تعریف پروموشن
راههای توسعه کسب وکار مهارتهای کارآفرینی

تعریف پروموشن

تعریف پروموشن

تعریف پروموشن، یعنی ارتباط با افراد که به منظور متقاعد کردن آنها برای خرید محصولات و  یا خدمات می باشد. پروموشن به یک سلسله عملیات، جهت بهبود روند بازاریابی، برای معرفی ویژگی یک محصول می گویند. محصولی که سیکل هدفش مخاطبان بیشماری است. شما می توانید با فروش مستقیم در یک فروشگاه خرده فروشی، از طریق اینترنت و یک وب سایت یا پلت فرم رسانه های اجتماعی، از طریق ایمیل یا پیام های متنی بازاریابی SMS، فقط نام چندین کانال ارتباطات تجاری محبوب را نشان دهید، اما هدف از پروموشن تاثیر بر مصرف کننده با تبلیغ بوده و آن را از دیگر ارتباطات با مشتریان و مخاطبان جدا می کند.

تفاوت تبلیغات و پروموشن

تبلیغات و پروموشن دو مقوله متفاوت هستند. اصطلاح پروموشن و تبلیغات اغلب  به جای هم  استفاده می شوند، اما آنها یکسان نیستند.

تبلیغات یک اقدام خاص برای تبلیغ محصول یا سرویس شما می باشد و خود نوعی پروموشن است. پروموشن به عنوان یک اصطلاح عمومی شامل تمام راه های موجود برای شناخته شدن  یک محصول و  یا خدمات و در دسترس قرار گرفتن برای خرید توسط مشتریان است.

اصطلاح پروموشن اشاره به فعالیتی خاص دارد که برای ترویج کسب و کار، محصول یا خدمات در نظر گرفته می شود. یک فروشگاه ممکن است تبلیغ کند که مثلا پروموشن بزرگی در مورد محصولی خاص داشته یا صاحب کسب و کاری در آگهی خود به محصولات پروموشن دار اشاره نماید. همچنین بنگاه ها اغلب محصولات پروموشن دار را تولید و یا خریداری می کنند، محصولاتی که اغلب با لوگوی شرکت مارک دار شده اند و برای نشان دادن در رویدادهایی مانند نمایشگاه های تجاری و یا تشکر از مشتریان  کاربرد دارند.

نمونه هایی از پروموشن ها

به نظر می رسد که موثرترین راه برای ترویج یک کسب و کار توصیه های کلامی توسط بسیاری از افراد بوده و بهترین حسن آن رایگان بودنش است. مطالعات نشان داده اند که بیش از ۹۰ درصد از مصرف کنندگان هنگام انتخاب محصولات یا خدمات از توصیه های دوستان یا خانواده استفاده می کنند. کسب و کارهایی که به طور مداوم برای خرید خدمات برتر مشتری به موفقیت بیشتری نیاز دارند، بر روی سایر روشهای تبلیغاتی متکی هستند. به طور فعال درخواست ارجاع محصول یکی از راه های افزایش سرعت  توصیه کردن محصول می باشد.

یک وب سایت حرفه ای طراحی شده می تواند ابزاری عالی برای پروموشن باشد، که به کسب و کارها اجازه می دهد اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را به روز رسانی کند. اکثر کسب و کارهایی که به طور معمول از طریق وب محصولات و خدمات خود را ترویج نمی کنند، وبسایت های ساده ای دارند که حاوی اطلاعات اولیه در مورد کسب و کار (اطلاعات تماس، مسیرها و غیره) هستند. آیا هنوز وب سایتی برای کسب و کار خود ندارید؟ 

تعریف پروموشن
تعریف پروموشن

چرا کسب و کار کوچک شما واقعا نیاز به یک وب سایت دارد؟

رسانه های اجتماعی یک فرم محبوب و ارزان برای  پروموشن کسب و کار آنلاین است. فیس بوک، توییتر و یوتیوب می توانند در رسیدن به مشتریان مؤثر باشند ( در نحوه ایجاد یک طرح رسانه های اجتماعی، چگونگی ایجاد یک صفحه طرفداران در فیس بوک و نحوه تبلیغ کسب و کار شما در توییتر). اگر شما در گرفتن ویدئو ماهر هستید، می توانید تبلیغات ویدئویی از محصولات یا خدمات خود را ضبط کنید و آنها را در YouTube ارسال  نمایید.

یکی از ابزارهای بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و شخصی معرفی ۳۰ ثانیه ای است. این معرفی که در ادبیات کسب و کار به Elevator pitch نیز معروف است به منظور معرفی کسب وکار به مشتریان احتمالی، سرمایه گذاران و حامیان مالی و شبکه بازاریابی به کار می رود. در این معرفی تلاش  این است که در کوتاه ترین زمان ممکن نظر طرف مقابل را به کسب و کار خود جلب کنیم و بتوانیم فرصتی برای معرفی بیشتر از آنها بگیریم. این معرفی معمولاً در حاشیه میهمانی ها و جلسات و یا برخوردهای غیر مترقبه و یا تماس تلفنی کاربرد دارد. علت آنکه Elevator pitch نیز نام گذاری شده همین است که بطور مثال در یک برخورد تصادفی در آسانسور بتوانید نظر طرف مقابل را جذب کنید.

کارت ویزیت

کارت های ویزیت هنوز هم یکی از معمول ترین روش های ارتقاء کسب و کار، حتی در عصر دیجیتال است. در حقیقت، در کشورهای آسیایی تبادل کارت های ویزیت تبدیل به یک رسم شده است. تمام انواع اسناد کسب و کار برای اهداف تبلیغاتی نیز استفاده می شوند. سربرگ ها و امضا های ایمیلی معمولا حاوی لوگو شرکت و تگ خط پروموشن هستند.

تبلیغات بر روی وسایل نقلیه برای ارتقاء کسب و کار بسیار محبوب است – تقریبا هر وسیله نقلیه تجاری در جاده امروز، به عنوان یک بیلبورد همراه با لوگوی تجاری حرفه ای طراحی شده، تگ خط و اطلاعات تماس استفاده می شود. انجمن تبلیغات در فضای باز آمریکا تخمین می زند که تبلیغ خودرو تنها می تواند ۳۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰  بازدید در روز (بسته به محدوده، اندازه جمعیت، و غیره) تولید کند و این یکی از ارزان ترین راه های تبلیغ کسب و کار شماست.

آگهی های کاغذی ممکن است قدیمی باشند اما هنوز می توانند ابزار تبلیغاتی بسیار موثر باشند. یک شرکت خدماتی که در یک محله کار می کند، می تواند به راحتی آگهی ها را به صندوق های پستی همسایه منتقل کند. به عنوان مثال، یک نقاش یا باغبان که کار عالی در یک خانه یا ساختمان را انجام می دهد (علاوه بر کیفیت واضح کار خود) می تواند آگهی های تبلیغاتی کسب و کارش را در اختیار علاقه مندان قرار دهد.
میزبانی یا حمایت از مراسم خیریه یک راه عالی برای شناخته شدن کسب و کار در جامعه است.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.