۱۰ استراتژی بازاریابی سرعت بخش برای رشد کسب و کار شما
بازاریابی و فروش مهارتهای کارآفرینی

ده استراتژی بازاریابی برای رشد کسب و کار

ایجاد بستری برای رشد کسب و کار ، اصلا آسان نیست و بیشتر از همه، داشتن ایده ای قابل اعتماد بر سختی آن می افزاید. در ابتدای کار، کسب و کارها باید طرحی سودآور را کشف، هدف خود را معین نمایید و محصولی با ارزش برای فروش در دست داشته باشند سپس فعالیت های بازاریابی خودر ا آغاز نمایند.

در کسب و کار، تنها فروش محصولات، خدمات یا اطلاعات کافی نیست؛ بدون استراتژی های بازاریابی مناسب برای رشد، عملا نه تنها سودی نخواهند برد بلکه رقابت در بازار هم غیرممکن میگردد.

با این حال شناسایی راهبردهای مناسب برای فروش در کسب و کار، اغلب به علم موشکافانه ای نیاز دارد.

آیا پیام خود را به نحو احسن به گوش مخاطبان خاص آن می رسانید؟

چگونه می توانید بیشتر دیده شوید و فروش را افزایش دهید؟

امروزه با  وجود توجه روز افزون به رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتورهای جستجو، وبلاگ نویسی و تبلیغات الکترونیکی، به راحتی می توان فهمید که چرا اکثر کسب و کارها نگران و سردرگم هستند.

در واقع آنچه که شما را در مورد کسب و کارتان نگران کرده، به طور حتم مانعی برای پیشرفت تان خواهد بود. اگر احساس می کنید دچار مشکل شده اید، دست از کار نکشید و مبارزه نمایید. اکثر کارآفرینان هم، آنچنان که باید نمی توانند از پس تمام مشکلات کسب و کار برآیند و در برخی موارد با شکست روبرو می شوند.

برای کاربرد استراتژی بازاریابی چه باید کرد؟

جای نگرانی نیست، تنها کافی است که قدمی به عقب برگردید. شما باید ساختار پیام خود را تجزیه و تحلیل کنید و دریابید که چگونه به طور موثر به مخاطبانی گسترده تر بدون هیچ ضرری در سرمایه گذاری دست خواهید یافت؟ مهم نیست که از چه استراتژی بازاریابی استفاده می کنید، اگر  استراتژی فروش مناسب نداشته باشید و تغییرات خود را بهینه ننمایید، پول خود را در چاه ریخته اید.

بهترین استراتژی های بازاریابی کاربردی کدامند؟

اکثر کسب و کارها در قسمت فروش و بازاریابی خود با مشکل مواجه می شوند و این موقعیتی اجتناب ناپذیر است.  آنها برای بهبود فروش نیازی مبرم به بیشتر دیده شدن، دارند. اما برای بیشتر دیده شدن، کسب و کارها باید پول بیشتری را خرج کنند.

پاسخی واضح و روشنی برای این سوال وجود ندارد که تمام مشکلات را حل کند. اما کارهایی هست که می توان امروزه، حتی با بودجه ای کم، انجام داد.

۱۰ استراتژی بازاریابی کاربردی برای رشد کسب و کار آنلاین در زیر می توانند بسیار گره گشا باشند:

۱- از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

شما نمی توانید رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرید. زیرا همه جادوهای کسب و کار در رسانه های اجتماعی اتفاق می افتند. برخی از کسب و کارها صرفا بر پایه رسانه های اجتماعی ساخته شده اند. در ابتدا  به طور حتم سخت به نظر میرسد، اما همین که شروع کنید و در رسانه های اجتماعی پست بگذارید هر روز از روز قبل راحت تر و آسان تر عمل خواهید کرد.

البته اگر می توانید مدیر رسانه های اجتماعی نیز استخدام کنید. اما اگر نه، خودتان هم می توانید انجام دهید. افکار، محصولات و هر چیز مفیدی که مربوط به شما باشد را ارسال کنید تا موجب شود مخاطبان تان بیشتر درباره شما و کسب و کارتان یا درباره صنعتی یادبگیرند که شما در آن هستید.

