بازاریابی برای مخاطب خاص: یک بازار جاویژه ( نیچ مارکتینگ ) لزوماً به معنای  بازاری کوچک نیست، اما به یک مخاطب هدف خاص با پیشنهادی تخصصی نیاز دارد.
بازاریابی و فروش راههای توسعه کسب وکار

بازاریابی برای مخاطب خاص !

هر کسب و کار دارای مخاطب هدف و گروهی از مشتریان است که این مخاطبان نیز به زیر گروه های کوچکتری تقسیم می شوند. آنها ویژگی های خاصی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و خواسته ها ، نیازها و ترجیحات خاصی دارند. به این زیر گروه های کوچکتر مخاطب خاص گفته می شود و منبع غنی از فرصت های بازاریابی هستند. در این مطلب به بررسی روشی برای بازاریابی برای مخاطب خاص پرداخته ایم.

یک بازار جاویژه ( نیچ مارکتینگ ) لزوماً به معنای  بازاری کوچک نیست، اما به یک مخاطب هدف خاص با پیشنهادی تخصصی نیاز دارد.

هنگامی که در کسب و کارتان می خواهید نظر همه ی مخاطبان را جلب نمایید، در نهایت به نتیجه نخواهید رسید و برای هیچ کس جذاب نیستید. زیرا در دریایی از کسب و کارهای  بزرگتر، قدیمی تر  و متخصصان گم می شوید.

با این حال، بازاریابی برای مخاطب خاص به این معنا است که شما با بخشی کاملاً تعریف شده از بازار با پیشنهادی بسیار تخصصی در حال رقابت هستید. این بدان معنی است که کسب وکارتان اکنون برای مخاطبش جذابیت دارد. برای هر کسب و کار ، نگه داشتن سهم بازار اکثریت، موفقیتی بزرگ است. اما از طرفی، برای کسب و کاری که می خواهد رشد خود را ادامه دهد،  تاکید بیشتر بر روی بازار ویژه ضروری است.

بازاریابی جاویژه با درک بهتر بازار،  صحیح تر عمل می کند. با درک کامل از بازار، شما می توانید درک منحصر به فردی از نیازهای مخاطبان بالقوه تان داشته باشید ، محصولاتی نوین و جدید تولید کنید، تولیدتان را برحسب نیاز بازار تنظیم نمایید، با مخاطب خاص تان به طور موثر ارتباط برقرار کنید و بفهمید چگونه می توان از رقبا در بازار پیشی گرفت.

هدف قرار دادن نیچ مارکتینگ اغلب مورد توجه کسب وکارهای کوچک استرالیایی بوده که دارای یک محصول خاص هستند و مخاطب آن را هم در بازار دنبال می کنند. با تمرکز بر روی بازار جاویژه ، کسب و کارهای  کوچک می توانند منابع خود را روی این زیر مجموعه در  بازار متمرکز کنند. بازاریابی جاویژه  می تواند به عنوان یک استراتژی برای ایجاد کسب و کارهای  نوپا استفاده شود تا به طور مؤثر از بودجه بازاریابی محدود استفاده کند.

به جای اینکه بازار جاویژه را  “کوچک”  بدانید، آن را به عنوان بازاری ” خاص”  در نظر بگیرید، همانطور که در هدف قرار دادن نیازها ، انگیزه ها و منافع مشتریان با دقت کافی می توانید مزیت رقابتی را به حداکثر برسانید.

در یک سخنرانی در دانشگاه برند ورکز، شرکت مشاوره لیندسی، استون و بریگز مزایای بازاریابی جاویژه را اینگونه تعریف کرد. هنگامی که بازاریابان چنین روشی را  صحیح می دانند، آنچه که آنها به بازار جاویژه ارائه می دهند برای شان خیلی ارزشمند است.

