بیوگرافی ریچارد برانسون- کارآفرین موفق
رازهای موفقیت مقالات کارت ویزیت الکترونیکی

بیوگرافی ریچارد برانسون – کارآفرین موفق

سر ریچارد چارلز نیکلاس برانسون (متولد ۱۸ ژوئیه ۱۹۵۰ میلادی) یک کارگردان انگلیسی، سرمایه گذار، نویسنده و موسس و کارآفرین موفق گروه ویرجین بوده که بیش از ۴۰۰ شرکت را تحت کنترل دارد.

بیوگرافی کارآفرین موفق – ریچارد برانسون

برانسون در سن نوجوانی به کارآفرینی علاقه داشت. او در ۱۶ سالگی اولین تجارت خود را انجام داد که مجله دانش آموز بود. در سال ۱۹۷۰، او یک کسب و کار پستی یعنی ارسال آلبوم های موسیقی را راه اندازی کرد و فروشگاه های زنجیره ای آلبوم های موسیقی ورجین را در سال ۱۹۷۲ باز نمود. نام تجاری ویرجین برانسون در دهه ۱۹۸۰ به سرعت در حال رشد بود، چرا که او هواپیمایی ورجین آتلانتیک را نیز به راه انداخت.

در مارس ۲۰۰۰، برانسون برای “خدمات کارآفرینی” در کاخ بکینگام نشان افتخار دریافت کرد.  او به خاطر کار خود در خرده فروشی، موسیقی و حمل و نقل (با علاقه به سفرهای زمینی، هوایی، دریایی و فضایی)، روحیه ماجراجویی و تمایل به کارهای انسان دوستانه، به شخصیتی برجسته تبدیل شد. در سال ۲۰۰۲ او در نظرسنجی بی بی سی  یکی از ۱۰۰ نفر برتر بریتانیا نامیده شد. در سال ۲۰۰۴، وی شرکت فضایی ورجین را تاسیس نمود. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸، مجله فوربس ارزش خالص دارایی برانسون را ۵٫۱ میلیارد تخمین زد.

تولد

برانسون در لندن متولد شد و فرزند ارشد خانواده بود، مادر او رقصنده باله و  مهمان دار هواپیما و ادوارد جیمز برانسون (۱۹۱۸-۲۰۱۱)، قاضی بود. او دو خواهر کوچکتر داشت. ریچارد در مدرسه‌ی ابتدایی اسکایتکلیف و سپس در مدرسه‌ی کلیف ویو هاوس تحصیل کرد. مقصد بعدی او، مدرسه‌ی غی رانتفاعی استو در باکینگ‌همشایر بود که تا سن ۱۶ سالگی در آن تحصیل کرد.

ریچارد برانسون به اختلال دیسلکسی یا خوانش‌پریشی مبتلا بود و در دوران تحصیل، با مشکلات متعددی مواجه شد. یک نکته‌ی جالب در مورد او این است که مدیر مدرسه‌اش در روز پایانی تحصیل به او گفت به خاطر این اختلال در آینده یک مجرم زندانی یا یک میلیونر خواهد شد. از طرفی والدین او اختلالش را درک می‌کردند و همیشه پشتیبانش بودند. مادر ریچارد، خود یک کارآفرین بود و کسب و کارهایی در زمینه‌ی ساخت جعبه‌های چوبی دستمال کاغذی و سطل‌های کاغذ باطله داشت.

حرفه: ضبط کسب و کار

برانسون کسب و کار خود را از کلیسا شروع کرد که در آنجا مجله دانش آموز را چاپ کرد. پس از مدتی، شهرت مجله‌ی او به حدی شد که توانست با اشخاص سرشناس دهه‌ی ۱۹۶۰ مانند میک جگر و رونالد دیوید لینگ نیز مصاحبه کند. او در همین سال‌های ابتدایی کسب و کار، کمی به حوزه‌ی موسیقی وارد شد و آهنگ‌ها و آلبوم‌های زیادی را در مجله‌اش معرفی کرد.