بر روی اینستاگرام و حتی اسنپ شات یا توییتر برای دسترسی به سایر کسب و کارهای موفق یا حتی مشتریان بالقوه محصولات و خدمات خاص پست بگذارید. این نوعی بازاریابی بسیار قدرتمند است.

۲- ایجاد آموزش های ویدئویی

یکی از موثرترین روشهای کسب درآمد ایجاد آموزش های ویدئویی می باشد. به افراد چیزهای مفید آموزش دهید. آنها را جذب خودتان کنید و با آموزش گام به گام در مشت خود بگیرید. به مرور زمان، در کار خود خبره تر می شوید، ارزش بیشتری را ارائه می دهید، سریع تر دیده خواهید شد و در نهایت فروش تان افزایش خواهد یافت.

امروز، یوتیوپ دومین موتور جستجوی جهان بعد از گوگل است. هر زمان که کسی بخواهد چیزی را بصری یاد بگیرد، سرانجام سروقت مطالب شما می رود. شاید بارها این برای خود شما هم اتفاق افتاده است. بنابراین به این فکر کنید که آموزش چه نکته ای در کسب و کار شما، می تواند گره ای از کار مصرف کنندگان باز کند؟ در وهله اول چه نکته ای به نظرتان می رسد؟

شاید سخت باشد اما باید صدا و حتی ویدئویی از خودتان ارسال نمایید. در حال حاضر، شما باید خودتان را به همه بشناسید و بیشتر دیده شوید. نباید فعال بودن در شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید. به مرور زمان متوجه اهمیت حضورتان در این شبکه ها خواهید شد.

۳- شروع به وبلاگ نویسی برای رشد کسب و کار

وبلاگ به طور حتم عنصری حیاتی برای کسب و کار شماست. اگر برای کسب و کارتان وبلاگ نداشته باشید، باید بلافاصله وبلاگ نویسی را شروع کنید. اما تنها داشتن وبلاگ مهم نیست، بلکه محتوای درون آن بسیار تعیین کننده می باشد. اکثر افراد بی هدف وبلاگ نویسی می کنند. حقیقت این است که وبلاگ شما مانند بیابانی بی آب و علف است، مگر اینکه شما بدانید دقیقا  چه کاری می خواهید انجام دهید. اما این فقط در مورد ارسال نظرات در وبلاگ نیست.

شما باید از سیستم عامل هایی مانند Medium برای ارسال محتوا استفاده کنید و به  سوالات در Quora و Reddit  پاسخ دهید یا در LinkedIn  فعالیت مثمر ثمر داشته باشید. همه اینها حوزه های اقتدار هستند، مخاطبان گسترده ای دارند و اکنون به شما این امکان را می دهند که فورا بازخورد دریافت کنید. هنگامی که وبلاگ نویسی را شروع کردید، اطمینان حاصل نمایید که کاری قوی ایجاد می نمایید. مطالب بی محتوا ارسال نکنید و ماحصل کار خود را در نظر بگیرید. اگر نگران آشکار شدن همه اسرار تجاری خود هستید، جای هیچ نگرانی نیست.  وبلاگی داشته باشد که تمام چشم ها را خیره کند. این یکی از قوی ترین استراتژی هایی است که می توانید برای هر کسب و کار در بازار استفاده نمایید.

۴- در نظر داشتن بهینه سازی موتور های جستجو

این موضوع حوزه ای پر طرفدار در رشد کسب و کار است. اما بسیاری از افراد تا سرحد مرگ از این حوزه می ترسند. بله، جستجوگرها می توانند ترسناک باشند، اما قدرتمندهم هستند و هنگامی که شما یاد می گیرید آن را کنترل کنید و SEO را به روش درست یاد بگیرید،  موفقیت تان حتمی است. شرکت هایی وجود دارند که به شما در مورد نحوه استفاده از PBN ها و سایر طرح های ارتباطی برای فریب گوگل کمک می کنند. ممکن است نتایج کوتاه مدتی حاصل شوند، اما در بلند مدت شما به دردسر خواهید افتاد. شما نمی توانید به ترافیک مورد نظر خود با جستجوگرها دست یابید.