  •     بازاریاب می تواند بهایی بالاتر پیشنهاد دهد و  سود بیشتری کسب نماید.
  •     می تواند نام تجاری را پایه ریزی نماید که بابت آن مشتری پول زیادی خرج می کند.
  •     می تواند رشد سریع را تجربه کند که به خاطر خاص بودن هدف است.

بازاریابی برای مخاطب خاص: یک بازار جاویژه ( نیچ مارکتینگ ) لزوماً به معنای  بازاری کوچک نیست، اما به یک مخاطب هدف خاص با پیشنهادی تخصصی نیاز دارد.

مزایای بازاریابی برای مخاطب خاص

رقابت کمتر

یکی از مزایای نیچ مارکتینگ این است که هنگامی که شما یک محصول یا خدمات بسیار خاص دارید ، شرکت های کمتری با همان محصول در بازار  حضور خواهند داشت. با این وجود ، محصول یا خدمات تان خاص تر خواهند بود  و مشتریانی نیز هستند که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند.کاهش رقابت تنها مزیت نیچ مارکتینگ است زیرا مخاطب قابل توجهی بر سر آن محصول بایکدیگر رقابت دارند.

کریستن مک کورمیک ، مشاور بازاریابی در ایالات متحده ، می گوید: “اگر رقبای شما به دلیل عدم توانایی پاسخگویی به نیازهای شان ، بازار  جاویژه را هدف قرار نمی دهند ، این خبر بسیار خوبی برای شماست. اگر آنها نیچ مارکتینگ را هدف قرار نمی دهند به این دلیل که  سودآور نیست ، ممکن است این برای شما مزیت باشد. “

ایجاد وفاداری به نام تجاری از طریق روابط محکم

بازاریابی جاویژه باعث می شود تا کسب و کارها بتوانند  وفاداری به نام تجاری برای خود ایجاد کنند. وقتی با مشتریان خود سرو کار دارید، می توانید روی کیفیت تعهدات خود و پرورش روابط تان تمرکز کنید.

و همانطور که در حال تولید محصولات و ارائه خدمات خود هستید، شما نه به عنوان تأمین کننده بلکه به عنوان یک شریک واقعی قلمداد می شوید.

هزینه کمتر برای بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی جاویژه، پس انداز را برای شما راحت تر می کند.

در نیچ مارکتینگ به جای اینکه از رویکرد بازاریابی حجیم استفاده شود، به این امید که بتوان خرید را ترغیب کرد و بیشترین توجه مخاطبان را به خود جلب نمود، به صورت بسیار هدفمند و موثرتر عمل نمود.

سودخالص  بالاتر

کسب و کارها با مخاطب خاص اغلب سود خالص بالایی دارند. مشتریان اصلا توجهی ندارند که کمی هزینه اضافی پرداخت می کنند ، زیرا فقط قادر به دریافت خدمات  از آن شرکت یا نام تجاری هستند.

شما متخصص هستید

وقتی کسب و کار شما دارای بازاری جاویژه است ، به نظر می رسد در زمینه خود متخصص هستیدو کارتان را درست انجام می دهید. متخصص بودن در همه چیز دشوار است ، اما وقتی در بازار جاویژه تخصص دارید ، می توانید مهارت خود را در یک زمینه تعریف کنید و افرادی که به شما نیاز دارند را جذب نمایید.

www.karenkart.com

instagram

 

کارن کارت
کارن کارت، کارت ویزیت الکترونیکی است. به کمک کارت ویزیت الکترونیکی می توانید هم کسب و کار خود را با فیلم و عکس معرفی کنید هم از طریق کارت ویزیت الکترونیکی شماره مخاطبین خود را جمع آوری و یک باشگاه مشتریان بسازید.کارت ویزیت الکترونیکی جایگزین مناسبی است برای کارت ویزیت های کاغذی که پس از مدت کوتاهی دور انداخته می شوند. کارن کارت یک کارت ویزیت الکترونیکی دیجیتال است که به شما قابلیت ارسال پیامک به مخاطبین را هم می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.