ورود نصفه و نیمه به بازار موسیقی در مجله‌ی Student، ریچارد را به این صنعت علاقه‌مند کرد. پس از مدتی او تحت نام ویرجین به فروش آلبوم‌ها و قطعات موسیقی روی آورد. کسب و کار ویرجین از همان ابتدا رونق مناسبی داشت و با وجود قوانین نسبتا سخت مالیاتی در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، فروش آن مناسب بود. قوانین مالیاتی چالش‌های متعددی نیز برای ریچارد به‌وجود آوردند که او با قبول ایرادهای وارده، مشکل را حل کرد. البته در این میان مادرش مجبور شد بخشی از پس‌انداز خانوادگی را جهت کمک به او صرف کند.

درآمد

ریچارد برانسون درآمد مناسبی از کسب و کار اولیه‌ی ویرجین داشت و در سال ۱۹۷۲، شرکت ضبط موسیقی خود را به کمک نیک پاول تأسیس کرد. نکته‌ی جالب در مورد انتخاب نام ویرجین برای این شرکت، ناآشنا بودن عموم کارمندان آن با صنعت موسیقی بود. اولین ملکی که به‌عنوان دارایی ویرجین رکوردز خریداری شد، زمینی در شمال آکسفورد بود که استودیوی ضبط موسیقی در آن تأسیس شد. مایک اولدفیلد اولین مشتری سرشناس ویرجین رکوردز بود که آلبوم Tubular Bells را به کمک آن‌ها ضبط کرد. این آلبوم در زمان خود در لیست پرفروش‌ترین آلبوم‌ها قرار گرفت.

بیوگرافی ریچارد برانسون- کارآفرین موفق
بیوگرافی ریچارد برانسون- کارآفرین موفق

مشاغل تجاری

ریچارد برانسون در سال ۱۹۸۴ شرکت هواپیمایی ورجین آتلانتیک را تأسیس کرد. او در در مورد تأسیس شرکت هواپیمایی می‌گوید: علاقه‌ی اصلی من در زندگی، رویارویی با چالش های عظیم و شرایط سخت و  گذشتن از آنهاست، نهایت لذت و تجربه و تلاش برای رسیدن به اهدافم.

در ابتدای دهه‌ی ۱۹۹۰، چالش‌ها متعددی بین ریچارد و بریتیش ایرویز روی داد. بریتیش ایرویز تعدادی شکایت علیه شرکت هواپیمایی او مطرح کرد و او نیز در جواب، این شرکت دولتی را به تلاش ناعادلانه برای جذب مسافران، هک کردن سیستم‌های کامپیوتری و افشای اسرار این شرکت به رسانه‌ها متهم کرد. در نهایت بریتیش ایرویز در این پرونده متهم شد و علاوه بر پرداخت ۵۰۰ هزار پوند به شخص برانسون و ۱۱۰ هزار پوند به ویرجین آتلانتیک، مجبور به پرداخت هزینه‌های قانونی به مبلغ ۳ میلیون پوند شد. برانسون نیز مبلغ به‌دست‌آمده از این شکایت را بین کارمندانش تقسیم کرد.

در سال ۱۹۹۲، برانسون برای حفظ تجارت هواپیمایی خود، برند ضبط موسیقی ویرجین را به مبلغ ۵۰۰ میلیون پوند به شرکت EMI فروخت. او از این اتفاق بسیار ناراحت بود و حتی به خاطر آن گریه کرد. برانسون علاقه‌ی زیادی به صنعت موسیقی داشت و به همین دلیل در سال ۱۹۹۶ با تأسیس برند V2 Records، بار دیگر به این بازار وارد شد. او تنها ۵ درصد از شرکت جدید را تحت مالکیت دارد.

