راههای تضعیف ناآگاهانه برند تجاری شخصی
برند سازی مهارتهای کارآفرینی

راههای تضعیف نا آگاهانه برند تجاری شخصی

مطمئنا شما هر روز پستی جدید در شبکه های اجتماعی می گذارید، اما آیا واقعا با این کار به نام تجاری یا برند تجاری شخصی خود کمک کرده یا آن را تضعیف می نمایید؟

اگر بنیانگذار استارت آپ ها هستید و یا گام های بعدی توسعه را در حرفه خود بر می دارید، مهمترین چیز برای شما نام تجاری شخصی قوی است. نام تجاری شخصی قوی می تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت خود را به نمایش بگذارید، اعتبار ایجاد کنید و به رقابت بپردازید، یعنی همه چیز را برای رشد و موفقیت پایدار شما مهیا خواهد کرد.

در واقع، بسیاری از کارآفرینان تازه کار، بدون اینکه متوجه شوند، موجب تضعیف نام تجاری خود می گردند. اجازه ندهید این عادت ها فرصت های شما را برای موفقیت از بین ببرند.

۱. نداشتن هدف مشخص

چرا میخواهید نام تجاری شخصی داشته باشید؟ این یک سوال اساسی است تا شما اهداف خود را تعریف کنید. بسیاری از افراد شروع به تلاش برای ایجاد نام تجاری شخصی خود با هدفی مبهم یعنی تأثیرگذاری می کنند. اغلب اوقات این به یک وضعیت بد می انجامد که در آن سعی دارید همه را راضی کنید.

در عوض برای تعیین اهداف خود قدم بردارید. آیا می خواهید دانش و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید تا دیگران شما را به عنوان متخصص معرفی کنند؟ آیا می خواهید ارزش خود را به کارفرمایان بالقوه نشان دهید؟ آیا می خواهید محبوبیت استارت آپ های خود را افزایش دهید؟

۲.تنها بر روی ارتقاء تمرکز دارید

بدیهی است که ساخت یک نام تجاری شخصی نیازمند مقدار قابل توجهی ارتقاء است. اما اگر شما یک ارتقا دهنده بی پایان هستید (به ویژه آنلاین)، شما زمان زیادی را صرف به دست آوردن مخاطب بیشتر می کنید. بیش از حد درگیر تبلیغات آنلاین برای ارتقاء خود نباشید.  

بعضی از کارشناسان توصیه می کنند که فقط ۱۰ درصد از پست ها (یا مکالمات) خود را به تبلیغ اختصاص دهید. با بقیه وقت خود، حقایقی جالب یا اخبار صنعت را از طریق رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسی به گوش همگان برسانید، در حالی که دیدگاه خودتان را هم به اشتراک می گذارید.

۳. شما با حجم عظیمی از افراد ترکیب می شوید

شما بینهایت مشتاق و خبره در تکنولوژی بلاک چین هستید و  این فوق العاده است – اما تعداد دیگری هم هستند که به اندازه شما طرفدار آن بوده و مهارت لازم را دارا می باشند.  تأکید بر آموزش و تجربه کاری گذشته شما بد نیست و اغلب برای ایجاد اعتبار لازم است. اما، در اکثر صنایع، این موضوع شما را از دیگران متمایز نمی کند.

۴. کانال های سنتی را نادیده می گیرید

امروزه بیشترین نفوذ کنندگان قادرند پیامدهای بزرگی را از طریق وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی ایجاد کنند. هنگامی که شما این فعالیت های مشابه را انجام می دهید، فکر می کنید که در حال پیگیری هستید. اما، تعاملات قدیمی و رو به جلو، ارزش زیادی را به ارمغان می آورند و اگر شما این را نادیده بگیرید، فرصت های ارزشمندی برای ساخت نام تجاری شخصی خود ندارید.

