ده ایده بازاریابی وفاداری برای کسب و کار شما
بازاریابی و فروش مشتری مداری مهارتهای کارآفرینی

ده ایده بازاریابی وفاداری برای کسب و کار شما

در اینجا ۱۰ ایده آمده که به شما کمک می کند بازاریابی وفاداری را امتحان نمایید. بازاریابی وفاداری بر روی بازاریابی برای مشتریان موجود تمرکز دارد. این نوع بازاریابی با دادن مزایا و انگیزه ها مشتریان را تشویق به خرید مجدد از همان فروشگاه میکند و می تواند ابزاری قدرتمند برای صاحبان کسب و کارهای کوچک باشد که در حال تلاش برای رشد کسب و کار خود و افزایش درآمد هستند. همچنین به طور کلی کم هزینه تر می باشد، زیرا وقتی مشتریان فعلی از شما خریداری کنند بسیار بهتر از این است که  بارها و بارها تلاش نمایید تا کسب و کار جدیدی را شروع کنید.

انواع بسیاری از برنامه های بازاریابی وفاداری وجود دارند که می توانید در کسب و کار کوچک خود استفاده کنید. 

۱. هدایا در فروشگاه برای بازاریابی وفاداری

یک راه برای بازگرداندن مشتریان قبلی به فروشگاه، ارائه پیشنهادات به مدت محدود است. سعی کنید یک هدیه رایگان ارائه دهید که محصولی جدید را تبلیغ می کند تا توجه مشتریان گذشته را جلب کرده و آنها را تشویق به بازدید مجدد و خرید دیگر کند.

۲. امکان آزمایش

اگر شما یک نرم افزار، سرویس اشتراک، محصولی بسیار گرانبها یا یک محصول یا خدماتی را به فروش می رسانید که به طور کلی چندین چالش برای فروش دارد، آن را با امکان آزمایش ارائه دهید، این میتواند راهی عالی برای از بین بردن مخالفت های فروش باشد.

 ۳. باشگاه VIP

باشگاه VIP به شکل انحصاری عضو ایجاد می کند و می تواند دوباره و دوباره مشتریان را به فروشگاه بازگرداند. باشگاه VIP شما نیازی به هزینه برای مشتریان ندارد و اجرای آن  نیز دشوار یا پرهزینه نیست. شما می توانید VIP را مانند پیش نمایش محصول، ارسال سریع، فرایند پرداخت سریع، نمونه های رایگان و غیره ارائه دهید.

۴. پیشنهادات رایگان
یک راه موثر برای تشویق خرید، افزایش ارزش خرید است. خرید یکی بخر دوتا ببر (BOGO) به مشتریان قول چیزی رایگان یا با هزینه کم را می دهد که  یک راه محبوب برای جلب مشتریان گذشته و معرفی محصولات جدید به آنها است.

ده ایده بازاریابی وفاداری برای کسب و کار شما
ده ایده بازاریابی وفاداری برای کسب و کار شما

۵. کارت پانچ

بسیاری از کسب و کارها، به ویژه در صنایع غذایی و آشامیدنی، از کارتهای پانچ برای پیگیری و پاداش مشتری حمایت می کنند. هر چه خرید مشتری بیشتر باشد باعث می شود که تخفیف بیشتری دریافت کنند و وفاداری قدرتمندی در مشتریان ایجاد کرده تا به خریداران مکرر مبدل گردند.

 ۶. نظرسنجی از مشتریان برای انگیزه

نظرسنجی های مشتری یک راه عالی برای پی بردن به دیدگاه مشتریان شما در مورد کسب و کار تان  بوده و آنچه که آنها می خواهند در آینده بیشتر یا کمتر ببینند. تعداد زیادی از روش های ارائه نظرسنجی مشتری برای مشتریان شما وجود دارند. شما می توانید یک پیوند یا کد QR را در رسیدی داشته باشید، می توانید کارت پستالی را با ایمیل ارسال کنید، یا می توانید با  ایمیل بازخورد ها را پیگیری نمایید. ایجاد انگیزه می تواند بسیار آسان با  یک پیشنهاد یا  دادن کوپن فروشگاه  انجام گردد.

۷. ارتقاء رایگان

اگر شما نرم افزار ی را به فروش می رسانید که به طور منظم به روزرسانی شده و تجربه کاربر را بهبود می بخشد، ارائه ارتقاء رایگان به جدیدترین نسخه می تواند راهی عالی برای حفظ مشتریان قبلی در کسب و کار شما باشد.

۸. ارسال تبریک برای تولد و اعیاد  

اگر شما یک پایگاه داده مشتری دارید، می توانید از اطلاعاتی که مشتریانتان ارائه داده اند استفاده  کرده تا مزایایی را به ارمغان آورید  که منجر به وفاداری می شوند. به عنوان مثال، با در نظر گرفتن هدایای کوچک یا کارت پستال روز تولد مشتریان خود را تبریک بگویید. این همچنین می تواند یک راه عالی برای ایجاد لیست بازاریابی ایمیلی به منظور ارسال هدیه رایگان کسب و کار شما در روزهای خاص در ازای ثبت نام در  لیست شما باشد.

۹. برنامه های مشارکتی

شما می توانید مشاغل دیگر در منطقه محلی خود را درگیر نمایید تا از تخفیف در فروشگاه های متعدد، تبلیغات مشترک بهره برده و فروش بیشتر را با افزایش مشتریان ایجاد کنید.

۱۰. تولید سرگرمی برای مشتریان

ایجاد سرگرمی یک ابزار عالی برای جذب مشتریان و حفظ انگیزه خرید در آنهاست. شما می توانید روزهای را در فروشگاه برای خرید پاداش گونه  ایجاد کنید که مشتریان می توانید با رسید خرید گذشته وارد شوند.

این انگیزه های بازاریابی وفاداری را برای بازگردانیدن مشتریان به کسب و کار تان امتحان نمایید تا خرید های تکراری را به طور مداوم انجام دهند. اگر بتوانید بعضی از این ایده ها را به طور پیوسته در شیوه های کسب و کارتان به کار ببرید، ممکن است متوجه شوید که سودی عالی را از مشتریانی کسب کرده اید که قبلا علاقه مند به کسب و کار شما بوده اند و سود صرفا در هدف قرار دادن مشتریان جدید نیست.

 

جالب است بدانید شما با داشتن کارت ویزیت الکترونیکی کارن کارت میتوانید به بسیاری از این ایده ها دست پیدا کنید.

کارن کارت ابزاری قدرتمند در جهت حفظ و وفادار کردن مشتریان شما خواهد بود که به رشد کسب و کار و در نتیجه افزایش درآمد منجر می شود.

بازاریابی وفاداری

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.