بهره جویید. شما می توانید از یک طراح کارت به منظور طراحی منحصر به فرد  کمک بگیرید.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.