افزایش فروش با راهکار شبکه های اجتماعی
راههای توسعه کسب وکار مهارتهای کارآفرینی

افزایش فروش با راهکار شبکه های اجتماعی

اگر تجربه در بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشید، می دانید که جذب کاربران کاری بس دشوار است. بزرگ ترین اشتباهی که افراد در هنگام ارتقا نام تجاری خود مرتکب می شوند، این است که فکر می کنند پست گذاشتن تنها کافی است. ولی این تنها بخشی از کار است. مدیریت فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر به معنای داشتن استراتژی خاص و مدون برای حفظ مشتریان قبلی و در عین حال جذب کاربران جدید و افزایش فروش می باشد.

این دو فعالیت به تنهایی شغلی تمام وقت هستند و متاسفانه اغلب افراد برای انجام آن به نحو احسن مشکل دارند. تا به حال چند بار چنین سوالی را شنیده اید:

 

آیا ما فقط باید پست هایی پر محتوا بگذاریم ؟

اما به دلیل این که داشتن مشتریان وفادار در شبکه های اجتماعی اصلا کاری آسان نیست، می توان گفت که بسیار پیچیده است. بسیاری از بازاریاب های شبکه های اجتماعی خبره امروزه، صفحه اینستاگرامی را تنها به عنوان سرگرمی خود دارند تا جایی که یکباره طرفداران آنها صدها هزار نفر می رسد. رمز موفقیت آنها در چیست؟ و چگونه می توانند بر نقطه ضعف هایشان غلبه نمایند.

در این جا هشت روش برای افزایش فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و داشتن صفحات اجتماعی بهتر توصیه کرده ایم:

 

۱.همیشه پست بگذارید.

اولین قانون برای افزایش فعالیت شما در شبکه های اجتماعی این است که به طور مداوم پست هایی پرمحتوا و مفید بگذارید. برای انجام این کار، باید بدانید که چه مطالبی مخاطبان بیشتری را جذب خواهند کرد. بسیاری از نام های تجاری فراموش می کنند که چقدر مهم است که در مورد رقبای خود مطالعه کنند و بفهمند که شیوه ی کار آنها چگونه است.

 

۲. به روز باشید

حساب های کاربری موفق می دانند که چگونه به موضوعات روز تجارت بپردازند  و حوادثی را پوشش دهند که از بحث های داغ اقتصادی و سیاسی هستند. آنها هرگز به حاشیه توجهی ندارند و به دنبال بحث های عمده و مهم تجارت هستند. وقتی شما صفحه ای را می بینید که بسیار فعالیت دارد ، دلیلش این است که آنها می دانند چگونه محتوایی خلق کنند که رونق ایجاد نماید.بنابراین اگر شما هر پستی که می گذارید با رویداهای مهم و اخیر جهان مرتبط باشد ، آن وقت ترافیک ایجاد می کنید.

 

۳.خود را برجسته و مهم نشان دهید

اگر می خواهید صفحه ی شمما جلب توجه کند، می بایست از تمام صفحات بهتر باشد. کاربران نام های تجاری و صفحات بسیاری را دنبال می کنند و بعد از مدتی همه را با اشتباه کرده و گیج می شوند. کاری کنید که از دیگران متمایز باشید و در خاطر کاربران ماندگار بمانید.

افزایش فروش با راهکار شبکه های اجتماعی
افزایش فروش با راهکار شبکه های اجتماعی

۴.مخاطب خاص خود را بشناسید

بهترین راه برای جذب مخاطب، ایجاد فضایی برای مکالمه است. بسیاری براین باورند که ایجاد مکالمه به معنای گذاشتن پست و پاسخ به نظرات کاربران در مورد آن می باشد. هر چند این دیدگاه شما را با مخطبانی روبرو می کند که برای موفقیت نمی جنگند. برای افزایش فعالیت، خودتان را بیشتر دخیل کنید. از طرفداران تان تقدیر نمایید و پاسخ همه ی آنها را حتما با کمال احترام و قدر دانی بدهید. این خیلی مهم است.

 

۵. تبلیغ کنید

امروزه حتی صفحات بسیار مهم و موفق، مبالغی هنگفت صرف تبلیغ برای رشد بیشتر می کنند. با پست های تبلیغاتی می توانید به مخاطب خاص خود دست پیدا کنید و کاربران زیادی را جذب نمایید.

 

۶. شعار تبلیغاتی داشته باشید

آگاهی از برند بسیار مهم است. اما آگاهی از برند و بهترین استراتژی محتوا ، بدون شعار تبلیغاتی هیچ هستند. در پست های خود محتوایی عالی به همراه شعار تبلیغاتی ایجاد کرده و مخاطبان خاص خوتان را جذب نمایید.

 

۷. زمانی پست بگذارید که مخاطبان ببینند

یکی از مهم ترین جنبه های رشد شبکه های اجتماعی، زمانبدی مناسب و صحیح است. منابع مختلف پست های گوناگونی را در ساعات متفاوت می گذارند. برخی براین باورند که باید بعد از ساعت اداری پست بگذاریم، اما همه ما می دانیم که افراد درحین کار گوشی های خود را چک می کنند. بعضی دیگر عقیده دارند در حین ساعات اداری باید پست بگذاریم که این هم درست نیست، زیرا افراد در این ساعات باید کار کنند.

ساعت مناسب برای پست شما تنها به مخاطبان تان بستگی دارد.

 

۸. پست های شما باید از لحاظ بصری خیره کننده باشند

تمام پست های خود را به شکل ترکیبی از متن، تصویر و ایموجی بگذارید. چیدمان پست به گونه ای باشد که در ابتدا مخاطب را از لحاظ بصری جذب نماید. در شعارخودتان ایموجی هم داشته باشید تا بهتر مخاطبان جلب آن شوند.

به خاطر داشته باشید که اگر صفحه ای به نظر عالی بود، کاربران به طور حتم توجه خاصی به آن کرده و به هدف تان خواهید رسید.

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.