ایجاد شرکت

در ۲۵ سپتامبر سال ۲۰۰۴، برانسون اعلام کرد که قصد دارد شرکتی برای توسعه‌ی گردشگری فضایی تأسیس کند. قرار شد شرکت ویرجین گالکتیک از تکنولوژی شرکت Spaceship One استفاده کند. این شرکت به کمک موسس مایکروسافت، پل آلن تأسیس و مهندسی آن، توسط مهندس افسانه‌ای هوافضای آمریکا، برت روتان توسعه داده شد. تکنولوژی اولیه‌ی مد نظر برای این شرکت، حمل و نقل مسافران به فضایی با ارتفاع پایین‌ بود. در همان سال‌های اول تأسیس، برانسون برای تبلیغ شرکتش عنوان کرد که قصد دارد دو فرزندش را در اولین پرواز شرکت با فضاپیمای SpaceshipTwo به فضا ببرد. علاوه بر آن، او بخشی از تبلیغات این شرکت را روی جت شخصی خودش با نام گلکتیک گرل پیاده‌سازی کرد. جت شخصی برانسون Dassault Falcon 900EX بود.

برانسون به صنایع حفاظت از محیط زیست نیز وارد شده است. او شرکت Virgin Fuel را برای تأمین سوخت با قیمت پایین‌تر برای اتومبیل‌ها و سپس هواپیماها تأسیس کرد. او در جایی عنوان کرده بود که ابتدا اعتقادی به بحران گرم شدن کره‌ی زمین نداشته اما طی یک جلسه‌ی صبحانه با ال‌ گور، به این موضوع علاقه‌مند شده و به آن ورود کرده است. او در سال ۲۰۰۶ عنوان کرد که قصد دارد سود تعدادی از شرکت‌های خود از جمله ویرجین آتلانتیک را روی پروژه‌های حفاظت از محیط زیست سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری حدود ۳ میلیارد دلار تخمین زده شد.

زندگی شخصی

برانسون در سال ۱۹۷۲ با کریستن توماسی ازدواج کرد و در سال ۱۹۷۹ از او جدا شد. او در سال ۱۹۸۹ بار دیگر ازدواج کرد و مراسم ازدواج  او در جزیره شخصی‌اش یعنی نکر برگزار شد. این جزیره یکی از مجموعه جزایر بریتیش ویرجین است. برانسون یک قایق شخصی دارد که نام آن را نیز نکر گذاشته است. این میلیاردر انگلیسی صاحب یک دختر به نام هولی (متولد ۱۹۸۱) و یک پسر به نام سم (متولد ۱۹۸۵) است. هردوی این فرزندان  حاصل ازدواج او با همسر دوم یعنی جوان تمپلمن هستند. برانسون در مصاحبه‌ای عنوان کرد که یک دختر نیز داشته که در چهارروزگی و در سال ۱۹۷۹ از دنیا رفته است.

برانسون در سال ۱۹۹۸ اتوبیوگرافی خود را منتشر کرد. این کتاب با نام Losing My Virginity یکی از پرفروش ترین کتاب‌های جهان تبدیل شد. این کارآفرین مشهور علاقه‌ی زیادی به ورزش موج‌سواری با کایت دارد و تعدادی رکورد جهانی به نام خود ثبت کرده است. او در خلال فعالیت‌های ورزشی خود صدمات فیزیکی نیز تجربه کرده که برخی از آن‌ها حاد بوده‌اند.

در سال ۲۰۱۷ طوفان ایرما صدمات جدی به جزیره نکر وارد کرد. این دومین باری بود که محل زندگی ریچارد برانسون با آسیب جدی مواجه می‌شود. اولین حادثه جزیره جزیره نکر و منزل برانسون در سال ۲۰۱۱ و به خاطر آتش‌سوزی ایجاد‌شده توسط توفان آیرین اتفاق افتاد. او یک بار در سال ۲۰۱۷ به تجاوز جنسی محکوم شد که البته آن را به کلی تکذیب کرد.

نوع پوشش

ریچارد برانسون به خاطر سبک خاص لباس پوشیدن در میان میلیاردرها و کارآفرینان مشهور است. او مخالف سرسخت کراوات و لباس‌های رسمی  بوده و اعتقاد دارد، کراوات و لباس رسمی توسط مدیرانی به اجبار به کارمندان پوشانده می‌شود که خودشان زمانی قربانی این قوانین اجباری بوده‌اند.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.