کارت ویزیت چیست
کارت ویزیت مقالات کارت ویزیت الکترونیکی

کارت ویزیت چیست؟

در این مطلب قصد داریم در مورد اینکه کارت ویزیت چیست، صحبت کنیم. لطفا باما همراه باشید.

نحوه استفاده از کارت های ویزیت و تاریخچه ای مختصر

کارت ویزیت به طور سنتی، روش اولیه ای است که افراد اطلاعات تماس خود را به سایر افراد، کسب و کار ها، مشتریان و مشتریان بالقوه ارائه می دهند. حتی در عصر دیجیتال کارت های ویزیت نیز رشد کرده و در کشورهایی مانند چین و ژاپن تبادل کارت های ویزیت مرسوم می باشد. کارت ویزیت، راهی معقول تر برای انتقال اطلاعات در مورد شما و آنچه که انجام می دهید، میباشد و  به عنوان یکی از موثر ترین ابزار بازاریابی مستقیم شناخته میشود. داشتن کارت ویزیت برای ارائه به دیگران در صورت نیاز، سطح بالایی از حرفه ای بودن را نشان می دهد.

کارت ویزیت استاندارد

کارت های ویزیت استاندارد  عموما مستطیل  شکل بوده و از مواد مختلف مانند چوب، پلاستیک، فلز و پارچه ساخته شده است. البته، کارت های ویزیت الکترونیکی ظاهری نوین دارند.

کارت ویزیت چیست
کارت ویزیت چیست

معمولاً کارت ویزیت ها به این شکل میباشند:

  • آرم کسب و کار (می تواند در هر کجای کارت باشد) و نام کسب و کار
  • شعار تبلیغاتی یا نشانه ای از خدمات یا محصولات عرضه شده توسط این شرکت
  • نام کسب و کار در مرکز کارت و سپس هر مدرک، دیپلم یا نام تجاری حرفه ای به صورت اختصار. در زیر نام، عنوان آمده است: به عنوان مثال مدیر، مدیر عامل و غیره
  • آدرس محل کار، شماره تلفن (ها)، شماره فکس (در صورت وجود) و آدرس ایمیل (ها) معمولا در سمت چپ یا راست پایین
  • URL وبسایت باید برجسته باشد (درصورت وجود)

پشت کارت های ویزیت معمولا (اما نه همیشه) خالی است. به عنوان مثال، اگر برای کسب و کار در خارج از کشور سفر می کنید،  بسیار خوب است که یک طرف کارت های کسب و کارتان را به زبان مناسب کشور مورد نظرتان ترجمه کنید. هنگام ارائه چنین کارت های کسب و کار، باید کارت را به گیرنده ارائه کنید تا بتواند مطالعه نماید.

چگونه کارت های  ویزیت را ارائه نماییم

کارت های ویزیت معمولا به صورت فردی به یک نفر دیگر منتقل می شوند، همچنین ممکن است گاهی به فاکتورهای فروش  متصل شوند و یا حتی  در وسایل نقلیه گذاشته شده تا مسافران خدمات و محصولات مورد علاقه خود را انتخاب نمایند. کارت های ویزیت را  نیز می توان در مکان های مختلف مانند مراکز، محل های تفریحی، تابلوهای عمومی، دستگاه های خودپرداز و سایر مکان هایی گذاشت که تجمع مردم در آن مناطق مشاهده میشود. شما همچنین می توانید از کسب و کارهای محلی درخواست کنید تا اگر می توانند یک دسته از  کارت های شما را بر روی پیشخوان شان بگذارند. البته کارت های ویزیت الکترونیکی همیشه در گوشی های مشتریان و مخاطبان شما وجود دارند.

وقتی کارت های ویزیت به طور شخصی رد و بدل می شوند،  عموما در ابتدای یا پایان مکالمه می باشد. هنگامی که یک کارت دریافت می کنید، همیشه باید  قبل از اینکه آن را دور بیندازید، بررسی نمایید و  نظر بدهید. البته با کارت ویزیت الکترونیکی دیگر این مشکل را نخواهید داشت، زیرا هرگز دورانداخته نمی شود. 

تاریخچه کارت ویزیت

کارت های ویزیت در انگلستان در قرن  ۱۷ام  متداول شدند.  آنها به عنوان تبلیغات و به عنوان نقشه کاربرد داشتند، زیرا در آن زمان هیچ سیستم شماره ای رسمی در لندن وجود نداشت.

در دهه ۱۸۷۰، کارت ویزیت به عنوان یکی از گسترده ترین فرمت های تبلیغاتی بود که همه چیز را ارتقا داد. آنها در دفاتر، فروشگاه های عمومی، هتل ها، ایستگاه های راه آهن و رستوران ها نمایش داده می شدند و فروشندگان به صاحبان فروشگاه ها  با پخش و نصب این کارت ها کمک می کردند. پیشرفت های کروم لیتوگرافی در آن زمان موجب شد که مردم حتی به عنوان دکوراسیون منزل استفاده  کنند.

بنابراین میتوان از این قالب برای کارت ویزیت استفاده نمود که جلوی کارت ویزیت شامل نام تجاری یا گاهی اوقات نام یکی از محصولات کسب و کار با یک تصویر یا طراحی بصری جذاب برای جذب مشتری باشد، در حالی که پشت کارت با جزئیات در مورد کسب و کار، آمار، مزایای محصولات، جزئیات، موقعیت شرکت و اطلاعات تماس و هر چیزی که ممکن است مشتری را جذب کند پر شده و او را تشویق به خرید محصول می کند.

امروزه کارت های ویزیت هنوز هم به عنوان تبلیغات و همچنین یک راه مناسب برای ارائه اطلاعات تماس کسب و کار استفاده می شود. برای مثال کارتهای ویزیت الکترونیکی دنیای جدیدی را فراهم کرده تا تمام معایب کارت های ویزیت کاغذی را رفع کنند و هرچه بیشتر و بهتر به دارندگان مشاغل مختلف برای تبلیغ محصولات و خدمات شان کمک نمایند.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.