کارت های ویزیت کاغذی یا الکترونیکی؟
کارت ویزیت کارت ویزیت الکترونیکی مقالات کارت ویزیت الکترونیکی

کارت های ویزیت کاغذی یا الکترونیکی؟

کارت های ویزیت کاغذی پیروز میدان خواهند شد یا الکترونیکی؟

اگر در حال انجام کسب و کار یا تغییر آن هستید، به احتمال زیاد با شبکه های مختلف آشنا شده اید و مانند تمام شرکت های دیگر با مخاطبان جدید و شماری از کارت های ویزیت کاغذی مواجه می شوید.

اما در دنیایی دیجیتالی، آیا کارت های ویزیت الکترونیکی هنوز هم جایگاهی دارند؟ آیا جایگزین های مجازی، مانند برنامه های تلفن همراه و وب سایت های اسمبلی، جایگزین یا مکمل همتای کاغذی خود خواهند شد؟

در اینجا به بررسی برخی از مزایا و معایب کارت های ویزیت کاغذی و الکترونیکی می پردازیم.

کارت های  ویزیت کاغذی

مزایا: کارتهای  ویزیت کاغذی به شما فرصتی میدهند تا نام تجاری خود را به افرادی نشان دهید که میخواهید در آینده با آنها ارتباط برقرار کنید. در عصر محتوای بصری، این کارت ها یک یادآوری بصری عالی برای شما هستند و معرف کسب و کار شما می باشند.

معایب: اخیرا شماره تلفن، آدرس ایمیل یا آدرس وبسایت خود را به روز کرده اید؟ آیا نام کسب و کار یا نام تجاری تان را عوض نموده اید؟ برای هر گونه تغییر در اطلاعات تماس داده شده در کارت های  ویزیت کاغذی، نیاز به  چاپ کارت های جدید بسیاری می باشد.

مزایا: کارت های ویزیت کاغذی در کنفرانس ها، نمایشگاه های تجاری و سایر رویدادها به کار می روند. هنگامی که کسی برای کارت ویزیت تقاضا می کند، به این معنی است که می خواهد یک یادآوری ملموس از نوع کسب و کار و نحوه ملاقات با شما داشته باشد. یادداشت برداری سریع  بر روی کارت چاپ شده به افراد کمک خواهد کرد که صاحبان کسب و کار را به یاد آورند و بعدا با آنها در ارتباط باشند.

معایب: مقادیر کارت های ویزیت کاغذی محدود هستند، زیرا تنها می توانید یک مقدار مشخصی کارت ویزیت کاغذی به همراه داشته باشید. همچنین، باید زمان زیادی را  صرف چاپ کردن کارت های ویزیت کاغذی کنید.

کارت های ویزیت کاغذی یا الکترونیکی؟
کارت های ویزیت کاغذی یا الکترونیکی؟

کارت های ویزیت الکترونیک

مزایا: برنامه های موبایل مانند SnapDat، One Card و Handshake، به شما این امکان را می دهند تا کارت های  ویزیت الکترونیکی خود را با دیگر کاربران گوشی های هوشمند به اشتراک بگذارید. شما می توانید کارت ویزیت مجازی شخصی (vCard) ایجاد کنید و به راحتی اطلاعات تماس خود را به سایر کاربران برنامه از طریق نام کاربری خود ارسال نمایید. این برنامه ها همچنین به شما اجازه می دهند تا کارت ویزیت خود را برای کاربران  بدون برنامه ارسال کنید.

معایب: سایت های کارت ویزیت الکترونیکی دیگر رونق قبل خود را ندارند. ابزارهای به اشتراک گذاری مخاطبین مانند Bump، Card.ly، BeamMe و My Name E اخیرا محبوب بودند اما آنها هم کنار گذاشته شدند. به علاوه، همه گزینه های تلفن همراه برای هر دو iPhone و Android در دسترس نیستند و برخی از نسخه های رایگان نیاز به هر دو برنامه برای نصب بر روی گوشی های هوشمند دارند. سایر برنامه های تلفن همراه تنها در صورتی کار می کنند که هر دو طرف در یک شبکه WiFi قرار داشته باشند و در صورت اتصال ضعیف اطلاعات به اشتراک گذاشته نمی شوند.

دنیای متکی بر تکنولوژی

حتی در یک دنیای متکی بر تکنولوژی، کارت های  ویزیت کاغذی کلاسیک دیگر کاربرد ندارند. در اینجا با چند روش آسان می توانید فعالیت های دنیای واقعی خود را با کارت ویزیت الکترونیک خود ادغام نمایید.

عناصر دیجیتالی را اضافه کنید. از یک کد QR بر روی کارت چاپی خود استفاده نمایید تا بازدید از وبسایت شما یا کارت اعتباری vCard  افزایش یابد. برنامه های موبایل مانند JumpScan، Visualead، BeQRious می توانند کد را اسکن کنند و کاربران تلفن هوشمند را مستقیما به لینک انتخابی خود مانند صفحه وبسایت یا پروفایل تان هدایت نمایند.

 رسانه های اجتماعی

 آیا شما در رسانه های اجتماعی فعال هستید؟ اگر بله، آیکون های خود را بر روی کارت های ویزیت  کاغذی قرار دهید تا مخاطبین جدید بدانند کجا و چگونه با شما ارتباط برقرار نمایند.

 مدیریت مخاطبین موثر

به جای ثبت تمام مخاطبین جدید خود به صورت دستی، از برنامه های اسکن مانند ScanBizCards و Evernote Hello استفاده کنید تا کارت های ویزیت کاغذی تان تبدیل به الکترونیکی شوند. این برنامه ها اطلاعات را به طور مستقیم به لیست مخاطبین گوشی های هوشمند تان وارد می کنند و بدون هیچ زحمتی تمام داده ها را ذخیره خواهندکرد.

آیا ترجیح می دهید از کارت های ویزیت کاغذی یا الکترونیکی یا ادغامی از  هر دو استفاده کنید؟

 

 

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.