5-ways-to-follow-sales-and-sales-psychology
اخبار

۵ راه برای پی بردن به فروش بهتر و روانشناسی فروش

۱/ذهن فروشنده را بخوانید

آیا شما فردی برونگرا و با اعتماد به نفسی هستید؟ یا خجالتی و درونگرا؟ هر شخصیتی داشته باشید، بازهم می توانید فروشنده ای حرفه ای شوید.

این باور که تنها افراد برونگرا میتوانند مشتریان جذب کنند، طبق داده ها و تحقیقات علمی رد شده است. مهم نیست که نوع شخصیت تان چیست، شما می توانید به راحتی مشتریان را اداره نمایید. اینها مراحل کلیدی برای کمک به افزایش قدرت ذهنی و به حداقل رساندن ضعف های تان بوده تا به نیروی فروش با قدرتی مبدل گردید.

۲/نیاز به تایید دیگران نداشته باشید

برای موفقیت در فروش نیازی به تایید دیگران ندارید.
بسیاری از افراد ، این را سخت ترین مانع روحی می دانند. از نظر  دیو کورلان، بنیانگذار گروه مدیریت هدفمند، “نیاز به تایید دیگران” یکی از بزرگترین موانع فروش است. این شرکت حتی مجموعه ای از روش ها و تکنیک های خیره کننده خود را ارائه می دهد.کورلان می گوید : ” بیش از هشت ماه برای غلبه بر نیاز به تایید دیگران زمان لازم است”.
حس عدم تایید دیگران، توجه شما را از مشتری دور کرده و به خودتان جلب می کند که اشتباهی بزرگ است. فروشندگان موفق، همه چیز را در مورد خریداران بالقوه یاد می گیرند و در مورد افراد به موقع اجرا می کنند.

نیاز به تأیید شخصی نیز می تواند منجر به نومیدی در مذاکرات فروش و منصرف شدن خریداران می شود. جف بویجوک، کارشناس بازاریابی در دانشکده بازرگانی ویرجینیا، گفت که تحقیقات نشان داده است،نماینده فروشی که فقط سعی می کند از “محبوب ترین یا گران ترین محصول استفاده کند” مفید نیست.

داشتن اعتماد به نفس بیش از حد می تواند شکستی بزرگ باشد و منجر به نادیده گرفتن نیازهای مشتریان می شود. فروشندگان موفق اهداف خود را بررسی می کنند. بوچوک میگوید: “این باعث می شود که شما مشتری بیشتری داشته باشید.”

۳/واقعا به آنچه که می فروشید اعتقاد داشته باشید

شری کمپبل، روانشناس متخصص در حوزه فروش می گوید: ” آنچه باعث تشویق افراد به خرید می شود، اعتماد فروشنده به محصول است.” “هنگامی که یک فروشنده واقعا معتقد است که محصول تغییر زیادی در زندگی مشتری ایجاد می کند، این امیدواری را القا می نماید. آنچه که افراد می گیرند، اعتقاد به محصول است. یک فروشنده خوب با امید رشد می کند. ” احساسات نیز در فروش موثر هستند. در هنگام فروش باید احساسات مشتری را درک نمایید. نباید دست و پای خودتان را گم کنید، هنگامی که خریداران بالقوه نگرانی های شان را به شما می گویند. باید انعطاف پذیر باشید. سعی کنید احساسات مشتریان را درک کرده و سپس آنها را به سوی محصول هدایت کنید.

۴/از نه گفتن مشتری انرژی بگیرید

حتی هنگامی که سعی می کنید همه چیز را درست انجام دهید، در فروش اغلب در معرض نپذیرفتن مشتری هستید. عرف این است که باید خوش بین باشید “اما تحقیقات نشان می دهند که پیچیده تر از آن است. هنگامی که یک تلاش ناکام بماند، به خصوص اگر امیدوار کننده باشد، فروشنده نابود می شود. افراد روش های مختلفی برای توجیح خود دارند. برخی بر این باورند که این کار اشتباه بوده و دیگران مشتری را مقصر می دانند.
افرادی که خود را سرزنش می کنند بیشتر احتمال دارد که به « نپذیرفتن » عادت کنند و از اشتباهات خود درس بگیرند. افرادی که مشتری را سرزنش می کنند احتمال بیشتری دارد که روند اشتباه ادامه دهند و اشتباهات خود را اصلاح نمی کنند. در حقیقت، هنگامی که فروش انجام نمی شود ، معمولا به اندازه کافی همه چیز و همه افراد سرزنش می شوند.

بویچوک می گوید: “رهبران تحول گرا” بخش های فروش می توانند از این زمان برای اتخاذ “مدیریت خطا” استفاده کنند. زیرا این برای تکرار فروش به جای شکست در آن بهتر عمل می کند.

رهبران بزرگ نشان می دهند که کارکنان شان چگونه می توانند رویکردهای خود را بهینه سازی کنند و آنها به کارکنان خود کمک می کنند که این را ببینند. بویچوک می گوید: “اگر موفق نمی شوید، بهترین تلاش خود را انجام دهید و اگر پاسخ خوبی به دست نیاورید ، همین موجب رشد شما خواهد شد”.

۵/همیشه آینده را تجسم کنید

گاهی اوقات، یک فروشنده بزرگ آنقدر اعتماد به نفس و روحیه ای قوی دارد که به مشتری می گوید: “می دونید قضیه چیه؟ من فکر نمی کنم این محصول مناسب شما باشد. اجازه دهید تا شرکت دیگری را توصیه کنم. “
هنگامی که این کار را انجام می دهید، به مشتریان خود نشان می دهید که واقعا به آنها اهمیت می دهید. سپس مشتریان شما را به عنوان فردی می بینند که می توانند اعتماد کنند. آنها به همه شما را توصیه می خواهند کرد و دوباره برای خرید به سراغ تان می آیند. اعطای پاداش کوتاه مدت برای موفقیت های بعدی ثابت شده که منجر به فروش های بیشتر می گردد.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.