هفت راه ساده برای رونق کسب و کار با فیس بوک
راههای توسعه کسب وکار مهارتهای کارآفرینی

هفت راه ساده برای رونق کسب و کار با فیس بوک

در این مطلب قصد داریم چند راه ساده برای رونق کسب و کار با فیس بوک را معرفی نماییم.

ایجاد رابطه

هدف شما در هنگام پست گذاشتن باید جلب توجه پیروان باشد و آنها را با پست های خود درگیر نمایید.

اگر در این کار شکست بخورید، احتمالا صفحه خودتان را نمی توانید اداره نمایید.

مطمئنا شما میخواهید محصولات خود را به بازار بفرستید و افراد از طریق وبسایت تان شما را دنبال کنند.

اما این نیاز به ظرافت، دانش فنی و البته کمی شانس دارد تا اعتماد پیروان خود را خوب جلب نمایید و با آنها در پست های خود صحبت کنید. سپس، هنگامی که  چنین ارتباطی را ایجاد کردید، در پستها پیوند به محصولات یا وب سایت خود را ترکیب  نمایید.

به خاطر داشته باشید با این که الگوریتم صفحه فیس بوک کار می کند، طرفداران شما فقط پست هایی را می بینند که با آنها درگیر می شوند.

اگر تمامی پست های شما محتوایی هستند، در نهایت تعامل از بین خواهد رفت و شما فقط با خودتان صحبت می کنید و رونق کسب و کار اتفاق نخواهد افتاد.

نمایش محصولات

ما در این قسمت بر کسب و کارهای محلی، کوچک و کسانی تمرکز می کنیم که محصولات ملموس دارند.
قدرت پیشنهاد در فیسبوک بسیار قوی است به خصوص با تصاویری که حس و اشتیاق مردم را جلب می کند. در اینجا یک پست فروشگاه خودرو محلی نشان داده شده است:

هفت راه ساده برای رونق کسب و کار با فیس بوک
هفت راه ساده برای رونق کسب و کار با فیس بوک

با حدود ۱۵۰۰ طرفدار در این صفحه، این پست بیش از ۱۰۰ لایک خورده است!

این پست خوب است، زیرا به طرفداران، لیست جزئیات محصول را نشان می دهد و آنها را تحریک می کند. با معرفی محصولات خود توسط عکس هایی با کیفیت بالا، به طرفداران خود احترام می گذارید.

برای بازدید بیشر پست های خود، شما باید طرفداران زیادی داشته باشید!

بنابراین لایک بیشتری باید دریافت کنید!

بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک اولین لایک خود را توسط دوستان و خانواده به دست می آورند. بنابراین آدرس سایت خود را در پست ها بگنجانید. این باعث می شود تا زمانی که خانواده و دوستان شما مشتریان بالقوه باشند و درگیر پست های شما گردند.

شما نیاز به افرادی ندارید که هرگز درگیر صفحه نمیشوند و در واقع، با داشتن طرفداران غیر فعال بسیار زیاد، در طولانی مدت به صفحه شما آسیب می رسد. صفحات با طرفداران غیر فعال زیاد برای شما سودمند نیستند. در یک کسب و کار کوچک، بهترین راه برای به دست آوردن احساسات، استفاده از ویژگی Promoted Page Likes در صفحه شما است.

در مورد کسب و کارهای محلی، مخاطبان نزدیک به محل کار خود را انتخاب نمایید. هیچ نیازی به هدف قراردادن همه مشتریان نیست، زیرا همه آنها مشتری های خاص شما نخواهند بود.

چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که  برنامه ریزی برای  این نوع تبلیغ، برای پیاده سازی به طور مداوم  ضروری است و بنابراین اگر شما یک بودجه ای خاص را برای هر روز تنظیم کنید، به راحتی آن را اجرا خواهید کرد.

یک کمپین ایجاد کنید

رقابت در صفحات فیس بوک مخصوصا برای کسب و کارهای محلی ضروری است. شاید بدانید، فیس بوک امکان رقابت را در صفحات فراهم کرده، بنابراین اکنون نیازی به اجرای برنامه هایی ندارید، که می توانند برای کسب و کارهای کوچک چالش برانگیز و وقت گیر باشند.

پست های خود را افزایش دهید

افزایش تعداد پست ها در صفحات محلی فیس بوک بسیار راه کار خوبی است. آیا میدانید که با استفاده از برنامه های قدرتمند تبلیغاتی مانند Power Editor یا Facebook Ads Manager میتوانید بهترین نتایج را کسب کنید؟ به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک شما نباید اتلاف وقت داشته باشید. همچنین باید مبلغ اندکی در هر ماه برای تبلیغات صرف کنید.

برای صفحات شرکت ها، استفاده از ویرایشگر Power بیشتر اهمیت دارد، اما در حقیقت برای مدیریت تبلیغات فیس بوک مناسب تر می باشد. برای یک کسب و کار محلی که هرگز بیش از ۱۰۰۰ طرفدار ندارد، Power Editor یا مدیر تبلیغات فیس بوک، سربلند بیرون می آید.

راه تماس را ساده کنید

در گذشته بازاریابی با تبلیغات چاپی، رادیو و تلویزیون چگونه بود؟

با شماره تلفن!

مطمئنا رسانه ها تغییر کرده اند، اما ضرورت تماس داشتن با مشتریان همچنان پابرجاست.

اطمینان حاصل کنید که پیامها در صفحه شما به طوری هستند که افراد میتوانند به سرعت و به راحتی آن پیام را در رایانه یا تلفن همراه ارسال کنند.

به عنوان یک کسب و کار محلی، شما باید شماره تلفن خود را در پست ها بگذارید.

به یاد داشته باشید که ۹۹ درصد طرفداران، فقط شما را در خوراک خبری خود می بینند و تماس با شما از آنجا آسان می شود.

پیشنهاد فیس بوک را اجرا کنید

پیشنهادات فیس بوک یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش فروش است. پیشنهادات فیس بوک می توانند راهی عالی برای ارائه تخفیف یا انگیزه برای طرفداران و دوستان شما باشند.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.