درست مانند کسب و کار، شما باید زمان زیادی را صرف این کار کنید اگر می خواهید که نتیجه بخش باشد. کلمات کلیدی را نادیده نگیرید، این یکی از بزرگترین اشتباهات افراد است. محتوای خود را برای خواندن ایجاد کنید و موتورهای جستجو را هم در نظر داشته باشید. اما از همه مهمتر، اطمینان حاصل کنید که آنچه را انتقال می دهید، دارای فصاحت، جذابیت، ارزشی فوق العاده و منحصر به فرد باشد.

۱۰ استراتژی بازاریابی سرعت بخش برای رشد کسب و کار
10 استراتژی بازاریابی سرعت بخش برای رشد کسب و کار

۵- نفوذگرهای تاثیرگذار

آیا می خواهید که به سرعت مخاطبان تان افزایش یابند و رشد کسب و کار تان محقق شود؟ پس قطعا باید بر روی اشخاص خاصی تمرکز داشته باشید که افراد را تحت تأثیر قرار می دهند. اما هنر واقعی یافتن نفوذگری موثراست. شما مجبور نیستید که  شخصی با میلیون ها طرفدار  پیدا کنید، بلکه می توانید اشخاصی را با ده ها و یا حتی صد هزار مخاطب انتخاب نمایید. یعنی در واقع  مخاطبان آنها همان مشتریان مورد نظر شما هستند. صرفا گسترش پیام مهم نیست بلکه رسیدن پیام به مصرف کننده، هدف اصلی است.

اگر شما این کار را به درستی انجام ندهید، به احتمال زیاد نمی توانید به مخاطبان قابل ملاحظه ای دست یابید و یا رشد کسب و کار تان را محقق سازید، زیرا در قبال مبلغی که هزینه کرده اید، سود نخواهید داشت. اگر سیستم های فروش و محصولات شما آماده باشند، این امر منطقی است. اگر می خواهید پیشنهادتان بیشتر دیده شود، این احتمالا در حال حاضر مناسب ترین استراتژی بازاریابی برای شماست.  موقعیت را بررسی کرده و به ارزیابی نفوذگران و قیمت آنها بپردازید.حتما امتحان کنید، ضرر ندارد.

۶- مگنت های تبلیغاتی در رشد کسب و کار

موثرترین روش بازاریابی، خلق مگنت ها تبلیغاتی است.  ثابت شده که هدایت صحیح مگنت ها به سمت مخاطبان مناسب می تواند نتایج انفجاری داشته باشد. بهترین راه شناسایی مشکل و قراردادن راه حل در مکنت است. قبل ساخت مگنت این سوالات را از خود بپرسید: چه مشکلی برای مصرف کنندگان محصولات شما وجود دارد؟ چه چیزی در مورد کسب و کارتان بیشتر ذهتان را مشغول کرده اند؟

بهتر است منشا مشکل را در ابتدا شناسایی کنید و با  راه حلی در مگنت آن را رفع نمایید. چه نوع مگنتی باید ساخته شود؟ این می تواند کتابی الکترونیکی، کارت الکترونیکی، چک لیست، ویدیو و غیره باشد. البته، شما باید یک صفحه فرود فوق العاده داشته باشید تاافراد را با خدمات و محصولات خود بیشتر آشنا نمایید. هرچه مگنت تبلیغاتی بهتری داشته باشید، مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد.

۷- استفاده از تبلیغات فیس بوک با تنظیم ترافیک برای بازدید به عنوان اولین وبسایت

یکی از قوی ترین روش هایی که می توانید در مورد هر چیزی در این روزها استفاده کنید، تبلیغات فیس بوک است. با فیس بوک، می توانید مخاطبان بسیار خاصی را پیدا کنید و این کار به راحتی انجام می شود. شما می توانید مخاطبان تان را برحسب سلایق ، انواع رده های سنی، جنسیت و تاهل، مکان های جغرافیایی آنها مورد هدف قرار دهید. اما فقط با کلیک ـ ترافیک این امر حاصل نمی شود و شما باید بر روی تبدیل و تنظیم ترافیک از طریق پیکسل ها تمرکز کنید.

