چگونه به اهداف مالی و شغلی خود دست پیدا کنیم
توسعه مهارتهای فردی مهارتهای کارآفرینی

چگونه به اهداف مالی و شغلی خود دست پیدا کنیم

شما به سختی کار می کنید، اما نتیجه رضایت بخش نیست و درجا می زنید. احساس می کنید که سزاوار چیزی بیشتر از این هستید. اگر چنین است، ما کمک می کنیم تا شما به اهداف شغلی و مالی خود برسید.

اهداف شغلی و مالی

ابتدا باید اهداف شغلی و مالی خود را تعیین کنید. الیزابت کراکا، مربی اجرایی و استراتژیست حرفه ای می گوید: “مزیت تنظیم اهداف، رسیدن به همان چیزی است که می خواهید انجام دهید. “شما باید به وضوح در مورد آنچه که می خواهید فکر کنید و راهی روشن برای رسیدن به آن انتخاب نمایید.”

اما راه های درست و اشتباهی برای تعیین اهداف شغلی یا مالی شما در واقع می توانند وجود داشته باشند.
قبل از اینکه اهداف را تعیین کنید، باید آنچه را که می خواهید، بفهمید. یعنی شما باید یک چشم انداز برای زندگی خود داشته باشید.

اگر نمی دانید که چه چیزی می خواهید، ببینید که به چه شکلی به وجد می آیید. فکر می کنید که چه کارهایی را اگر بخواهید می توانید انجام دهید. هنگامی که  افراد را بررسی می کنیم ، مشخص می شود که آنها به دنبال چیزی غیر واقعی نیستند. وقتی که می دانید چه چیزی می خواهید، انگیزه دارید که باید به اهداف خود برسید و به رویای های تان در زندگی دست یابید.

یکی از استراتژی ها تنظیم اهداف هوشمندانه است.

اهداف باید دقیق باشند.

شما باید معیارهایی برای اندازه گیری پیشرفت خود داشته باشید.

آیا توانایی رسیدن به چیزی  را که میخواهید دارید؟

اهداف شما باید با ارزش های شما سازگار باشد.

اهداف باید یک دوره زمانی برای تکمیل داشته باشند.

 چگونه به اهداف مالی و شغلی خود دست پیدا کنیم
چگونه به اهداف مالی و شغلی خود دست پیدا کنیم

با استفاده از این چارچوب، احتمال بیشتری دارد که به هدف خود برسید، زیرا شما  به جزئیات آنچه فکر می کنید که باید برای شما اتفاق افتد. هنگام تنظیم اهداف، کافی نیست فقط فکر انجام کار را بکنید. نه تنها باید اهداف خود را بنویسید، بلکه باید آن را در جایی قراردهید که بتوانید ببینید. لیست اهداف خود را در دفتری یادداشت کنید، بر روی آینه حمام و یا یخچال بچسبانید تا یک یادآوری ثابت از آنچه باشد که می خواهید انجام دهید.

اهداف

اهداف شما باید در واقع یک برنامه عملی باشد، نه فقط لیستی از آنچه که شما امیدوار هستید به آنها برسید.  
برای ایجاد یک طرح عملیاتی، برای تمام ماه ها اهدافتان را مشخص نمایید. با یک برنامه عملیاتی، می توانید ببینید که اهداف شما در دسترس هستند و این به شما  احساس مسئولیت به جای ناامیدی می دهد.
یک دوره زمانی برای دستیابی به اهداف خود تنظیم کنید. با این حال، این مهلت ها باید واقع بینانه باشند. به عنوان مثال، اگر می خواهید از درآمد ۵۰۰۰۰ دلار در سال به ۵۰۰۰۰۰ دلار در سال برسید، ممکن است اگر تنها ۱۲ ماه برای رسیدن به این هدف اختصاص دهید با شکست روبرو شوید. یک زمان واقعی تر ممکن است حداقل پنج یا شش سال باشد تا به ثروتی که می خواهید برسید.

از برنامه تقویم بر روی گوشی خود به منظور تعیین اهداف و مراحل اقدامات خود استفاده نمایید. اما سعی نکنید با اهداف بیش از حد مقابله کنید، بلکه وقت خود را با آنها بگذرانید.

نقطه عطف اهداف شغلی و مالی

هنگامی که شما از تلاش برای رسیدن به اهداف خود، احساس خستگی می کنید، نقاط عطف خود را کوچک تر نمایید. به عبارت دیگر، هدف بزرگ خود را به چیزهای کوچکی تقسیم کنید که می توانید هر هفته به سمت آن نزدیکتر شوید. در ادامه اعتماد به نفس شما افزایش می یابد، همانطور که هر یک از کارهای کوچک را انجام می دهید، و انگیزه ای برای ادامه کار به سوی هدف بزرگتر خواهید داشت.

یکی از بهترین چیزهایی که می توانید برای بهبود شانس خود و دستیابی به اهداف خود انجام دهید، ایجاد یک روش پاسخگویی است. این که  هدف خود را با بهترین دوست یا همسر و  با کسی به اشتراک بگذارید که مطمئن هستید می تواند به شما کمک کند.

شاید حتی مهم تر از پیدا کردن فردی که بتواند پاسخگوی شما باشد، مسئولیت پاسخگویی به خودتان است. این به چشم انداز شما باز می گردد و اهداف مورد نظر شما را در بر می گیرد. شما باید دلیلی داشته باشید که چرا میخواهید به موفقیت برسید.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

یک پاسخ به “چگونه به اهداف مالی و شغلی خود دست پیدا کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.