شبکه های تلویزیونی  و کنفرانس ها یک راه عالی برای ایجاد روابط جدید هستند و می توانند به شما در پیشبرد اهداف شغلی تان کمک کنند. حتی داوطلب شدن برای یک سخنرانی عمومی به شما فرصتی می دهد تا نشان دهید که منحصر به فرد هستید. اگر روابط شما کاملا به صورت آنلاین باشد، شما در افکار عمومی ماندگار نخواهید بود.

راههای تضعیف ناآگاهانه برند تجاری شخصی
راههای تضعیف ناآگاهانه برند تجاری شخصی

۵. شما نام تجاری شخصی را از کسب و کار تان جدا نکرده اید

بنیانگذاران استارت آپ ها اغلب آنقدر تمرکز خود را بر روی تأثیر نام تجاری میگذارند که از نام تجاری شخصی خود غافل می شوند. شما و شرکت تان یکی نیستید، پس این اشتباه را مرتکب نشوید که استارت آپ را برای نام تجاری شخصی بسازید. این تلاش ها برای نام تجاری جواب نمی دهند.

همانطور که بن لارسی، یکی از بنیانگذاران فروشگاه کیت، توضیح داد: “بسیار دشوار است که نام تجاری شخصی خود را بسازید، اگر به طور پیوسته مشغول به بازاریابی شرکت هستید. وبلاگ نویسی در وب سایت شرکت یا  پروفیل های رسانه های اجتماعی شرکت شما می توانند برای کسب و کار شما بسیار خوب باشند. اگر در مورد ساخت یک نام تجاری شخصی جدی هستید، پس از آن  باید اقدامات لازم را برای جدا کردن کسب و کار و نام تجاری شخصی خود دهید. وب سایت ساده با صفحه “درباره ما” و  یک وبلاگ کامل تمام چیزی هستند که شما  برای شروع نیاز دارید.

۶. شما وقت شناس نیستید

بسیاری از شرکت ها در دام وعده های بیش از حد و زمان محدود گرفتار می شوند.

اگر دقت نکنید، این امر به راحتی ممکن است نام تجاری شخصی شما را بی ارزش کند. همان طور که طرفداران خود را به یک محصول جدید امیدوار می کنید، آنها همچنان انتظارات خاصی از شما دارند، زیرا به طور آنلاین بر آنها نفوذ دارید.

به عنوان مثال، شما ممکن است به طرفداران خود بگویید که هر هفته یک پست جدید برای آنهامی گذارید. اما چه اتفاقی می افتد وقتی یک هفته انجام نمی دهید؟ دو هفته چطور؟

وقتی شما به وعده های خود عمل نکردید، اعتماد مخاطبان هدف خود را از دست می دهید. در نتیجه، شما دیگر بر روی طرفداران خود نفوذ نخواهید داشت و شاید به طور دائمی نام تجاری شخصی خود را تضعیف کنید.

۷. معتاد رسانه های اجتماعی هستید

امروزه رسانه های اجتماعی بخش مهمی در ایجاد نام تجاری شخصی شما هستند.

خصوصا در مورد کسانی است که امیدوارند در کسب و کار خود به رهبران فکری تبدیل شوند. اما اگر تمان وقت خود را در اینترنت صرف کنید، به راحتی از بحث ها مفید دیگر عقب می مانید.

۸. متناقض عمل می کنید

در هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی برای شرکت، انطباق ضروری است .آیا شما نباید در هنگام توسعه نام تجاری شخصی خود، عملکردی یکسان داشته باشید؟ بدون پیام و اقدامات پیوسته، حس هویت را از دست می دهید. بدتر از همه، شما دیگر اعتبار و اعتماد نخواهید داشت.

با تشخیص این عادت های بد و انجام اقداماتی برای اصلاح آنها، می توانید یک نام تجاری شخصی قوی ایجاد نمایید که به شما در دستیابی به اهداف شخصی و حرفه ای تان کمک کند.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.