اگر نمی دانید که چگونه پیکسل فیس بوک را در سایت خود نصب کنید، باید یاد بگیرید. حتی اگر شما تبلیغاتی در فیس بوک نداشته باشید، می توانید مخاطب خود را با پیکسل جذب نمایید. پیکسل هر بازدید کننده از سایت شما را دنبال کرده و می توانید مخاطبین دلخواه خود را گرد هم آورید. به عنوان مثال، اگر شما محتوایی در مورد چگونگی یادگیری رانندگی کامیون ارسال کنید و بازدیدکنندگان را با پیکسل دنبال کنید، می توانید گواهینامه رانندگی کامیون را برای بازدیدکنندگان از این صفحه خاص بازاریابی نمایید. اینگونه تبدیل خود را بالا می برید.

۸- استفاده از LinkedIn به شیوه ای صحیح

آیا در پروفایل LinkedIn خود ویدیویی دارید؟ آیا می دانستید که شما به راحتی می توانید آن را اضافه کنید؟ برای معرفی خود و کسب و کارتان زمان بگذارید و آن را به مشخصات پروفایل تان پیوند بزنید. این راهی آسان برای کسب و کار منفعلانه است و زمانی که درست انجام شود، می تواند نتایج خیره کننده ای را به همراه داشته باشد. اگر در LinkedIn زیاد ارتباط دارید و واقعا در آن پست نمی گذارید، همین الان شروع کنید.

شما می توانید به مخاطبانی گسترده دسترسی پیدا کنید، به ویژه هنگامی که در پست های خود از بازاریابی ویروسی استفاده می کنید. این مکانی عالی برای انتقال کارآفرینی است. در مورد چالش های خود صحبت کنید و داستان بگویید. هر چه داستان های شما موثرتر  باشند، بیشتر در دسترس خواهید بود. شما همچنین می توانید به دیگر کسب و کارها متصل شوید و با کارآفرینان همفکر در LinkedIn همکاری کنید. این یک منبع عالی برای همه کارهاست و بسیاری از افراد آن را نادیده میگیرند.

۹- برنامه وابسته ایجاد کنید

اکثر افراد از قدرت بازاریابی وابسته اطلاع ندارند. رابطه ها می توانند سوخت های عظیم برای رشد کشب و کار را فراهم کنند. اما نزدیک شدن به  رابطه های مناسب همیشه آسان نیست. اگر رابطه های بزرگتر بخواهید، باید بازاریابی تبدیل خوبی داشته باشید. مشخص شده که حرکت به سمت برنامه وابسته می تواند گول زننده باشد.

طول می کشد تا پایدار بماند و بسیاری از ما پس از چند بار شکست دلسرد می شویم، اما شما  نباید اجازه دهید احساسات در رابطه ها اتفاق بیفتد. یک برنامه وابسته ایجاد کنید و شروع به ارتباط با رابطه های بالقوه  نمایید که می توانند به شما کمک کنند. وبسایت های زیادی هستند  که می توانید از آنها استفاده نمایید مانند JVZoo E. Brian Ross، یا ClickBank.

۱۰- استفاده از بازاریابی ایمیلی در رشد کسب و کار

بخشی از هر استراتژی فروش خوب، بازاریابی ایمیلی است در این نوع بازاریابی، پیام ها به طور خودکار به کاربران در لیست شما منتقل می شوند. از پیغام ایمیل خود برای ایجاد ارتباط با مشترکین استفاده کنید. ایمیلها باید معتبر و شفاف باشند و منظور  را به خوبی منتقل کنند.

از پاسخ های ایمیل و کلیک برای بخش بندی لیست خود استفاده نمایید. به عنوان مثال، اگر کسی بر روی یک لینک خاص کلیک کند، به وضوح علاقه خود را به آن نشان داده، پس او را تگ کنید تا بعدا با هم در تماس باشید. اگر کسی خرید کند، آن را به عنوان یک خریدار تگ کنید. شناسایی خریداران و منافع مشترکین، مزایای زیادی برای شما دارد.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.