پنج راهبرد مفید برای ایجاد و تداوم رشد کسب و کار
راههای توسعه کسب وکار مهارتهای کارآفرینی

پنج راهبرد مفید برای ایجاد و تداوم رشد کسب و کار

ایجاد راهبردهایی برای رشد کسب و کار ، بویژه در بخش غیر دولتی بسیار زمان بر می باشد، مگر اینکه روابط و اقدامات لازم، انجام شده در آن کسب و کار و  ادامه دار باشند.

در این جا ۵ راهبرد مفید را به شما معرفی می کنیم که تاثیراتی شگرف در رشد کسب و کار شما خواهند داشت:

۱- گروهی مشاور و متخصص داشته باشید

داشتن مشاوران ماهر برای شرکت شما بسیار ضروری است. همیشه به دنبال مشاورانی خبره، مطرح و بااشتیاقی باشید که قادر هستند تمام تجربیات شان را برای شرکت شما به ارمغان بیاورند. از لحاظ استراتژیکی هیت مدیره خود را انتخاب نمایید و از خودتان بپرسید: آیا آنها در زمانی که به توصیه ها و راه کارهایشان نیاز دارید واقعا وقت می گذارند؟ آیا تجربیات شان را با شما به اشتراک خواهند گذاشت؟ آیا آنها دیدگاه های طولانی مدتی برای شرکت شما در نظر دارند؟ آیا در هنگام بسته شدن شرکت باز هم به شما مشاوره می دهند؟ آنها چه مهارت هایی دارند که شما ندارید؟ به چه حمایت هایی از جانب آنها نیاز دارید؟ چه چیزی به شما آموزش می دهند؟

به هیت مدیره خود احترام بگذارید و با آنها در ارتباط باشید. هیت مدیره را در جریان شکست ها و پیروزی های خود قرار دهید. مشاوران و متخصصانی را برگزینید که حتی اگر استخدام یا در حال همکاری با شرکت شما نیستند ولی در همه ی زمان ها یاری تان دهند. داشتن افرادی که همیشه مورد تحسین و تمجید شما به لحاظ توصیه ها و راهکارهایشان قرار گرفته اند، بدون شک ابزاری مفید در هنگام مشکلات است.

۲- دیدگاه های خود را در کسب و کار به اشتراک بگذارید

شاید تصور نکنید که چقدر بیان دیدگاه ها و اهداف شما می تواند سودمند باشد. یکی از اهداف اساسی شما در کسب و کار، باید به اشتراک گذاری ایده های خود با دیگران باشد، حتی اگر تمایلی به آن ندارید. به اشتراک گذاری اهداف به هیچ عنوان سخت نیست، تنها در جریان گذاشتن دیگران و باخبر کردن آنها از آنچه که شما در سر پروارنده اید. حتی اگر قلباً دوست ندارید ولی باید چنین کاری را انجام دهید. گاهی اوقات کافی است به یک نفر تنها در روز بگویید که قصد انجام چه کارهایی را دارید.

گاهی اوقات واقعا با شما هم عقیده هستند و استقبال می کنند و بعضی وقتها در جواب تان با لبخنی می گویند که ایده خوبی است. از طرف دیگر شما باید با کسانی که اهل مشاوره و ابراز عقیده هستند، سر صحبت را باز کنید. شاید بعضی از افراد نتوانند کمک شایانی به شما کنند و یا حتی ایده ای در مورد تفکر یا دیدگاه تان داشته باشند.

پنج راهبرد مفید برای ایجاد و تداوم رشد کسب و کار
پنج راهبرد مفید برای ایجاد و تداوم رشد کسب و کار

۳- فرصت معرفی برای خود خلق کنید

گاهی اوقات سر صحبت باز کردن با دیگران در مورد کسب و کار می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. این تبادل اطلاعات ساده موجب ارتباطی جدید شده و حتی شاید کارت و اطلاعات کسب و کار شما هم رد و بدل شود. ممکن است این ارتباط سرانجامی هم نداشته باشد اما باید نهایت تلاش خودتان را بکنید تا از هر فرصت بالقوه بهره برداری نمایید.

حتی اگر نتیجه مورد نظر هم حاصل نگردد، شما احساس رضایت در قبال کسب و کارتان خواهید کرد.

۴- برای رشد کسب کار در آن صادق باشید

در تمام روابط کاری صادقانه عمل کنید. وقتی هیچ دلیلی برای نپذیرفتن قراردادی وجود ندارد پس رد نکنید و تمام تلاش خود را صرف بهتر انجام دادن آن نمایید. با جان و دل برای شرکت خودتان سعی و تلاش نمایید. بهانه تراشی نکنید، در دسترس باشید، سفر کنید و ملاقات های کاری در شهر های دیگر داشته باشید. اگر کسی به شما فرصتی داده، به طور حتم باز هم چنین شانسی را برای شما فراهم خواهد کرد، تنها تا زمانی که هر دو طرف سود می برند.

۵- ایمیلی بزنید که با ارسال آن لبخند بر لب های شما نقش بندد

از تجربه کردن نهراسید. هر آنچه را که در ذهن خود می پروررانید عملی نمایید.

به اهداف ذهنی خود باید جامه عمل بپوشانید. آنها را در مشت خود بگیرید. برای قراردادهای جدید ایمیل بزنید و تلاش نمایید. به خودتان و کسب و کاری که دارید هرگز شک نکنید. تواناهایی خودتان را باور داشته باشید و در جهت پیشبرد اهداف شرکت قدم بردارید. پس بعد از ارسال هر ایمیل سعی کنید از احساس رضایت لبخند بزنید. خدا را چه دیدید شاید موفق شدید.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.