اکثر شرکت ها می خواهند کارکنانی متفکر و خلاق داشته باشند. امروزه، هنگامی که به دنبال یافتن موفقیت در کسب و کار هستید، داشتن یک تیم خلاق بسیار مهم است.
بازاریابی و فروش توسعه مهارتهای فردی راههای توسعه کسب وکار

گام هایی برای بهبود خلاقیت در فروش

اکثر شرکت ها می خواهند کارکنانی متفکر و خلاق داشته باشند. امروزه، هنگامی که به دنبال یافتن موفقیت در کسب و کار هستید، داشتن یک تیم خلاق بسیار مهم است. پیدا کردن هدف و مشتری در کسب و کار، کار آسانی نیست. توسعه و استفاده از جنبه خلاقانه در فروش فرصت های جدیدی را فراهم می کند تا روند فروش استاندارد شما ادامه یا بهبود یابد.
تلاش های شما برای به روز بودن و درجا نزدن و یافتن چیزهای جدید، نتیجه خواهند گرفت. استفاده از خلاقیت برای فروش بیشتر کاری بس دشوار بوده، اما در اینجا چند گام برای بهبود خلاقیت در فروش ذکر شده است.

مرحله اول: همیشه با برنامه پیش بروید و متفاوت فکر کنید

حتی اگر ایده هایی که به نظرتان می رسند کاملا غیر حرفه ای یا قابل قبول نیستند، آنها را بنویسید و به نحوی تنظیم کنید که در موقع لازم نیازهای تان را برآورده نمایند. بعضی از متفکران خلاق در جهان، مانند استیو جابز و چارلز داروین متفاوت فکر می کردند و این مفهوم را به روشنی فهمیده بودند.

شاید شما مانند استیو جابز یا چارلز داروین نخواهید شد، اما ذهن تان کلیدی را برای ایده های جدید و روش های انجام کارهایی پیدا می کند که ذهن هیچ کس دیگری قادر به ارائه ی آن نیست.
اگر مدیر فروش هستید، یک راه عالی برای خلاقیت و متفاوت فکر کردن، ایجاد رقابت های فروش است. حتی می توانید مسابقه ای را برای خلاق ترین فروش و یا روش فروش برگزار نمایید. سعی کنید از همایش های کلیدی در مورد خلاقیت و یا کارگاه آموزشی برای برخی از ایده های جدید و کمک به تفکر های خلاق آزادانه در تیم خود استفاده کنید.

مرحله دوم: ایجاد یک ارائه جدید

حتی اگر محصول یا خدمات همیشگی را ارائه می دهید؛ سعی کنید با استفاده از بسته بندی یا روشی جدید برای ارائه اطلاعاتی که می خواهید، به فروش بپردازید. ممکن است بخواهید در بخشی از ارائه خود از یک فیلم استفاده کنید که می توانید در هر ارائه پخش نمایید. این کار هم بسیار مفید می باشد، زیرا می توانید کپی فیلم را برای افراد از طریق ایمیل ارسال کنید. تجدید نظر در ارائه های پیشین، مهارت های تان را بهبود می بخشد، و همچنین دانش جدیدی در مورد چگونگی بهبود روند فروش تان نیز فراهم می کند.

مرحله سوم: ایجاد جلسات نوآورانه

در جلسات خود می توانید به عنوان یک فروشنده حرفه ای صحبت کنید. برخی جلسات خلاقانه جدید را در ماه آینده امتحان نمایید. جلسات بحث و گفتگو را تنظیم کنید تا افراد را به تفکر وا دارید و ارتباط بیشتری با چشم اندازتان ایجاد کنند.
هنگامی که مشتریان تصمیم می گیرند که خرید یا سرمایه گذاری کنند، می خواهید آنها شما را به خاطر بسپارند. برگزاری جلسه ای به یاد ماندنی، راهی عالی برای اطمینان از فراموش نشدن در ذهن مشتریان است.

 

در جلسات خود می توانید به عنوان یک فروشنده حرفه ای صحبت کنید. برخی جلسات خلاقانه جدید را در ماه آینده امتحان نمایید. جلسات بحث و گفتگو را تنظیم کنید تا افراد را به تفکر وا دارید و ارتباط بیشتری با چشم اندازتان ایجاد کنند.

مرحله چهارم: به کار گیری ابزارهای جدید

راهی عالی برای ماندگار بودن در ذهن مشتریان، استفاده از ابزارهای جدید و نوآورانه برای برقراری ارتباط است. به جای تماس مانند دیگر فروشنده ها، چت ویدئویی کنید تا نشان دهید خلاق و نوآورانه هستید و این به شما کمک می کند تا احساسات پایدار خلق نمایید.
در عوض ارسال ایمیل، با نامه های شخصی یا کارت پستال ها به همراه پیامی خاص به مشتری نشان دهید که آنها و کسب و کارشان برای شما قابل احترام هستند.در حالی که با مشتریان فعلی خود خلاقانه برخورد می کنید ، ممکن است منبع جدیدی از درآمد را به دست آورید. با این حال، مطمئن شوید که روند خلاقیت شما نیز در تلاش برای رسیدن به اهداف سودمند باشد. ابزارهای جدیدی مانند LinkedIn Premium، Google Alerts، پیام های ویدیویی و قالب های جدید ایمیل را برای رسیدن به چشم انداز های جدید به کار برید.

مرحله پنج: اصول پایه را فراموش نکنید

بسیار مهم است که بتوانید خلاقانه در بازار فروش امروز فکر کنید و واقعا به نحوه تفکر متفاوت به عنوان راهی برای نشان دادن خودتان در صنعت بنگرید و راه های موفقیتی را پیدا نمایید که می دانید سزاوار آن هستید.
در عین حال باید مطمئن شوید که از اصول اولیه دور نگشته و خلاقیت موجب فراموشی اصول و مبانی اصلی موفقت نشده است. هنوز هم باید مطمئن شوید که تحقیق و جستجو در بازار هدف خود را در کنار خلاقیت انجام داده باشید.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.